Vereniging wil niet in verband worden gebracht met endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Fer_

Vereniging wil niet in verband worden gebracht met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:55

Ik ben nu ruim 13 jaar lid van vereniging de Maasruiters in Maasland.
Na mijn eerste endurance wedstrijd heb ik heel enthousiast een stukje geschreven over de
wedstrijd en hoe leuk het allemaal was, mede omdat niemand deze sport beoefend bij ons en me
dit heel leuk leek ipv de dressuur en springuitslagen...Ik had alles op de mail gezet tot ik tot mijn
grote verbazing een email terugkreeg met daarin dat ze niet in verband willen worden gebracht met de endurance sport omdat dit geen echte sport is. Dit valt onder buiten rijden en als ze dit stukje op de site zouden plaatsen zouden ze niet meer serieus genomen worden...
Helaas was deze email ondertekend met LR & PC de Maasruiters en NIET met een naam.
Natuurlijk heb ik het aan de voorzitter voorgelegd en die was het hier niet mee eens en zou het allemaal uitzoeken en alsnog het stukje op de site plaatsen. Voor alsnog staat er niets op de site en is er volgens mij ook geen actie ondernomen... Niemand heeft waarschijnlijk het mailtje gestuurd...
Ik heb van niemand excuses gehoord en er is ook nooit meer gevraagd naar het stukje.
Nu ga ik een andere vereniging zoeken, eentje die het wel leuk vind dat ik endurance rij...

Ik vroeg me af: Zijn hier meerdere mensen die dit probleem herkennen of die niet serieus worden genomen als ze zeggen dat ze endurance rijden?! En zijn jullie lid bij een vereniging waar ze ook springen en dressuren (vooral dat laatste bij ons)

Karin

Re: Vereniging wil niet in verband worden gebracht met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:57

Van zo'n kortzichtige vereniging zou ik geen lid willen zijn. Al kan dit natuurlijk heel goed een eenmansactie zijn.

En als endurance geen sport zou zijn, wat doet het dan onder de vlag van de FEI? ;)

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:12

ja ik denk idd ook dat het een eenmansactie was omdat er geen naam onder het mailtje stond.
Heb het nu ruim een maand afgewacht maar er is toch niet meer gevraagd om het stukje en ook geen excuses aangeboden...
vandaar dat ik nu idd op zoek ga naar een andere vereniging...
helaas moet ik wel gedeeltelijk lid blijven omdat ik gebruik maak van de bak daar en verder geen mogelijkheden heb om ergens anders een bak te gebruiken...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:19

Zegt meer over de onkunde van een ander dan over jou hoor! Snap je wel hoor, voor heel veel mensen telt alleen het bakwerk. Dat je meerdere malen per week, buiten meerdere trainigen doet telt niet mee... Frustrerend... Maar kortzichtig toch??!! Hou de eer aan jezelf en plaats lekker dat stukje, maak gebruik van de faciliteiten en thats it! Veel plezier hoor met je sport!! Maak maar eens een vergelijking met sprinters(op atletiekbaan) en duurlopers....lijkt me exact hetzelfde.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:21

Maar ja, zo'n ritje van 30 km stelt natuurlijk weinig voor. O:)

De toppers in de Grand Prix zijn overigens ook ooit in de B begonnen - maar B mag je dan natuurlijk ook geen dressuur noemen. ;)

Ik zou mijn plezier er iig niet door laten vergallen. Gewoon lekker endurance blijven rijden, en het gaat ook nog eens goed samen met dressuurtraining. Blijven ze lekker soepel en gehoorzaam van. :)

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:24

ik laat m'n plezier er zeker niet door vergallen...
vond het toen alleen heel jammer dat er zo gereageerd werd...
ik was zo enthousiast na m'n rit...ook al was ik niet de snelste en beste... gewoon heel de sport is leuk... heel de sfeer die er hangt..!! Daar kunnen ze in de dressuur nog is iets van leren!! dat meen ik echt!!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:28

celticpony schreef:
Zegt meer over de onkunde van een ander dan over jou hoor! Snap je wel hoor, voor heel veel mensen telt alleen het bakwerk. Dat je meerdere malen per week, buiten meerdere trainigen doet telt niet mee... Frustrerend... Maar kortzichtig toch??!! Hou de eer aan jezelf en plaats lekker dat stukje, maak gebruik van de faciliteiten en thats it! Veel plezier hoor met je sport!! Maak maar eens een vergelijking met sprinters(op atletiekbaan) en duurlopers....lijkt me exact hetzelfde.

Ja idd heel frustrerend..!! En het ergste is dat als je dan een keer super goed presteert
dan weten ze niet hoe groot ze de vereniging naam erbij moeten zetten waarschijnlijk...
Vroeg me echt af of meer mensen dit nu hebben of dat het hier gewoon 1 en al dressuurland is :(

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:29

Wat jammer zeg... Echt belachelijk zo'n reactie.
Hebben jullie ooit verenigingsavonden? Dan kun je het daar openbaar voorleggen...

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:33

Jaimyliefje schreef:
Wat jammer zeg... Echt belachelijk zo'n reactie.
Hebben jullie ooit verenigingsavonden? Dan kun je het daar openbaar voorleggen...

ja maar helaas maar 1x per jaar! en die is net geweest.. :(
maar ik ben er denk ook niet zo goed in... waarschijnlijk ga ik gelijk huilen als
dat hele bestuur erbij zit ( die zijn allemaal van de dressuur => ze zijn nu zelfs zo ver
dat ze van de super grote losgooibak een dressuurbak hebben gemaakt en een circel van 2 bij 2
voor het losgooien hebben ....) Ik weet dat veel leden het er niet mee eens zijn hoor er zijn
best wat recreatieruiters... helaas zit het bestuur dus vol met anti recreatieruiters...
daarom gaat ook eigenlijk niemand erheen want je kan er niets tegenin brengen...
vind het wel erg jammer... vind veelzijdigheid juist leuk..!!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:56

Laat ze doen wat ze niet laten kunnen en maak vooral je eigen plezier. De grootste fout die je bestuur maakt, is het negeren van de recreant. Want zij zijn het die via hun recreatieve bezigheid misschien warm kunnen gemaakt worden voor een wedstrijdje en zo de competitieve gelederen versterken. Door op hen neer te kijken, bereik je net het tegenovergestelde.

Ik ben voor mijn endu licentie lid van een vereniging waar voornamelijk menners zitten. Ik denk niet dat er veel mensen weten dat ik wat liefhebber in de endurance, maar ik heb er nog geen negatieve reacties op gekregen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:17

Ja, maar endurance is helemaal geen recreatie maar een hartstikke intensieve sport TS, dus het bestuur mag dan wel anti recreatie zijn, dat kan ze nog geen anti endurance maken en dat kun jij hen vertellen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:20

Ik dit soort reacties wel. Endurance stelt toch weinig voor.

Ze hebben zelf nog nooit een wedstrijd van dichtbij gezien, dan praten ze wel anders.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:12

Ik ben er inmiddels aan gewend.

'Oh, je rijdt niet voor de eerste prijs? Dan is het ook geen wedstrijd.'

Dan is de humane marathonsport ook maar iets amateuristisch. Moet je als Europeaan eens proberen te winnen van de gemiddelde Afrikaanse marathonloper. Zo'n Europeaan gaat ook niet voor de eerste plaats hoor. ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:15

Ja, maar bij endurance hoef je alleen maar op je paard te zitten. Daar wordt je niet eens moe van. Bij een humane marathon wel.

:D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:26

Rare vereniging.....

Dat endurance weinig voorstelt heb ik ook al vaker gehoord. Bijvoorbeeld tijdens de demo op de Horse Event.. Iemand achter mij vroeg aan degene naast haar: endurance, daar heb ik nog nooit van gehoord. Antwoord: Endurance is voor als je niets anders kunt...een beetje buitenrijden...

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:37

Wat een enorm rare reactie, ik ken die reactie overigens helemaal niet, meestal eerder het tegenover gestelde.

Ik zou als ik jou was de mail doorsturen naar het bestuur en ter tafel laten brengen op een ALV. De beste manier denk ik om het ter sprake te brengen binnen de vereniging.

Als je het verder naar je zin hebt daar, kun je er ook voor kiezen gewoon te blijven, je hebt ze (tenzij je een AVS rijdt) toch nodig voor je startkaart dressuur/springen.

Welkom bij de endurance ruiters overigens en veel plezier en succes in deze tak van SPORT

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:15

Ik zou het willen omdraaien: als je geen endurance meer kan rijden ga je dressuur prikken....... :D

Op welke stal of manege is deze vereniging actief? Het is vlak bij Rotterdam (ik woon ook nog eens tegen Schiedam aan dus vlakbij Maassluis/Maasland) en ik rij zo langs als het moet om je te steunen hoor!!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:26

_O- Ik denk dat dit een actie van een grote penny binnen de vereniging is of zo.

Ben zelf een fanatiek recreatief buitenrijder en had het laatst met een vriendin (prof. GP ruiter) nog over. Leek ons wel gaaf maar toch echt te heftig om endurance te rijden, alleen al al die uren in het zadel zouden we al tegen op zien (en die trainingen zijn ook echt niet mis). OK de alleerste basis wedstrijden is dan misschien nog tot daar aan toe, maar dan......... oefff

Lol geen echte sport _O-

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:07

Sosha schreef:
_O- Ik denk dat dit een actie van een grote penny binnen de vereniging is of zo.

Ben zelf een fanatiek recreatief buitenrijder en had het laatst met een vriendin (prof. GP ruiter) nog over. Leek ons wel gaaf maar toch echt te heftig om endurance te rijden, alleen al al die uren in het zadel zouden we al tegen op zien (en die trainingen zijn ook echt niet mis). OK de alleerste basis wedstrijden is dan misschien nog tot daar aan toe, maar dan......... oefff

Lol geen echte sport _O-

Gewoon doen!!!! Uren in het zadel valt ook wel mee hoor..... Je stapt nauwelijks en je hoeft niet door te zitten..... :D Dressuurzadel is een prima zadel voor endurance, je zit dan lekker lang wat fijn is voor de lange ritten.

Ik vind dat een aantal rekreatie ruiters maar ook endurance ruiters te weinig doen aan dressuur (wat ik echt de basis vind voor alle paardensporten) en dat een aantal dressuurruiters te weinig doen aan buiten ritten. Als jullie (en zeker de GP vriendin) eens meedoen zou dat een mooie stap naar beide kanten zijn!!

Ik rij nu 10 jaar endurance met een KWPNer en ben heel erg bereid om jullie te begeleiden als jullie besluiten het het toch eens op te wagen!! :D En eventueel kom ik voor die tijd eens trainen bij/met jullie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:12

Ik ga zelf ook bij de maasruiters rijden met mijn verzorgpony en endurance lijkt mij juist erg leuk.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan en ben ook nooit bij zo'n wedstrijd geweest maar ik zou juist er wel meer info over willen hebben.
Vreemd dat ze er niet mee in verband willen komen, het is ook gewoon een tak van de paardensport.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:13

Wat een onzin! Laat die dressuurruiters maar eens 30 km op tempo rijden, dan komen ze er wel achter hoe intensief endurance is. Kan je niet gewoon lid worden van de knhs endurancevereniging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:15

Ohja TS: Ik weet zelf een aantal bakken waar jij wel terecht kunt en wat ook niet al te ver weg is. Jij staat ook bij Piet toch? Ik herken je paard in je profiel namelijk. Bij middenhof kun je ook de bak gebruiken tegen betaling en bij flardingha geloof ik ook ( maar dat weet ik niet zeker) en in de buurt zitten erg veel boeren die ook een goede buitenbak hebben en waar je tegen een kleine betaling gebruim van kunt maken. Pb me maar als je wat adressen wilt hebben.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:57

Jorie schreef:
Gewoon doen!!!! Uren in het zadel valt ook wel mee hoor..... Je stapt nauwelijks en je hoeft niet door te zitten..... :D Dressuurzadel is een prima zadel voor endurance, je zit dan lekker lang wat fijn is voor de lange ritten.

Ik vind dat een aantal rekreatie ruiters maar ook endurance ruiters te weinig doen aan dressuur (wat ik echt de basis vind voor alle paardensporten) en dat een aantal dressuurruiters te weinig doen aan buiten ritten. Als jullie (en zeker de GP vriendin) eens meedoen zou dat een mooie stap naar beide kanten zijn!!

Ik rij nu 10 jaar endurance met een KWPNer en ben heel erg bereid om jullie te begeleiden als jullie besluiten het het toch eens op te wagen!! :D En eventueel kom ik voor die tijd eens trainen bij/met jullie!!

Harstikke lief, maar mijn GP vriendin houdt helemaal niet van buiten rijden en heeft daar ook absoluut geen tijd voor. Ik zelf ben eigenlijk "van de dressuur" met af en toe een buitenritje voor de afwisseling, maar ben met deze pony de charme van het kilometers stampen gaan waarderen toen ik ergens gestald stond waar geen rijbak aanwezig was.

Ik zelf zou dus misschien wel willen, maar dan moet mijn pony dat ook nog kunnen, die staat al meer dan een half jaar op rust ivm komende en gaande kreupelheid vorig jaar (DA kon niks vinden).

Hij zal op den duur heus nog wel bereden kunnen worden (schat ik zo in) maar in welke mate hij echt belast zal kunnen worden, durf ik nu echt niks over te zeggen. Hij heeft nu nog een galletje aan het linker voorbeen, voorlopig wacht ik nog deze zomer af, om te zien of daar nog verbetering in komt.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:04

Mocht het weer kunnen, onthou mijn naam!! :D Aanbod blijft staan!! Ook voor je GP vriendin!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:24

Dat zou leuk zijn, een GP ruiter die een endurance wedstrijd gaat rijden. Kan je haar niet een beetje overhalen?