Schilde 22 maart. Wie nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Schilde 22 maart. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:58

Hey, ik ga mijn eerste wedstrijd meedoen in Schilde...wie gaat er ook?
Hoe is het rijden daar?
Ik kijk er erg naar uit...grtz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:01

Ik had ook gestart,maar mijn paard staat te revalideren.Jammer want het is vlakbij huis.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:07

Oooh dat is spijtig...wat is er gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:59

ze is geopereerd aan een griffelbeenbreuk,na een trap van een ander paard.
Ik had me er eigenllijk wel op verheugd ,zo dicht bij was mijn kans,.Zou ok de eerste keer zijn dat ik starte.
Nu ken ik daar natuurlijk de omgeving ook wel,dat is voor de eerste keer ook altijd prettig

Sin

Re: Schilde 22 maart. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:36

aha.. dat is dichterbij voor mij.. waar vind ik meer info?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 17:44

meer info bij http://www.vet2000.be
silvana schreef:
ze is geopereerd aan een griffelbeenbreuk,na een trap van een ander paard.
Ik had me er eigenllijk wel op verheugd ,zo dicht bij was mijn kans,.Zou ok de eerste keer zijn dat ik starte.
Nu ken ik daar natuurlijk de omgeving ook wel,dat is voor de eerste keer ook altijd prettig

Dat is wel erg jammer... zo'n ongelukken heb je nooit in de hand, veel sterkte en ik hoop van harte dat het allemaal weer goed komt. Heb je een idee hoelang de revalidatie ongeveer zal duren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:37

Duurt nog wel even,als het goed is komt de DA binnenkort een foto maken om te zien hoe het er voor staat en zou ik er in april terug op mogen maar om ze dan terug in conditie te krijgen?Ze staat dan vanaf begin december stil en is van de stres een boel spierne kwijt geraakt.

Voor deze rit had je toch geen A brevet nodig hè?Teminste de 20 km rit toch.Heb ik me wij slaten maken.Ik had gehoord dat er nog één van het Moerhof zou starten maar meer in de zomer die zie ik niet vermeld.
Ik ga in ieder geval eens kijken die dag,lijkt me leuk om eens te zien.vrienden van mij starten die dag ook maar die zitten al in een hogere klasse.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 17:10

Ik start in de kennismakingsklasse (het is de eerste keer)
Ik denk niet dat je een A brevet nodig hebt, mij hebben ze alvast niks gevraagd daarover.
Ik heb me in januari ingeschreven.

Ja de spieren zijn sneller weg dan dat ze komen, ben je al lid? Als alles goed verloopt kan je in de zomer mss eens deelnemen...rustig aan.
Ik ga het ook rustig aan doen de eerste keer, ik kom liever heelhuids aan en effe buiten de tijd dan omgekeerd.
Ik wil er samen met mijn paard plezier aan beleven, dat komt nu op de eerste plaats ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:16

zo wil ik het ook doen Iana,in eerste plaats ,plezier met het paard.Mischiens kunnen we van de zomer nog een keer samen starten.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:18

Ja ok...laat maar iets weten als het zover is ;)
Ik kan spijtig genoeg maar 4x meedoen omdat ik als verpleegkundige 1 op 2 weekends moet werken en de meeste wedstrijden lopen samen met mijn werkend weekend ;(
We zien wel

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:00

Ik rij in Villers Poterie die dag. Schilde rij ik 12/7 dat is dan eens een wedstrijd dicht bij huis. De wedstrijden van de federatie hebben voorrang op die van LRV voor mij. Ook al ga ik om te trainen mee doen.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:07

waar in schilde ? x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:15

Die van 22 maart start vanuit het Moerhof die van Ine weet ik niet?Moerhof is verkocht en zou geen stalling meer blijven???Meer weet ik er ook niet van,Is die van 12/7 van de Lrv dan?moet je daar ook een A brevet voor hebben?Die heb ik namelijk als nederlandse niet :o
12/7 zou die van mij weer moeten kunnen lopen,als wij dan niet op vakantie zijn.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:19

Kan iemand me even het consept uitleggen hiervan . IK weet niet precies wat het zou inhouden, waarheen je rijd, en hoelang .

Zou ik kunnen meedoen als gewone ruiter met een lieve pony ? ik sta achter de hoek op stal brabo

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 10:37

_Bonte_ schreef:
Kan iemand me even het consept uitleggen hiervan . IK weet niet precies wat het zou inhouden, waarheen je rijd, en hoelang .

Zou ik kunnen meedoen als gewone ruiter met een lieve pony ? ik sta achter de hoek op stal brabo

Ja hoor, iedereen mag deelnemen.
Ik ben er ook pas bij en ik weet dat je een eerste keer mag deelnemen...gewoon maar om te proberen, de sfeer eens te mogen proeven zonder dat je lid bent.
Ik dacht dat de kennismakingsklasse een uitgestippelde rit rijden tss. de 24 en de 30 km ongeveer.
Ga eens naar de site kijken daar staat alle info op www.vet2000.be

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:39

Iedereen kan de 20km VLP of wandeling / initiatie 20 tot 30km LRV meerijden zonder A brevet. Voor beiden moet je in die reeks niet vooraf in schrijven. Je komt aan schrijft je in op het secretariaat en ga met het paspoort en fiche naar de vetgate voor de keuring vooraf. Inentingen moeten in orde zijn. Dan ga je een starttijd aanvragen aan de start en je ziet dat je tegen die tijd klaar staat om te starten. Je rijd je ronde (het is er maar één op het laagste niveau) die is aangegeven let op welke kleur je moet volgen voor je reeks. Je mag met max. 5 man gezamelijk starten dus je kan iemand vragen om samen te rijden. Je hebt een min. en max. tijd om je ronde af te werken om de 5 km staat er een bordje en kan je op je chrono nakijken of je niet te snel of te traag bent. Dus eerst even kijken op de fiche naar je tijden die je mag rijden en vooraf even het reglement lezen dat kan op internet op de sites van de clubs of instantie waar je gaat starten. Vb LRV Of VLP daar is een verschil tussen. Je leert het best door met iemand met al meer ervaring mee te rijden of eens mee te gaan groomen.
Die van Schilde in Juli zal meer richting zoersel vertrekken denk ik. Lokatie is nog niet vermeld het is een nieuwe en komt ipv Tienen omdat die lokatie ook verkocht is.
Je bent altijd welkom om eens met mij mee te gaan en we kunnen wel eens samen trainen. Ik kom wel eens meer in Schilde en heb mijn eerste lessen ooit op de Brabohoeve gereden.

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:19

Weet iemand hoe het parcours is? Bos, straat, steentjes.....

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:47

Veel zandwegen af en toe een grote baan oversteken. Het begin en einde langs het antitankkanaal kan wel modderig zijn.
Weinig stenen een mooi parcours. Ook rij je via een golfterrein, door bossen en een deel als het erbij is een grote open vlakte tussen weilanden. Een aanrader zeker voor de beginneling en recreatieve ruiter. Ik train daar af en toe en heb een deel van mijn jeugd daar doorgebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:13

Zal het niet voornamelijk langs de ruiterroute gaan?Die is dacht ik 30 km ,die gaat via 3boomkes berg dan heb je een deel mulzand ook.

Behalve de golf, is de rest het grootste gedeelte van de winter een vrij droge route,je zit er op het hoogste gedeelte van de kempen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:27

dat ziet er goed uit....ik rij normaal blootvoets maar ga er vanvoor toch maar ijzers op laten opzetten, ze loopt heel gevoelig als er steentjes liggen.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:20

Waarschijnlijk zal het wel langs die route zijn.

Kan gemakkelijk blootvoets zeker als je paard het gewend is.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:55

Ik ga skippen. Ik ga hier het militair domein onveilig maken }>

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:34

Zoezi schreef:

Dit weekend of volgend tijdens de wedstrijd? :9

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:42

Ik twijfel.......Iemand die met mij in Schilde wil meerijden? Alleen met Cisco zie ik 30 km niet zo zitten :n

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:44

Inn schreef:
Zoezi schreef:

Dit weekend of volgend tijdens de wedstrijd? :9

Beide, alleen het militair domein bij mij is een ander domein als die van Helchteren ;)