Eerste wedstrijd van het seizoen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Eerste wedstrijd van het seizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 10:23

Eigenlijk begint dit verhaal een paar weken eerder... Ik zei op een avond in bijzijn van een aantal amateurfotografen dat er 22 maart een Endurancewedstrijd was in Kootwijkerbroek. Dat ik foto's daar wilde gaan maken, omdat je langs de route vaak veel mooie plaatjes kon schieten.

Daar werd leuk op gereageerd en maakte ik de opmerking dat het wel jammer was dat ik geen vervoer had, anders zou ik hem zelf graag willen rijden, maar een taxi is zo vreselijk duur in je eentje....

Tot mijn verbazing zei toen iemand "O, maar ik kan je dan vervoeren hoor" :wow:
Helemaal geweldig natuurlijk :D

Ingeschreven voor de wedstrijd en gevraagd of mijn oude rijmaatje mij wilde groomen. (ik ben verhuisd van stal, en nu staan onze paarden helaas te ver uit elkaar om nog samen te gaan)
Dat wilde ze gelukkig samen met haar zus!

Gisterenmorgen om 5 uur opgestaan :O
Iets voor 7 uur waren we (mijn moeder, chauffeur en ik) op stal, Levi bix gegeven en hooi in trailer. Spullen gepakt. Levi liep gelukkig na een klein beetje weerstand bieden zo de trailer op en zo konden we iets over half 8 vertrekken richting Kootwijkerbroek.

Daar waren wij echt veeeeelte vroeg :o Om 9:15 uur al terwijl ik op ongeveer 10 uur gerekend had (zonder pech ofzo) haha. Ik moest pas starten om 12:46 uur :+
Maar beter te vroeg dan te laat. Heb mij aangemeld en daarna Levi uit de trailer gehaald. Die begon meteen aan het overheerlijke gras :9

Zelf even wat gegeten en gedronken. Wat gewandeld met Levi over het terrein voor het geval dat hij wat stijf was van de trailer. Deken verwisseld voor een dikke zweetdeken, hem nog water aangeboden, maar hij wilde niet drinken. Op naar de voorkeuring dus maar. Levi was een beetje druk, aan het hinnikken enzo, dus ik verwachte niet een hartslag van 36 (!)
Hij was nog moeilijk te meten vond de VET omdat hij zo'n rustige en vooral zachte hartslag had.
Ze vond dat hij iets bleke slijmvliezen had, maar niets om bezorgd over te zijn. Zijn turgor was wel goed.
Het voordraven deed hij dit keer voorbeeldig en was een A :)

Wij konden dus van start :D

Om 11:15 uur was de voorbespreking en daar was ik samen met een oom van mij die in de buurt van Kootwijkerbroek woont en gezellig kwam kijken, bij aanwezig.
Daarna waren mijn grooms inmiddels ook aangekomen dus alles even doorbesproken.
Al snel werd het toen tijd om te gaan zadelen. Bij de start was Levi ontzettend druk, hinnikken en liefst al willen gaan draven...
Opeens ging hij staan plassen tot grote verbazing van een aantal mensen omdat hij zo druk was :P

Maar ik was er wel blij om, hij kon het maar kwijt zijn tenslotte.

Eindelijk mochten we weg en gelukkig ging dat goed. bij het eerste zandpad voelde ik dat hij weg wilde en heb ik hem nog tot de orde kunnen roepen, zo bleef hij rustig en kwamen we bij het eerste wildrooster. Ik probeerde hem vanuit het zadel open te krijgen, maar dat lukte niet zo snel. Tegelijk met mij was er een ruiter vanaf de andere kant aangekomen en die stapte af en hield ook de deur voor mij open. Dat was fijn, want ik kan heel moeilijk alleen op en afstappen.

Daarna lekker gaan draven... Levi was nog steeds heel druk, maar het ging goed. Toen passeerde iemand ons en daar gingen wij een stukje achteraan... Zij ging ook in galop en wij gingen maar mee, kon Levi misschien wat energie kwijt.

Op een gegeven moment moesten wij een pad naar rechts in en Levi draaide in galop een stuk scherper dan de ruiter voor ons en vloog in knoertharde galop weg. Ik riep nog sorry, maar weet niet of die andere ruiter dat gehoord heeft.
Ondertussen probeerde ik Levi weer terug te krijgen in in ieder geval een normaal tempo galop.

Dat lukte na een tijdje en daar kwam ik een klasse 2 ruiter tegen met wie ik een heel stuk samen heb gereden. Bij het eerste groompunt aangekomen ging zij verder en nadat Levi niet wilde drinken, gekoeld was in een record tijd haalden wij haar weer in en tot aan het 2de groompunt weer samen gereden. Daar waren mijn grooms niet, zoals afgesproken, maar volgens de vrijwilligers die daar stonden was de klasse 2 ruiter verkeerd gereden. Meer hoorde ik niet, want ik reed natuurlijk verder. Wel erg balen voor haar.

Een stuk verder was het nog 2 km tot de P/A en ik besloot bij 1 km te gaan stappen. Daar kwam een kennismakingsklasser mij inhalen. Wij bleven lekker samen stappen tot aan de P/A, was gezellig om even te kunnen kletsen :)

Vlakbij de P/A waren mijn grooms weer en snel lopend zo goed mogelijk gekoeld. Bij de P/A gelijk aangeboden en hij had een hartslag van 54. Niet slecht. Daarna nog geprobeerd om hem te laten drinken, maar hij wilde alleen de stukjes wortel hihi... Nog gekoeld en weer verder gereden.

Op het laatste stuk richting de P/A leek het als of hij een beetje moe werd, maar na de P/A was het opeens weer een bom met energie :+

Weer hinnikken en druk doen pfff....

Bij een oversteek zag ik opeens weer mijn grooms haha, wij hadden agsproken dat wij elkaar bij de finish pas weer zouden zien, maar ze hadden nog kans dat zij mij hier zouden treffen dus een met succes een poging gedaan _/-\o_

Daarna weer verder gedraafd... Kwam er een klasse 2 ruiter die mij wilde inhalen. Ik dacht in draf, maar ze kwam in galop voorbij ondertussen wel roepend sorry hij moet wel even door anders krijg ik hem niet meer vooruit... Oke, maar Levi was natuurlijk al druk dus die zag weer een kans en ging er achteraan *zucht*

Na een tijdje was ik vlakbij de klasse 2 ruiter en riep nog rustig Levi en de ruiter voor ons hield ietsje in en wij gingen haar voorbij. Daarna wilde Levi wel stoppen met galoperen. Daar was ik het niet mee eens dus dreef hem door, hij wilde hard dan gaat hij ook maar!

Dat stuk ging erg lekker, denk bij elkaar wel 1,5 km zo lekker door gegalopeerd en hem toen terug genomen en beloond.

Een tijdje later kwam dezelfde klasse 2 ruiter weer voorbij en nu ging het wel goed en bleef Levi fijn draven :)

Ik ben 1,5 km ongeveer voor de finish gaan stappen... Moest daar later natuurlijk weer dat hek bij het wildrooster door, maar ik had weer geluk. Een wandelaar hield het hek voor mij open :D

Vlakbij de finish werd Levi nog even druk, omdat er 2 klasse 1 ruiters voorbij kwamen waarvan hun paarden aan het springen, wijken, passageerden etc...waren.
Maar gelukkig toen die voorbij waren was Levi weer rustig.

Vlak voor de finish kwamen mij grooms weer met water aangelopen en bij de finish heb ik hem gelijk aangeboden.

Hij hartslag van 56, dus goedkeurd! Snel dekentje om en naar de trailer. Daar nog eens water aangeboden, afgezadeld en verder verzorgd.
Daarna gingen mijn grooms naar huis, want hun eigen pony moest ook beweging en aandacht krijgen.

Ondertussen waren mijn chauffeur, moeder en oom die ik 2x tegen ben gekomen langs de route ook weer terug en na een half uur (nouja paar minuutjes eerder vanwege verwachtte drukte daar) naar de nakeuring.

Levi was nog steeds fit en druk... Maar hij had een hartslag van 40, heel netjes. Slijmvliezen waren in orde. Dat heb ik nog eens extra gevraagd, omdat hij niet gedronken had. Ook kreeg hij een A voor locomotie dus hij was helemaal goed! *Trots*

Ik had nog niet eerder een wedstrijd op deze snelheid gereden, altijd wat langzamer, maar nu alles meezat inclusief het weer wilde ik ook proberen of wij wat sneller konden. Levi was het daarmee eens gezien de 2x dat hij "ietsje" O:) harder wilde dan ik haha.

Uiteindelijk ben ik 10de geworden met een snelheid van 11,666 km per uur.

Bijdeze nog heel, heel erg dank aan mijn chauffeur en mijn topgrooms niet te vergeten :D Zonder jullie had ik deze wedstrijd tenslotte niet (zo goed) kunnen rijden _/-\o_

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:51

Leuk verslag...knap gedaan! Mooi paardje heb je daar.
Ik heb gister mijn allereerste rit achter de rug, ben blij dat ik ervoor gekozen heb.
Veel succes nog!! groetjes

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:16

Nou Ineke dat ging dus heel goed!
Wat fijn dat je niet zelf hoefde af te stappen.
Volgens mij is dit toch wel helemaal Levi zijn ding! :D

Mars

Re: Eerste wedstrijd van het seizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:01

Wat een leuk verslag Ineke, gaaf om weer een wedstrijdverslag van Levi en jou te lezen :j
Je draakje heeft het toch maar weer mooi uitgelopen, super hoor!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:38

Leuk verslag en gefeliciteerd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:28

goed gedaan Ineke en Levi... mooie prestatie! komen jullie het seizoen ook nog in Onstwedde starten? dat is relatief dicht bij mij :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:32

Iana: Dank je wel, is jullie rit ook goed gegaan?

Miryam: klopt dit is helemaal Levi's ding en die van mij ook :D

Banjer: dit jaar is er geen wedstrijd in Onstwedde zag ik op de wedstrijd kalender, dus helaas dit jaar in elk geval kom ik niet bij jullie in de buurt.

Bedankt voor alle leuke reacties :)

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:40

Super!! Leuk verslag weer, erg aanstekelijk moet ik zeggen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:47

Hierbij een foto gemaakt door een prof. fotograaf.
Afbeelding

Heb nog veel meer andere foto's maar die heb ik zelf nog niet kunnen bekijken. Ik ga zo weer aan slag met mijn studie. Morgenavond examen := dus die houden jullie tegoed :D

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:44

Wat een leuk verslag! Ontzettend fijn dat het zo goed is gegaan.
Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's :).

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:04

Gefeliciteerd met het goed uitrijden! :D
Fijn dat het zo goed is gegaan joh!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:07

Ineke2 schreef:
Iana: Dank je wel, is jullie rit ook goed gegaan?

ja hoor, dankjewel. Ik vond het tempo soms wat hoog liggen, mijn metgezellen wilden netjes op de minimumtijd binnenkomen natuurlijk... dus ikke mee :D
ik denk toch van het volgende keer wat rustiger op eigen tempo te doen...maar omdat het mijn eerste keer was wou ik echt niet alleen :o
HS was 49
42ste plaats, ik was heeeel fier op mijn beeeeestie 8-)
veel succes met je examen, toitoitoi !!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:50

Wat een gave rit moet dat geweest zijn! Veel succes met het examen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:56

Mooi verslag en een goed resultaat +:)+ Zo te lezen heb je lekker je eigen rit kunnen indelen :-)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 21:25

iana schreef:
ja hoor, dankjewel. Ik vond het tempo soms wat hoog liggen, mijn metgezellen wilden netjes op de minimumtijd binnenkomen natuurlijk... dus ikke mee :D
ik denk toch van het volgende keer wat rustiger op eigen tempo te doen...maar omdat het mijn eerste keer was wou ik echt niet alleen :o
HS was 49
42ste plaats, ik was heeeel fier op mijn beeeeestie 8-)
veel succes met je examen, toitoitoi !!

Netjes hoor, goed gedaan!

Apple dat klopt, was heel fijn om mijn eigen rit te kunnen indelen. Levi vind het minder prettig om alleen te lopen, dan word hij drukker met hinnikken etc... Maar gek genoeg gaat hij wel zonder problemen mede ruiters voorbij en is het geen probleem die "achter" te laten. Alleen wil hij dan erg graag naar voren om weer opzoek te gaan naar een ander en zodra die in zicht komt wil hij het liefst zo snel mogelijk erheen :P

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:26

Je hebt er een leuk uitgebreid verslag van gemaakt!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:41

knap gedaan hoor Ineke +:)+

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:25

Super verslag Ineke!
Toppie!
En ook een mooie foto van jullie 2 :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:55

klinkt als een super rit Ineke, gefeliciterd!! Mooi resultaat.
Leuk verslag om t lezen.