vragen over marylot crosslink

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vragen over marylot crosslink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:48

Hoi,

Ik heb sinds vrijdag een marylot crosslink en heb daar vandaag voor het eerst mee gereden (het kruislinkse systeem) verder had ik alles er afgehaald maar ik "stuiten" op een aantal dingen.
Tijdens het rijden was alsmaar mijn ene teugel veel langer als mijn andere omdat het 2e kopstuk (waar dus de kruislinkse riempjes aan zitten) als maar verschoof. Nu is mijn vraag kan het kwaad in de zin van release als mijn riempjes (van de kruisbandjes) niet even lang zijn (teugels wel even lang)? En is het te verhelpen dat ze blijven schuiven? (ik trek trouwens niet hard aan de teugels alleen dat hij op links iets meer vast houd dus moet ik daar soms iets meer vragen waardoor het weer scheef gaat zitten)
Maakt het trouwens nog iets uit als je die kruisriempjes korter of langer maakt? (mits ze even lang zijn uiteraard)
Verder zit er ook een riempje (met 2 ringen) aan voor als je het als halster gebruikt kan die er af tijdens het bitloos rijden?

Groetjes Nina

Dit is het betreffende hoofdstel
Afbeelding

somokkele

Re: vragen over marylot crosslink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:52

Ik heb dit hoofdstel ook, maar eigenlijk nooit last gehad van ongelijke riempjes. Ik heb hem overigens zonder keelriem bithangsels etc. Ook alleen maar de crosslink. Wel vind ik de release van deze optoming zeer slecht, of eigenlijk is er geen sprake van een release omdat ze weinig tot niet terug slippen.

Ik heb overigens het vermoeden dat het ook rijtechnisch is.... Want als ie links vasthoudt (en jij dus ook) heb je dus een ongelijke druk... Maar goed, das een ander verhaal....

Succes ermee!

Anoniem

Re: vragen over marylot crosslink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:58

hmm vreemd ik blijf trouwens niet vasthouden hoor. ik vraag een paar keer en drijf met mijn been er bij en dan buigt hij wel goed door.