geonaute Keymaze 700

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

geonaute Keymaze 700

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:50

Iemand ervaring met dit gps systeem?
Ik ben nl van plan om deze te kopen omdat ik hier alles op terug vind dat ik nodig heb.
In tegenstelling tot de 300 of 500 berekent deze voor zover ik heb kunnen opzoeken ook de gemiddelde snelheid, wat wel handig is voor endurance.

Wil hem eigenlijk vooral om vooraf ook een route in te stellen voor een gebied da'k nog niet zo goed ken, en daarbuiten is het gewoon een handige trainingstool.

SuSEQ

Re: geonaute Keymaze 700

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:55

Ik heb de 500 en daar kun je perfect de gemiddelde snelheid (on the go) op zien... Het enige voordeel dat de 700 heeft tov de 500 is dat je er een HF meter bij hebt en dat de 700 met laps (rondes rond hetzelfde parcours) kan werken. Ik vond geen van beide de moeite waard om extra geld aan uit te geven...

Routes ingeven heb ik nog nooit gedaan, vermits je die moet aanmaken met google earth en dat is voor mijn omgeving niet gedetailleerd genoeg... Maar in principe zou het moeten werken.

Qua werking ben ik er zeker tevreden van. Je hebt vrij snel een fix als de omgeving wat mee zit en de plaatsbepaling is vrij nauwkeurig. Het ding heeft een imo duidelijke en eenvoudige interface met een aantal schermen die je zelf kunt instellen. Hierop heb ik dan de tijd, de afgelegde afstand, de ogenblikkelijke snelheid en de gemiddlede snelheid. Meer moet dat niet zijn. :)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 10:26

aaaah in feite heb 'k geen hartslagmeter nodig, vermits 'k er eentje apart heb.
Het is eigenlijk vooral om naar opglabbeek te rijden da'k een route wil ingeven. Maar kan dat ook met waypoints? vb dat ik vertrek en langs bepaalde punten zeker passeer en m'n eindpunt dan het pension waar ik naartoe wil rijden? Of moet je dan echt een route op voorhand ingeven?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 16:19

Ik heb daarnet eens zitten kijken op google earth, maar mij lukt het niet om er een route op te maken...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:10

Hier heb je de handleiding van dat spel. In sectie 2.3.3 staat uitgelegd hoe het voorbereiden en volgen van een route juist in zijn werk gaat. Volgens wat ik zie, lukt dat ook met waypoints...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 13:42

heel fel bedankt! Hier ben ik echt iets mee!!!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:59

hoeveel kost zo'n spel?

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:42

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:40

Ik ga er 1 kopen via http://www.futurumshop.nl :j Maar ik kies niet voor een horloge! Ik zit meer aan een draagbare Garmin te denken. Ik heb namelijk ook al mijn hartslagmeter om mijn pols.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:50

@Sin: ik heb mijn keymaze 500 150 EUR betaald...

@Zoezi: als je een hand-held GPS neemt, bedenk dan eens hoe je die gaat bevestigen. Ik vind een horloge juist handig omdat je dan altijd vlot kunt zien wat en hoe. Ben je niet zo geïnteresseerd in continue monitoring en wil je hem eerder gebruiken als analyse tool achteraf, dan kun je hem wel kwijt in een jaszak. Het nadeel aan een polshorloge is wel dat je geen compacte modellen met kaarten hebt...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 07:37

mjah maar een kaartmodel is eigenlijk ook niet echt van doen vind ik, als ik gewoon weet welke richting ik uit moet (compas met pijl) dan zal 'k de weg wel vinden.
Linda, als je wil, ik heb hier nog een magallan sportak Pro liggen. Hij mag weg voor 150 euries.
Het is ook een draagbare en met kaarten, voor de rest kan die alles wat de garmin kan. Ik vind em gewoon niet handig te paard juist omdat ik een pols gps verkies. Er kan een touwtje aan om hem om je hals te hangen, maar hij kan evengoed in je jaszak en is waterdicht. Dus als jij een draagbaar ding verkiest is dat mss nog iets voor jou. Wil em zondag anders wel even meenemen zodat je'm eens kan zien.

Heb hem maar 1 keer gebruikt om te proberen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:12

willeke_nijs schreef:
mjah maar een kaartmodel is eigenlijk ook niet echt van doen vind ik, als ik gewoon weet welke richting ik uit moet (compas met pijl) dan zal 'k de weg wel vinden.
Linda, als je wil, ik heb hier nog een magallan sportak Pro liggen. Hij mag weg voor 150 euries.
Het is ook een draagbare en met kaarten, voor de rest kan die alles wat de garmin kan. Ik vind em gewoon niet handig te paard juist omdat ik een pols gps verkies. Er kan een touwtje aan om hem om je hals te hangen, maar hij kan evengoed in je jaszak en is waterdicht. Dus als jij een draagbaar ding verkiest is dat mss nog iets voor jou. Wil em zondag anders wel even meenemen zodat je'm eens kan zien.

Heb hem maar 1 keer gebruikt om te proberen.

Ja is goed! Neem maar mee.
Maar een polsexemplaar.......dan heb ik aan de ene de hartslag en aan de andere de gps :D voel ik me net een opgetuigde kerstboom :D :P

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 21:38

neenee deze is een draagexemplaar dus niet voor rond je pols. Je kan hem om je hals hangen als je zo'n koordje koopt (zit er niet bij, ik had eentje genomen van een kodak hier), die koordjes vind je vb in de carrefour. Dat zijn er met zo'n dun lusje aan die je door het ringetje kan steken en dan het touwtje erdoor trekken, dan hangt die goed vast. Hij hangt dan ondersteboven aan je hals eigenlijk, maar je kan em dan makkelijk vast nemen om te kijken en als je'm achter je blouse of jas steekt dan vliegt die niet alle kanten op terwijl je rijdt.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 16:29

Het is de keymaze 500 geworden ipv de 700 gewoon omdat de 700 uitverkocht was en al een paar maanden niet meer binnen gekomen.

Ik heb nog een vraagje hierover.
Ik weet hoe ik een route kan inladen op voorhand, maar stel nu da'k een route wil rijden op endurance die vooraf niet ingeladen is, en ik wil em toch registreren op de gps, hoe doe ik dat juist? Is het gewoon gaan staan in het beginscherm en OK drukken zodat de timer start en nadien weer op Ok om te stoppen?

Of werkt het anders. De handleiding is daar nl niet zo duidelijk over.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 00:54

Inderdaad, eens je GPS fix hebt, gaat hij op de timer staan en dan druk je op OK. Er verschijnt dan een tijdelijk kadertje "Timer started" en boven het antenne symbooltje verschijnt een klokje. wil je de timer stoppen, druk je nog eens op OK. Dan gaat het symbooltje van de klok knipperen en krijg je een kadertje "Timer stopped".

Wil je de rit beëindigen, dan stop je de timer en druk je op ESC; er zal dan gevraagd worden of je de training wenst op te slaan of wil voortdoen. De training weggooien kan enkel door ze eerst af te sluiten en op te slaan.

Als het geheugen van de GPS volgelopen is (bij mij was dat na een keer of 20 hetzelfde rondje van ongeveer 12km), valt de timer gewoon stil; je krijgt er geen melding van.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 06:05

SuSEQ schreef:
Inderdaad, eens je GPS fix hebt, gaat hij op de timer staan en dan druk je op OK. Er verschijnt dan een tijdelijk kadertje "Timer started" en boven het antenne symbooltje verschijnt een klokje. wil je de timer stoppen, druk je nog eens op OK. Dan gaat het symbooltje van de klok knipperen en krijg je een kadertje "Timer stopped".

Wil je de rit beëindigen, dan stop je de timer en druk je op ESC; er zal dan gevraagd worden of je de training wenst op te slaan of wil voortdoen. De training weggooien kan enkel door ze eerst af te sluiten en op te slaan.

Als het geheugen van de GPS volgelopen is (bij mij was dat na een keer of 20 hetzelfde rondje van ongeveer 12km), valt de timer gewoon stil; je krijgt er geen melding van.

Ik ga er denk ik ook maar zo 1 kopen. Jij bent de lopende handleiding ;) Altijd handig het van kennissen te horen, scheelt me veel lezen :P Aangezien ik een plaatjes kijker ben..........

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:43

Waar koop je deze in NL?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:47

Die 700, is die hartslag voor mensen of voor paarden?
en is de batterij goed te vervangen?

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:16

Geonaute is een huismerk van Decathlon, dus ik vermoed dat je een Decathlon winkel zult moeten zoeken.

Da's volgens mij met een klassieke borstband voor mensen, aangezien de marketing voor het apparaat niet speciaal naar ruiters gericht is. Ik heb geen idee ivm die batterij...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:23

griebels schreef:
Die 700, is die hartslag voor mensen of voor paarden?
en is de batterij goed te vervangen?

heb ik nagevraagd ivm die 700, batterijtje is te vervangen zoals in de V-max: even met een geldstuk het batterijdingetje open draaien en een nieuw batterijtje erin steken. het batterijtje van het horloge laad je op via je pc.

De band is voor mensen, maar je kan hem dmv de ombouwset op de website van goedhard makkelijk ombouwen tot een hartslagmeter voor paarden ;)

Suseq: bedankt! Hier kan ik wat mee!!!! Ik ga er komend weekend eens mee aan de slag!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:45

Ook jullie bedankt voor de antwoorden, hier kan ik ook wat mee...
Ik wilde al heel lang een GPS maar vond ze veel te duur. Dit zijn tenminste schappelijke prijzen. Nu nog een winkel vinden waar ik ze kan halen ;)
Ik zit niet ver van de grens van Belgie af (Belgisch Limburg), heeft iemand een tip waar ik ze kan halen?
Thanx alvast!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:11

griebels schreef:
Nu nog een winkel vinden waar ik ze kan halen ;)
Ik zit niet ver van de grens van Belgie af (Belgisch Limburg), heeft iemand een tip waar ik ze kan halen?
Thanx alvast!

Hier kun je de belgische winkels zien; hier heb je de nederlandse winkels... Bekijk wel eerst in de online catalogus of ze die GPS hebben waar je wil gaan shoppen, zo vermijd je verrassingen na een lange autorit.
Laatst bijgewerkt door SuSEQ op 15-04-09 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:11

Thanx!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:57

griebels schreef:
Thanx!

Je kan ook eens kijken op de site:
www.futurumshop.nl voor een GPS.