eerste wedstijdverslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

eerste wedstijdverslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:05

Beetje aan de late kant, maar toch ook maar een verslagje van mij..

Om kwart voor 7 was ik al klaarwakker, terwijl ik pas om half 9 de deur uit hoefde, had dus nog lekker veel tijd over. Om half 9 ben ik op de scooter gestapt naar mijn ouders, daar mijn paardrijkleding aangetrokken en daarna richting de boerderij.
Mijn ouders hadden zaterdag alles al klaargezet, hoefde dus alleen nog maar frank op de trailer te zetten en het paard van mijn ouders op de wei.
Vervolgens op weg naar KWB, eerste half uur verliep rustig, daarna begon frank langzaam aan steeds erger de trailer af te breken :n
Rond half 12 kwamen we aan op het terein en jeetje wat een boel trailers.. Daarna maar op zoek gegaan naar het secretariaat en me aangemeld, daarna opzoek naar frank zijn stal.

Hierna kon ik frank van de trailer halen, hij ging weer is in een noodvaart er vanaf, hij vind het echt niet leuk dat hij er in z'n eentje op moet staan. Naar de voorkeuring gegaan, hier zag ik dat hij een klein wondje had op zijn voorbeen, door het trappen op de trailer, gelukkig bleek dit niets ernstigs te zijn. Hij was gelukkig heel erg rustig bij de voorkeuring en gedroeg zich netjes, allemaal nette waardes ook, een hartslag van 40. Voordraven ging ook erg netjes, hij liep wel flink door, maar probeerde in elk geval niet ervandoor te gaan :+
Hierna mocht hij even lekker bijkomen op stal en kon ik richting de voorbespreking.
Daarna nog eventjes wachten en ondertussen met mijn rijmaatje praten.
Uiteindelijk kon ik op gaan zadelen, rond half 2 zat ik erop, beetje rondgestapt bij de start en hij was zowaar weer rustig, om 10 over half 2 gingen we met z'n drieen van start.
Frank mocht lekker voorop lopen en hij ging in stap van start en niet dribbelend +:)+
Het hele stuk tot de PA heeft hij zich heel netjes gedragen, wel in een flink tempo steeds, maar wel een constant tempo en niet steeds maar harder en harder. Heb ook het hele stuk met een lekkere lange teugel gereden en lekker genoten van de omgeving. Ook hebben we zelfs nog een ontspannend stukje kunnen galoperen..
De laatste km voor de PA gestapt, daar aangekomen heb ik frank eerst even wat laten drinken om hem nog binnen de 2 min aan te bieden, was erg benieuwd wat zijn hartslag zou zijn, maar die was al 52 erg netjes leek me.

Na de PA ging het jammer genoeg niet goed, hij zag paarden voor zich, die aan het bokken waren en er daarna in een flink tempo vandoor gingen, en ja hoor frank ging mee |( tot ik een schimmeltje in stap tegenkwam, hier remde hij gelukkig ruim op tijd af en ging er rustig achter stappen, deze vrouw bleef stappen totdat mijn rijmaatjes er weer waren, hier ben ik echt heel dankbaar voor.
Hij is een paar km lang echt heel druk geweest en er nog een keertje vandoor geschoten, uiteindelijk mijn rijmaatjes ervoor laten zetten in de hoop dat dit beter zou gaan, en hij was gelukkig gelijk weer rustig en de laatste km's weer aan een lang teugeltje kunnen rijden :)
Weer de laatste km gestapt, bij de finisch eerst het zadel eraf gehaald, wat laten drinken en gekoeld en na 2,5 min aangeboden, hij was alleen zo onrustig en wilde niet stilstaan, zijn hartslag was zo niet te tellen uiteindelijk werd er iemand anders gehaald om zijn hartslag te tellen, deze was weer 52.
Hem even lekker op stal gezet, met wat hooi.
Na een half uurtje nakeuren en alles was weer netjes :)

Heb echt een super dag gehad
Mijn vader heeft op het terein nog wat foto's gemaakt
http://www.mijnalbum.nl/Album=TQZK8FKN

Lenneke_

Re: eerste wedstijdverslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:51

Gefeliciteerd met de goede rit. Vervelend dat hij er steeds vandoor wil gaan.

Voor herhaling vatbaar?

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:07

Oeps ik denk dat ik dat was die voor je reed.. (waren 2 2 vossen?) Mijn paard moest 5 km voor de p/a onwijs plassen en mesten en dat deed hij maar niet.. Hij liep toen echt niet lekker voorwaarts. Bij P/a gemest en geplast en toen weer opgestapt en verder gegaan. Maar toen was hij niet te houden zo fris was hij. En het paard van rijmaatje deed vrolijk mee.. Die wilde weer achter 2 paarden voor ons aan. Heb helaas niet gezien dat je achter ons aankwam.. MIjn excuses! Houdt ook nooit van als mensen zomaar wegstuiven.

En die mevrouw op die schimmel vond me denk ook niet leuk want mijn paard ging opeens heel beschermend doen en niemand mocht in de buurt van het paard van mijn rijmaatje komen.. Dus die van mij draaide zijn kont naar die schimmel toe en oren plat in zijn nek. Gelukkig deed ie verder niks maar daarna heb ik maar wel als iemand me wilde passeren hem in de bosjes geparkeerd.

Ben wel blij dat je een leuke dag hebt gehad en nogmaals sorry!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:26

Oh leuke foto's en zoveel
Eentje met pit en veel karakter...zijn de beste paarden zeggen ze *D
Vind het amusant om je verslag te lezen, ik zie het zo al voor me...met in mijn achterhoofd denkend dat ik binnen 2 jaar ook op onze haf ga meedoen.
Karakter hebben ze wel :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:07

Hee hoi, zat es door de uitslagen te snuffelen op de site van de DER toen ik jouw naam zag staan....echt stoer dat je mee hebt gedaan! En onwijs leuk dat je een verslag(je ;)) hebt geschreven. Erg grappig dat Frankie toch nog steeds echt Frankie is!
Misschien is bach rescue druppeltjes voor hem ook wel een goeie....4 als je aankomt op stal, 4 als je gaat laden....ik doe het met Pharo ook, al is dat alvast het beginnetje voor de terugweg, want dan wordt hij erg ongedurig alleen op de trailer. Anyway- ook ik ben erg benieuwd of je nog een keertje mee gaat doen. Ik ga de 18e met een vriendin rijden, daarna nog even kijken. Gefeliciteerd met je mooie hartslagen hoor! Wat een stoere jongen is die Frankie toch eigenlijk!
(dat wegrennen zou niets voor met Pharo zijn, dan lig ik er vast naast ofzo! Wel jammer, anders hadden we misschien wel es samen kunnen rijden....maar wie weet, als hij er wat meer aan went gaat dat wel over...)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:48

@ lenneke, zeker voor herhaling vatbaar, in kootwijk doen we weer mee

@JoNew, ehm dat waren jullie dan ja, kan gebeuren hoor..

@ Elpharo, ja frank blijft frank he. Bijna iedereen heeft ook tegen me gezegt dat frank het niet zou kunnen met zijn cornage, maar geloof wel dat we enigsinds bewezen hebben dat we het kunnen..