weer niet gelukt maar we blijven ploeteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ozzie1

weer niet gelukt maar we blijven ploeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:44

Na KWB was dit mijn 2e wedstrijd van het seizoen. Een beetje een thuis wedstrijd omdat we in Leersum vaak gaan trainen. Dus qua terrein moest het geen probleem worden. Op het gemaak voorgekeurd alles prima hartsalg 40 en locomotie A, alleen turgor 2 (normaal 1, had daar iets mee moeten doen misschien). Na keuren even Oz in paddockje van Marja en Thabor gezet. Hij stond er prima rustig in, en dat voor een eerste keer, was helemaal blij.

Ik starte 2 minuten na Pieter (oudere man op een draver en alle ervaren endurance mensen kennen hem want onderweg werd hij telkens begroet). Sas had me het advies gegeven als het kon met hem mee te rijden. Groot gedeelte van de rit ook gedaan en ik moet zeggen wat een schat. Oz was weer eens "heerlijk" druk, de blaren staan nu nog op mijn handen, maar mede door Pieter kwamen we redelijk rustig de route door tot de PA. Daar goed gekoeld, oz even laten eten en drinken en na een minuut of 6 (denk ik) aangeboden, hartslag 56. Joepie ik mocht door. Aan Pieter gevraagd of ik weer met hem mee mocht liften en hij vond het geen probleem. Hij zei dat als hij het wel vervelend vond hij het ook wel zou zeggen, dus ik ging er maar vanuit dat hij het echt meende.

Hij heeft me nog heel wat tips gegeven over hoe om te gaan met zo'n vreselijke drukte maker, vooral zelf blijven ontspannen, lekker banketstaaf tegen je paard belonen als hij rustiger wordt en volhouden.

Tijdje weer alleen gereden, hij sloot nl bij een groepje aan maar dan kan ik Oz helemaal niet houden dus ik ben even een stukje terug gereden (wat Oz opzich heel braaf deed, ook weer een goede les) en daarna alleen verder gereden. Even heel lekker gereden maar toen de weg kwijt, kwam toen Pieter weer tegen, ook hij was verkeerd gereden en zijn wij weer verder gereden. Iets teveel gestapt waardoor de tijd wat ging dringen. Op het laatst reed ik voorop en heb totaal een rood lintje gemist waardoor we verkeerd gereden zijn. We moesten stuk terug en toen we uiteindelijk bij de finish aankwamen hadden we nog maar 3 minuten om binnen de verplichte tijd goed binnen te komen. Oz en ik zijn er, helaas, weer met een te hoge hartslag uitgegooid. Jammer maar je zou zowat zeggen dat het went. Wat ik veel erger vind is dat ook Pieter niet in de uitslag vermeld staat. De hartslag was wel goed alleen was hij waarschijnlijk ook niet meer binnen de tijd binnen. En dat is toch ook wel mijn schuld.

Ik weet niet of iemand Pieter ziet/spreekt, maar bij deze wil ik mijn excuus aanbieden. En hem nogmaals heel erg bedanken voor de hele fijne rit.

Bij de nakeuring had Oz nog steeds een hoge(re) hartslag (62) en dat is niet goed. Hij heeft ook heel erg veel gedronken en had voord de turgor weer een 2 of was het zelfs 3 (heb mijn kaart nog niet gezien). Ik moet er beter op letten dat hij van te voren meer drinkt en onderweg ook toch nog meer aanbieden. Voor de rest was hij goed en locomotie weer een A.

Bij het laden naar huis ging het nog even goed mis, hij wilde niet de trailer op en liep mij omver. Ik ben toen gevallen en hij heeft in het wegrennen nog net met een voet mijn rug/bekken geraakt. Had wel erg veel pijn maar op zo'n moment denk je alleen aan je paard en wil je hem naar huis brengen. Daarna ging hij goed te trailer op en ik ben nog naar huis gereden en paard verzorgt en spullen opgeruimt. Al ging dat allemaal niet erg soepel meer. Hele weekend erg veel last gehad en vandaag naar de huisarts geweest. Gelukkig niets gebroken maar wel zwaar gekneusd. Met pijnstillers proberen een beetje te blijven bewegen en dan maar hopen dat het voor Otterlo weer over is, want dan wil ik weer gaan starten.

Oz stond er trouwens na de wedstrijd prima bij, dus daar ben ik wel blij om. Bij deze wil ik mijn grooms (voor hun ook eerste keer) hartstikke bedanken voor de hulp. Sas bedankt voor de tip en de lieve berichtjes, Marja bedankt voor het helpen bij de finish, het gebruiken van je paddock en de goede zorgen nu voor Oz. En Pieter, als je dit leest, ik hoop dat ik je in Otterlo nog weer zie en dat we wellicht nog een keertje samen mogen starten. Nogmaals sorry voor het verkeerd rijden en daardoor voor jouw een te late finish en bedankt voor alle tips!!

Blijf het proberen en hopen dat ik ooit een klasse 1 goed uit mag rijden. Blijf geloven in mijn paard alleen moeten we de rust gaan vinden.
Organisatie bedankt voor de mooie rit en hopelijk tot volgend jaar.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:05

Jammer dat je je wedstrijd niet heb uitgereden...
ik heb zelf 1 wedstrijd gereden en heb ook zo'n druktemaker..!!
ik heb met m'n eerste wedstrijd op het enduranceforum gevraagd of ik met iemand mee kon rijden, liefst met braaf en rustig paard... Daar reageerde iemand op en zo is het me gelukt RUSTIG een wedstrijd te rijden ( gem 9,59 km per uur dacht ik) Bo was heel relaxd tijdends de rit, door dat andere paardje.. wat heerlijk was voor mij...

Bo d'r hartslag was met de voorkeuring nog hoger dan tijdends de p/a etc... dat zegt al genoeg denk ik..!!
Erg jammer dat je verkeerd reed maarja dat soort dingen kunnen gebeuren ...

Ik hoop dat het je lukt om een rit uit te rijden... Ik was zooo blij toen ik m'n eerste rit had uitgereden... heel veel succes de volgende keer... misschien zie ik je nog wel.. ik ga ook naar otterloo :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:11

Wat vreselijk balen dat Oz zich nou weer zo opwond bij de finish! Ik zag jullie binnenkomen en we hebben allemaal voor jullie staan duimen. Echt heel erg jammer. Maar volgende keer beter en ik vind het echt super dat je zo blijft volhouden en in Oz blijft geloven. Ik weet ook zeker dat hij het kan, op de P/A gaat het nu gelukkig goed, volgende keer misschien ook wel op de finish!

Ik weet niet of Pieter wel op bokt zit... ik denk wel op het EF :) Pieter is de oud voozitter van de Endurance vereniging en de meeste endurance ruiters die al wat langer meedraaien kennen hem wel :)

Ik duim voor je in Otterlo. Zit op de vetgate met Saskia dus hopelijk krijgen we dan goed nieuws van je te horen :D

En beterschap!!

fornarinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:24

oh, jammer dat je weer een te hoge hartslag had. probeer de volgende keer misschien een wat makkelijkere rit met meer tijd, dat geeft toch wel weer wat vertrouwen en motivatie.
ik weet niet waar je woont maar misschien is op het strand wel leuk voor je. is in oktober in katwijk bij manege Jonkers.
maar veel plezier en succes met je trainingen en wedstrijden! :D

ozzie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 23:13

[quote="fornarinaaa"]probeer de volgende keer misschien een wat makkelijkere rit met meer tijd, dat geeft toch wel weer wat vertrouwen en motivatie.

Dit was eigenlijk een beetje een "thuis" wedstrijd voor ons. we komen uit De Meern, bij Utrecht, en als ik ga trainen is het meestal in Leersum. Dat we niet op tijd binnen waren was niet omdat mijn paard niet snel genoeg was gegaan, maar omdat ik zelf zo dom was om fout te rijden. Ik had niet goed opgelet en was langs een rood lintje gereden en daardoor veel tijd verloren.

Ik wil wel proberen zo veel mogelijk te blijven starten dit seizoen, ik blijf er van overtuigd dat als hij maar vaak genoeg mee kan ook de rust gaat vinden. Bedankt voor de tips en ik blijf zeker druk door trainen (als mijn rug iig weer mee wil werken)

ozzie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 23:16

AnneOmie schreef:
Ik duim voor je in Otterlo. Zit op de vetgate met Saskia dus hopelijk krijgen we dan goed nieuws van je te horen :D

En beterschap!!

Hoop dat ik jullie beide in Otterlo ga zien, dat betekend nl dat mijn rug weer zo goed hersteld is dat ik het weer kan gaan proberen. Al zal dat ook wel weer een "moeilijke" wedstrijd worden. Veel rechte paden waar hij heel lang andere paarden kan blijven zien. Maar ja, ik beschouw het maar als een goede training. Vandaag Oz ff rond geslingerd en hij was ook een beetje stijf, gedeelde smart,ha,ha!! Hopenlijk tot in Otterlo. Rij jij al weer met je eigen mannetje???

ieris

Re: weer niet gelukt maar we blijven ploeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:18

Jammer dat de wedstrijd niet zo goed is gegaan als je gewild had.
Wel fijn van die Pieter dat je met hem mee kon rijden.
Ik rijd ook endurance vaak samen met een vriendin, en wij hebben 2 hele rustige paardjes we starten ook klasse 1.
Je mag ook wel n keer met ons mee rijden als je dezelfde wedstrijden rijd, wij gaan Zelhem doen, jij ook?