Goede tijd ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelz

Goede tijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 00:45

Hallo,

Ben sinds een tijdje aan het trainen met mijn pony voor de endurance.
Nu rijden wij een rondje van max 1 uur op een afstand van 9,67km.
Soms rijden we het ook wel is in 50 min.
Nou vroeg ik mij af of wij over de juiste snelheid beschikken voor een klasse 1 ?

Of moet het nog sneller of niet ?

Al vast bedankt,

Kelly

Nessa

Re: Goede tijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 01:12

het gaat ook om de hartslag van je paard he.
Heb je die gecontroleerd op het eind?
Je kunt zo snel rijden als je wilt, maar als de hartslag onwijs hoog is wordt je gediskwalificeerd

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 06:54

Kijk eens op www.deronline.nl daar staat precies in wat the maximale en minimale snelheid is. En lees ook het sticky hier op END eens, waar veel beginnersvragen in beantwoord worden.

De minimale snelheid is 9 km/u, en dat zal je dan ook nog een minstens 3 uur vol moeten houden (minimala afstand is 26 km). Als jouw trainingssnelheid rond de 10 km/u is, en je rijd niet meer dan 1 uurtje, ben je nog niet toe aan een klasse I. Nog afgezien van of je paard voldoende herstelt qua hartslag. Je verliest bovendien altijd tijd tijdens een wedstrijd met groomen, wachten bij wegoversteken, verplichte staptrajecten, etc, dus uitgaan van een iets hogere gemiddelde snelheid met trainen is niet onverstandig.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:28

als je er 1 uur over doet doet ga je 9,67 km/h. dus binnen 9 tot 13 km/h.
en als je er 50 minuten over doet ga je 11,604 km/h. dus ook nog binnen de 9 en 13 km/h.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:32

Oke bedankt, dit is een kort trainings rondje voor ons.
In het rondje komen ook al oversteken onder viaducten door over het spoor waar wij vaak wel eens moeten wachten ect ect.
Dus dat zit er eigenlijk al bij in!

De hartslag heb ik nog niet gemeten weet ook niet precies hoe ik dat het makkelijkste kan doen.
Ben pas bezig dus moet alles eigenlijk nog is goed doornemen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:21

Een simpele manier van hartslag meten kan je doen door met je vingers tegen de binnenkant van de kaak te voelen.
Of anders met een stetoscoop, die zijn ook niet zo duur.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:21

kelz schreef:
Oke bedankt, dit is een kort trainings rondje voor ons.
In het rondje komen ook al oversteken onder viaducten door over het spoor waar wij vaak wel eens moeten wachten ect ect.
Dus dat zit er eigenlijk al bij in!

De hartslag heb ik nog niet gemeten weet ook niet precies hoe ik dat het makkelijkste kan doen.
Ben pas bezig dus moet alles eigenlijk nog is goed doornemen!

Tijdens een wedstrijd heb je ook oversteken, viaducten en spoorwegovergangen. Daarnaast verlies je veel tijd rondom de P/A en rond de groompunten. Je trainingstempo zou drie uur lang gemiddeld op minimaal 10km per uur moeten liggen om een klasse I goed uit te rijden. Als je dit vaak genoeg oefent dan hoef je met de hartslag ook niet al te grote problemen te verwachten tijdens een wedstrijd. 1 uurtje met een gemiddelde snelheid onder de 10 km p/u is nog te weinig.