Endurance Kootwijkerbroek in augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marsyl

Endurance Kootwijkerbroek in augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:32

Een vraagje,
Ik ben Marieke, 15 jaar. Met een eigen pony, Sylvester(9jaar, met arabierenbloed). Ik heb in 2007 Veassen(26km), 9mei Banholt gereden. Nu vind ik het zo leuk dat ik graag lid wil worden om in Kootwijkerbroek(augustus) ook mee te doen. Maar, ik ben alleen. Ik ben 15 dus officieel mag ik alleen rijden, maar dat vind ik niet zo'n goed idee. Ook vanwege de afstand en het kaartlezen maar ook omdat Sylvester soms ergens niet langs durft. Moet ik afstappen en erlangs gaan rijden :+ Dus dat werkt niet.
Nu zoek ik iemand waarmee ik mag meerijden. Ik zal me geheel al uw tempo aanpassen(mits het niet té hard is ;) ). Het maakt me niet zo uit of u met een hele groep rijd of alleen, ik wil gewoon met iemand mee kunnen rijden. Eigen grooms heb ik zeker, mijn moeder is zeer(lang)actief in de paardensport en steunt me tenhartste. Maar ze heeft te weinig tijd om ook mee te doen dus vandaar.
Alvast bedankt;)

marieke

fannetje

Re: Endurance Kootwijkerbroek in augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:00

aan welke snelheid zit je te denken en hoe groot is je pony?
En wat je snelheid in draf?
Ik ben ook van plan die wedstrijd te rijden, maar het moet wel een beetje passen qua snelheid/draftempo.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:55

Uhm..ik heb er eigenlijk nooit echt een teller bij gehad maar aangezien Syl paardenpassen maakt ROND de 10 km/h..Dat dénk ik. Maar ik ben van plan harder te trainen zodat het nóg makkelijker voor hem wordt om die afstand de lopen. Ik heb in Banholt te langzaam gereden, maar dat kwam door mijn mederijdster. Zij had een tinker die het soms moeilijk had. Maar Syl kon het mákkelijk aan. Ik heb hem de hele rit ingehouden. Anders had hij een lekker actief, vast tempo aangehouden. Syl is 1,54m. Maar zoals ik al zei, hij maakt echt grote passen. Ook kan hij hard stappen en galoperen. Zoals ik al zei, als Syl niet af en toe zo'n schijterd was, dan mocht ik alleen rijden. Maar heel af en toe ziet hij iets en als er dan maar iemand bij staat is het genoeg en kan ik doorrijden. Maar mam vind het ook wel veiliger, met z'n tweeën.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:33

Je zou het eens met de fiets ernaast kunnen meten ( zijn draftempo), die van mij zit zo rond de 15-16km per uur op normaal tempo. Ik heb een paardje van 1.66. Ik draaf wel bijna de hele rit. Maar als je dat ok vindt mag je van mij meerijden. Ik kom meestal qua snelheid rond de 11,5 km/uur uit.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 16:47

Goed idee, ik ga met de fiets proberen. 11,5km/h is vrij hard, maar mijn pony is zo ongeveer half arabier en als ik hem goed genoeg train kan hij dat makkelijk aan.
Dus, Heel erg bedankt dat ik mag meerijden!:)