Jip en Beanyman samen op de 100,5 km van de UHR!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Jip en Beanyman samen op de 100,5 km van de UHR!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 09:11

Nadat Jip in Fischerhude was afgekeurd in vetgate 2 op een zoolkneuzing, toch maar het zekere voor het onzekere genomen voor deze wedstrijd en haar op zooltjes met vettec gezet. Ik wou niet weer door zoiets stoms afgekeurd worden.
We gingen samen rijden met Wendy en Beanyman, we hebben de afgelopen tijd regelmatig samen getraind en de paarden lopen super fijn samen!
Boon is een heeeeeeel stoer paard en kijkt nooit ergens van op en Jip is in wezen een grote schijtbak.
Dit is ook nog eens ons eigen terrein, dus Jip weet precies waar het eng is in het bos, en dat is dus eigenlijk overal!
Maar samen met Boon liep ze super want Boon zou haar wel tegen het gevaar beschermen!

De voorkeuring was goed, HF 36 en locomotie een A, dus van start, heerlijk rondje gereden, grotendeels ook samen met Chantal en Esther.
In de vetgate konden we eigenlijk meteen aanbieden maar toch maar eerst even afgezadeld voor de zekerheid en nog even gekoeld.
HF was 48 en locomotie weer een A.
Wendy had wat later aangeboden dus daar zouden we zowizo even op wachten, maar we waren zo relaxt bezig en de paarden stonden zo heerlijk te schransen (echt niet normaal wat Jip allemaal wegwerkt in de vetgate) dat we uiteindelijk nog 6 minuten later dan Wendy mocht, vertrokken uit vetgate 1, maar ach, wat maakt het uit!

Rondje 2 ging ook weer heerlijk, Boon grotendeels voorop en Jip liet haar stoere vriend alle gevaren weer voor haar uitschakelen!

Vetgate weer snel aangeboden, HF 52 en loco weer een A.
Bijna weer te laat uit de vetgate vertrokken omdat alles zo heerlijk relaxt kon en de paarden alweer enorm aan het bunkeren waren!

Rondje twee reden we eigenlijk het hele rondje op kop, de andere twee klasse 3-ers reden een stukje achter ons en bij het laatste groompunt kwam Chantal ons vrij hard voorbij. Ik kan er niks aandoen maar dan wordt ik meteen enorm fanatiek en wil er achteraan, zeker omdat ik ook wist dat Jip dat makkelijk kan.
Ik heb dat dan ook gedaan, maar Wendy werd terecht een beetje nijdig op me aangezien we van te voren hadden afgesproken samen te rijden en zij dat tempo niet van plan was te rijden.
En daar had ze gelijk in, dus ik heb mijn fanatisme de kop in gedrukt en we zijn uiteindelijk samen in galop hand in hand over de finish gekomen!

De HF was meteen na die galop 76 en we hebben al op 20 minuten nagekeurd want ze was toch goed dus langer wachten hoefde niet. Toen was de HF 40 en locomotie gelukkig ook weer een A!!!!

Beanyman was ook goedgekeurd dus we waren allemaal helemaal blij!!!

Na de wedstrijd heeft Jip wéér staan vreten als een dijker in haar paddockje en later wat staan te soezen. En vanmorgen stond ze me al hinnikend (doet ze altijd, dus dat is niks bijzonders haaha) op te wachten want ze wou graag het land op!
Ze was zover ik kon zien helemaal soepel want ze ging in een flinke draf het land op.

De wedstrijd was echt heel goed georgaiseerd en de route geweldig goed aangegeven, ik heb ook beter opgeet als vorig jaar, want toen ben ik uiteindelijk 17 km omgereden in de klasse 2..en daar had ik echt geen zin in nu!

Wendy en Boon, bedankt voor het samen rijden, we hebben heel veel steun aan jullie gehad!
Hopenlijk hebben jullie net als Jip en ikzelf geen spierpijn!
Ik verbaas me er over, gisteren voelde ik mijn lichaam best wel, maar nu neregens meer last van!
Verder had ik weer 4 grooms van standing en verliep alles op rolletjes, heerlijk hoor

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:15

Afbeelding

Bij deze de foto die ik heb gemaakt met mijn telefoon.

Sas, gefeliciteerd met je rit!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Jip en Beanyman samen op de 100,5 km van de UHR!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 10:16

Hé gaaf, bedankt!
ik heb helemaal geen foto's van deze rit!!!!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:25

Hihi Jip vond dat vrolijk juichende publiek maar niets :))

Gefeliciteerd met je fijne rit Sas!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 10:26

Jip dacht wat zullen we nou dan hebben!
Maar ik vond het wel heel leuk!

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:27

Jeetje, ik geniet mee van je verslag Mazzel! Het klinkt echt geweldig. Wat een toppers ook die paarden van jullie!
Leuk dat er nu een foto bijstaat Esperanza! Jip toont daar weer lekker fanatiek :D

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:28

Oh, lees nu dat het door het publiek komt :D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 10:29

Hipar schreef:
Oh, lees nu dat het door het publiek komt :D

Door het publiek ging ze juist langzamer, ze schrok van het gejuich, hahah!

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:30

Ik dacht: koppie er op, gaan met die banaan, maar ja als je een juichende menigte voor je hebt, kan ik me voorstellen dat het toch even anders gaat....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:42

Je hebt er weer een leuk verslag van gemaakt,toppie dat jullie het allebei gehaald hebben.
En inderdaad als je van te voren afspraken maakt moet je je er wel aan houden. ;)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:57

Gefeliceerd, wat een een geweldig leuk paard :)

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:14

Helemaal super Sas!!!
Goed gedaan hoor......

En de finish was wel heel erg leuk, en geeft volgens mij een goed gevoel als iedereen je onthaalt!!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:43

Gefeliciteerd Sas.
Goed gedaan van jou en Jipper.

Leuk verslagje :D

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:18

mazzeltje schreef:
Hé gaaf, bedankt!
ik heb helemaal geen foto's van deze rit!!!!!

...Maar ik wel...althans paar van dat je wegrijdt na de VET gate en van vlak na je finish. Ik was gisteren de groom van Vanessa (Gracia). Ik stuur de foto's door naar haar, dan krijg jij ze vanzelf ook wel denk ik.
En wow, dat je geen spierpijn hebt zeg!! Waarschijnlijk alle verzuring er weer uitgereden ;)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 06:51

Hé sigrid, wat gaaf!!!!!
Ik pb je mijn e-mail adres!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:04

Leuk verslag Sas, gefeliciteerd!!! Wat stond Jip lekker te relaxen in de paddock :D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 08:04

Heb je dat gezien dan? toen waren jullie toch al weg?
Of bedoel je in de vetgate?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:14

Vetgate bedoel ik ja :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:00

gefeliciteerd meiden.. super gedaan.. :D fijn te horen dat Jip weer helemaal de oude is ;)