Mijn verslag van KWB1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Mijn verslag van KWB1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 08:49

De ochtend begon iets minder. Anouar weigerde de trailer in te gaan. Zaterdags nog geoefend, zoals altijd, geen enkel probleem. Maar zondag was hij opeens heel erg bang. Na een half uur ging hij er ineens in, vloog er weer uit en stond helemaal te shaken. Even tot rust laten komen en toen ging hij er opeens in alsof hij nooit anders had gedaan. Dus wat het geweest is :?

Gelukkig hou ik altijd rekening met dit soort dingen, dus we waren nog ruim op tijd. Voorkeuring 44, locomotie een A.
Bij de start hadden we een meningsverschil over de gang waarmee we van start gingen, hij wilde galop, ik uiteraard niet. Daardoor raakte we vrij achterop en ik wilde hem liever het eerste rondje een beetje rustig houden, in het kader van Anouar z'n opvoeding.

In de vetgate was ons doel voor deze wedstrijd binnen de minuut aanbieden. Op 0,08 seconde na is dit net niet gelukt, maar wel een hartslag van 44, dus ik was dik tevreden.

Tweede rondje ging ook wel weer lekker. Doordat ik het eerste rondje vooral bezig was meneer te leren hoe het wel en vooral niet moet was onze snelheid niet echt hoog. Dus toen was het toch erg aantrekkelijk om dan maar te proberen rond de ideale tijd te rijden. Tweede rondje reed ik zonder bit en op de zandverstuiving kon ik hem echt niet meer houden, dus we gingen keihard met een hartslag van 170 over het zand :7
Maar goed, niets aan de hand, na het zand gingen we weer rustig verder.

Bij de finish was het druk en vrezelijk chaotisch. Mijn hartslagmeter gaf aan dat hij rond de 60 zat, dus toch maar even gewacht. Wat dus van geen kant klopte want met meten bleek hij 48 te zijn.

Na een half uurtje nakeuren. Anouar is best wel gevoelig voor stijve spieren en met deze wind was dat niet ideaal. Dus goed ingepakt en maar blijven bewegen. Bij de nakeuring een hartslag van 36 :wow: De hartslag wordt alsmaar lager hoe langer hij van die leverbot af is. Eerst zat hij bij de nakeuring altijd rond de 60. Locomotie weer een A, hoewel ik hem wat stijf vond.

We wonen heel dichtbij, dus we konden hem lekker naar huis brengen. Thuis heeft hij nog een paar uur in de zon hooitjes gegeten.

Hoewel dit voor ons natuurlijk training is vind ik het altijd wel mooi om te zien hoe makkelijk hij zo'n wedstrijd dan weer uitloopt. Dat geeft weer vertrouwen in het komende seizoen.

We zijn uiteindelijk 5e geworden. Ik vond het een heerlijke dag en de finish vond ik ronduit waardeloos :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:01

fijn Lenneke dat het zo goed gegaan is!!! Op naar de volgende :D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:47

Afbeelding

Foto van ons, met Anouar z'n typische 'ik-kijk-altijd-recht-in-de-camera' look

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:09

Hele mooie foto, leuke outfit hebben jullie!

Luxorvalkje

Re: Mijn verslag van KWB1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:13

Ik vind het een heel leuk beestje. Die crossfoto vind ik ook erg leuk (ik heb even in je profiel gespiekt)
Knap dat jullie die afstanden rijden.
Veel succes

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:07

Fijn dat jullie weer een rit goed uitgereden hebben Lenneke! :D Gefeliciteerd!
Jullie inmiddels-al-niet-meer-zo-heel-erg-nieuwe outfit is inderdaad erg gaaf!
Vind dit wel mooier bij Anouar staan dan het oranje :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:45

Wat een leuk verslagje, Lenneke! Op naar Fischerhude, toch? :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:59

Ja, Fischerhude over 4 weken. En dan de Fasna :#