Hulp van derden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Hulp van derden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 16:31

Ik wil binnenkort mijn eerste endurance gaan rijden in de kenningsmakingsklasse, maar nou was ik de regels een beetje aan het doorlezen, maar kon niet echt vinden wat ik zoek.

Ik stap namelijk altijd op met een krukje en afhankelijk van de hoogte van het krukje heb ik aan de andere kant een tegenhanger nodig :o

Maar nu staat er in de reglementen het een en ander over hulp van derden dat dat dus niet mag, behalve als je gevallen bent enz. Maar ja, hoe zit het in dit geval?

Het gaat mij dan vooral om de momenten van opstappen bij de PA/vetgate, mag iemand mij dan helpen met opstappen?

Ik heb ook al een mailtje naar de KNHS gestuurd, maar heb nog geen antwoord gehad en ben erg nieuwsgierig.

Djilna

Re: Hulp van derden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:58

Ik zou het ook even na moeten zoeken, maar ik denk dat ze je wel mogen helpen met opstijgen, maar dan mogen ze niet je paard vasthouden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:34

Ik laat altijd even iemand aan de andere kant tegenhangen. Nog nooit commentaar op gehad. Eerder stond er in het reglement dat hulp wel was toegestaan bij opstijgen.
Ik snap best dat die regel er is, anders kan je even pauze nemen terwijl één van je grooms je paard verder mee neemt. Maar bij het opstijgen zie ik het probleem niet, alleen maar beter voor de rug.

Maar ik zou het opstijgen wel oefenen. Ik kon het eerst ook niet meer zonder opstapje, tot ik een paar honderd meter voor de finish naast m'n paard stond, zonder opstapje in de buurt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:53

Ja hoor dat mag gewoon. Maar zou idd wel oefenen dat je ook zonder krukje en tegenhangen op kunt stappen. Zeker als je in het bos onderweg iets verliest oid en je moet afstappen.