Gelukkig hou ik altijd rekening met dit soort dingen, dus we waren nog ruim op tijd. Voorkeuring 44, locomotie een A.
Bij de start hadden we een meningsverschil over de gang waarmee we van start gingen, hij wilde galop, ik uiteraard niet. Daardoor raakte we vrij achterop en ik wilde hem liever het eerste rondje een beetje rustig houden, in het kader van Anouar z'n opvoeding.
In de vetgate was ons doel voor deze wedstrijd binnen de minuut aanbieden. Op 0,08 seconde na is dit net niet gelukt, maar wel een hartslag van 44, dus ik was dik tevreden.
Tweede rondje ging ook wel weer lekker. Doordat ik het eerste rondje vooral bezig was meneer te leren hoe het wel en vooral niet moet was onze snelheid niet echt hoog. Dus toen was het toch erg aantrekkelijk om dan maar te proberen rond de ideale tijd te rijden. Tweede rondje reed ik zonder bit en op de zandverstuiving kon ik hem echt niet meer houden, dus we gingen keihard met een hartslag van 170 over het zand
Maar goed, niets aan de hand, na het zand gingen we weer rustig verder.
Bij de finish was het druk en vrezelijk chaotisch. Mijn hartslagmeter gaf aan dat hij rond de 60 zat, dus toch maar even gewacht. Wat dus van geen kant klopte want met meten bleek hij 48 te zijn.
Na een half uurtje nakeuren. Anouar is best wel gevoelig voor stijve spieren en met deze wind was dat niet ideaal. Dus goed ingepakt en maar blijven bewegen. Bij de nakeuring een hartslag van 36
De hartslag wordt alsmaar lager hoe langer hij van die leverbot af is. Eerst zat hij bij de nakeuring altijd rond de 60. Locomotie weer een A, hoewel ik hem wat stijf vond.We wonen heel dichtbij, dus we konden hem lekker naar huis brengen. Thuis heeft hij nog een paar uur in de zon hooitjes gegeten.
Hoewel dit voor ons natuurlijk training is vind ik het altijd wel mooi om te zien hoe makkelijk hij zo'n wedstrijd dan weer uitloopt. Dat geeft weer vertrouwen in het komende seizoen.
We zijn uiteindelijk 5e geworden. Ik vond het een heerlijke dag en de finish vond ik ronduit waardeloos