zo blij na banholt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

zo blij na banholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 21:26

--------------------------------------------------------------------------------

Vorig jaar hadden we deze wedstrijd in klasse 2 gewonnen maar zelf was ik daar niet tevreden over. De nakeuring ging maar net goed en ze was gewoon echt erg moe, ze wilde niks meer hoewel ze de volgende dag wel goed hersteld was. Ik had een B te pakken toen van dat draven dat we eruit gesleept hadden. Ik zelf was ook niet fit meer en was er ook even klaar mee.

Winnen gaat ons niet meer gebeuren met de huidige situatie, daar heb ik gewoon het paard niet voor maar ik heb zo mijn eigen uitdagingen.

Ons doel was FIT over de finish komen, mag met een b maar dan wel dat ze WIL draven en niet omdat het per se moet. Snelheid lag vorig jaar rond de 12,5 dacht ik en wilde dat aanhouden.

Eenmaal aangekomen na 4,5 uur een paddock gemaakt bij olivia en magic (nina bedankt) en zelf even snel onze spullen in de herberg gedumpt om snel weer bij de BBQ aan te kunnen schijven. Het was net als vorig jaar weer erg goed. Splash stond er rustig bij en kon dus gerust gaan slapen. Helaas de kerkklokken waren weer een spel breker, slecht geslapen dus.

Ik ben altijd bang voor een locomotie op gras omdat ze altijd iets voorzichtiger wil gaan lopen en daardoor op of aanmerkingen krijg door de vet. Daar had ik me niet druk over hoeven maken kreeg een mooie a. hf was 44 voor haar doen normaal.

We waren een beetje laat maar hadden geen haast dus iets later gestart dan de meute. Beviel me eigenlijk wel goed moet ik zeggen, ze was braaf maar maar had er goed het tempo in maar niet abnormaal. We hebben een heel eind gedraafd en we haalden steeds meer mensen in in draf (ze heeft nu eenmaal langere benen). De eerste 20 km wilde splash niet stappen en had ook geen rust voor het groomen, stappen werd dribbelen dus dan maar draven, rond 20 km kon dat uiteindelijk wel pas.

Uiteindelijk bij yannick blijven hangen omdat de paarden goed bij elkaar pasten qua tempo. Ook bleven we een beetje bij geke en esther hangen. Dan de ene voor dan weer de ander ging goed zo. Kilometers verstreken en toch hadden yannick en ik een lintje gemist daar kwamen we pas boven op de berg (vrij stijl) achter dus moesten we ook weer naar beneden. Zonde natuurlijk maar was een mooie heuvel eigenlijk.

Eenmaal weer op de route konden we weer verder en kwamen we weer andere ruiters tegen, de paarden hadden een vlot maar mooi beheerst tempo. Ik vond splash voor het eerst echt heerlijk lopen (meer dan normaal) tijdens een wedstrijd. 1 km voor vet gate wezen stappen en ik heb na 4 minuten aan kunnen bieden, dat is vreselijk snel voor haar doen. Yannick kon dat meteen. Bij de vet gate kreeg ik van margreet een b met de vermelding dat ze zwabberde en of ik veel moest drijven. Toen ik zei dat dat niet zo was en dat ze atactisch was snapte ze het al. Ze vond haar verder wel goed.

Splash had voor haar doen goed gegeten en gedronken en dus konden we weer van start. Yannick was vast doorgereden en ik zou haar weer tegemoet komen. Zo gezegd zo gedaan. Route vervolgd na 2 behoorllijke klimpartijden had splash het wel even moeilijk maar na even de kans te hebben gekregen bij te stappen was het weer goed.

Uieindelijk waren we al weer bijna bij de finish en zo rond de 600 meter voor de finish ben ik gaan stappen. de rest reed ietsjes achter mij die was ik even kwijt geraakt (ik moest zo nodig naar de wc dat ik even hun vergat ) na 8 minuten kunen aanbieden met een hf van 56, het had eerder gekund maar durfde dat niet aan. Was goed zo. snel in de paddock gezet en ik naar de wc. mijn vriend zorgde toen voor splash.

Toen nog de beruchte nakeuring, zag wel al dat ze vele malen fitter aanvoelde en ik zelf was ook nog goed op een paar kleine dingetjes na dan. Maar ik kreeg gewoon een dikke A. Ik ben zo trots op mijn pownie paard, ze heeft het weer geflikt en ik hoefte maar te klikken en ze draafde al, super.

Normaal smeer ik altijd klei op haar benen omdat ik weet dat ze oplopen nar behoorlijke arbeid. Nu ze buiten bleef (wat voorheen nooit zo was) wilde ik het effect ervan zien. Resultaat mooie dunnen droge benen. Geweldig ook nam ze nog een loopje met me vanmorgen.

Dan nog de trailer weer in wat ook wel een probleem is op de terug weg en op open terein maar ik wilde het perse alleen doen, na 5 keer aandringen stond ze erin en kon ik de stang erachter doen. 3 uur later (nu geen file gelukkig) rende ze de wei in.

Ik ben dus onwijs blij met dit resultaat ben 6de geworden maar zag net trouwens dat ik wel de snelste was en goedgekeurd voor mij is dit voldoende, punten systeem maakt mij niet zo veel uit kan er toch niets mee. Yannick had gewonnen, van harte ze had zo snel aangeboden kon haast niet anders. Ik zag op mijn gps dat ik 65,5 km gereden had inc het omrijden en dan 12,7 km/pu gereden had. wedstrijd snelheid lag op 12,24 vrij gelijk dus met vorig jaar.

Nu gaan we verder kijken want ze voelt erg sterk aan, heb nu nog geen idee wat ik wil gaan rijden. eerste maar eens lekker op vakantie.