Dinant 28 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Dinant 28 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:49

Gaat er iemand naar onze Waalse vrienden in Dinant ? Maasvallei, de citadel, Ardennenlandschap,...

SFCAP

Re: Dinant 28 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:27

tuurlijk ;-) maar dat wist je al :)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:39

Ik ga 2 weken eerder al naar Recht. :)

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:03

hmm, dan zit ik nog in mijn examens dus das ewa moeilijk ;-)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:25

Is er nergens online meer informatie te vinden over de Belgische endurancewedstrijden? Ik wil volgend seizoen ook wat wedstrijden meepikken, net over de grens in Duitsland of Belgie. De Duitse wedstrijdkalender is even puzzelen maar als je weet hoe het werkt, dan is er veel informatie te vinden.

De Belgische kalender ( http://www.vlp.be/_ln/agenda_overview.php?redaction=6 ) is echter zeer beperkt. Er staat alleen minimale informatie op van wedstrijden die al geweest zijn, hoe kan ik dan van te voren bedenken of een wedstrijd voor ons geschikt is? Heb toch minimaal de wedstrijdlocatie, afstanden en beschrijving van terrein nodig...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:42

Je zou ook eens op www.eldra.be kunnen kijken, geen idee of daar echt veel meer info op staat, maar wie weet.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:59

Voor zover ik kan zien, linkt die door naar dezelfde pagina als in mijn link...

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 11:34

bella24 schreef:
Is er nergens online meer informatie te vinden over de Belgische endurancewedstrijden? Ik wil volgend seizoen ook wat wedstrijden meepikken, net over de grens in Duitsland of Belgie. De Duitse wedstrijdkalender is even puzzelen maar als je weet hoe het werkt, dan is er veel informatie te vinden.
De Belgische kalender ( http://www.vlp.be/_ln/agenda_overview.php?redaction=6 ) is echter zeer beperkt. Er staat alleen minimale informatie op van wedstrijden die al geweest zijn, hoe kan ik dan van te voren bedenken of een wedstrijd voor ons geschikt is? Heb toch minimaal de wedstrijdlocatie, afstanden en beschrijving van terrein nodig...

Een tweetal weken op voorhand wordt het voorprogramma er bij geplaatst zodat je alle nodig info hebt, vb : http://www.vlp.be/_ln/agenda.php?detail=1290.
Als je nog meer wil weten, kan je terecht op de website van de organiserende club, vb Elite :
http://www.endurance-elite.be/nieuws21042009.aspx
Een paar Waalse sites :
http://www.endurance-belgium.com/navigation/index.htm
http://users.skynet.be/endurance.ghc/

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:38

Veel informatie vind je op het benelux endurance forum. Soms heeft een wedstrijd een eigen website, maar meestal niet. Het meest heb je aan verslagen van vorige jaren...

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 11:42

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:31

Dank voor de tips, zo kom ik weer wat verder +:)+

Helchteren heeft in ieder geval wel een duidelijk vraagprogramma. Blijven die vraagprogramma's ook nog terug te zoeken online of moet ik eind 2009 alle documenten zelf ergens opslaan? ;) Zodat ik wat basisinfo heb verzameld voor 2010.

Inschrijven doen jullie dan ook pas 2 weken van te voren?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:23

Volgens mij blijven die dingen niet online. Maar deel van de charme van in België rijden is dat je wat relaxter moet worden. ;) Op de fora vind ik je idd wel wat over de ondergrond enzo, maar verwacht geen gedetailleerd vraagprogramma, programmaboekje, routekaarten die vooraf beschikbaar zijn, voorbesprekingen etc.

Inschrijven doe ik vaak pas op de laatste dag, de maandag voorafgaand aan de wedstrijd. Voor de 20 en 30 hoef je helemaal niet vooraf in te schrijven.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:39

Citaat:
Volgens mij blijven die dingen niet online. Maar deel van de charme van in België rijden is dat je wat relaxter moet worden. :D

Hihi :D Ik ben al wat info aan het verzamelen n.a.v. bovengenoemde links. Afstanden vanaf Utrecht, info van de fora over omgeving etc. Wel een gepuzzel maar best leuk.

Als ik het goed begrijp kan je bijna overal 2 x 20km starten en hoef je je daarvoor pas 1 a 2 weken van te voren in te schrijven? Is het bijna overal mogelijk om de nacht voor & na de wedstrijd op het terrein te overnachten?

Ik kan geen informatie vinden over het parcours van: Tessenderlo, Winnene, Halle-Zoersel en Yves-Gomezee. Iemand hier info? Vlak/heuvels? Mooi? Ondergrond?

:o Sorry als ik enigszins oftopic ga...

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:55

Hey, winnene is naar schijnt maar 150 m afvalt ofzo heb ik in het programma boekje gelezen. Naart schijnt prachtige omgevind.
YG, hier rijd ik zelf altijd en de laatste wedstrijd vorig jaar was een mooie, wel wat hellingskes en steentjes natuurlijk... Euh, overnachtingsplaats ben ik niet zozeker voor YG ter plaatste... Maar als je wilt kan ik altijd eens kijken of je bij ons niet kunt blijven, wij wonen daar namelijk vlak id buurt.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:57

Poeh, wat een enorme hoeveelheid leesvoer :P
Jouw topic had ik al gezien Nina maar daar staat niets in over het parcours. En de andere topics ben ik inmiddels aan begonnen, eventjes 14 pagina's doorspitten om uit te vinden of het een vlak parcours is of niet... Je zou toch denken dat dat makkelijker moet kunnen ;) :D

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:12

Wallonië = Ardennen = bergachtig (nou ja, eerder uitvergrote molshopen)
Vlaanderen = plat met hier en daar een vergeten hoopje grond.

Tessenderlo heb ik vorig jaar meegereden en dat was een heel mooi parcours. Hoofdzakelijk bos met hier en daar een streepje asfalt. Zoals altijd bij de VLP was het parcours duidelijk bepijld. Wel jammer van de afwezigheid van waterpunten.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:01

SuSEQ schreef:
Wallonië = Ardennen = bergachtig (nou ja, eerder uitvergrote molshopen)

Na een dagje endu in de Ardennen noem ik ze toch liever bergen dan molshopen :D

Dinant is een nieuwe parcours, dus daar zal je niet veel over terug vinden qua ervaringen. Gezien het aan de maasvallei ligt, zullen de hoogteverschillen wel aanzienlijk zijn denk ik.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:51

Dank voor de aanvullingen, top +:)+