Zaldi Villa, ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjuutje

Zaldi Villa, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:38

Hallo,

Zijn er al mensen met ervaringen met het zaldi villa endurance model (trekking saddles)? Ik weet dat een testzadel mogelijk is, maar dat is een "korte moment opname" en ik ben nieuwsgierig naar mensen die er vaker en langer mee rijden.

Lenneke_

Re: Zaldi Villa, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:33

Ik heb er even mee gereden om te proberen, maar hij lag echt voor geen meter op Anouar. Ik heb hem geprobeerd met de drukmeter en je zag dat het zadel op allemaal losse punten verspreid over de rug heel veel druk gaf.

Ik zat er wel heel goed op en vind het een mooi zadel. Maar helaas dus ongeschikt voor Anouar.

Herman verkoopt ze dus ook.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:34

Lenneke_ schreef:
Ik heb er even mee gereden om te proberen, maar hij lag echt voor geen meter op Anouar. Ik heb hem geprobeerd met de drukmeter en je zag dat het zadel op allemaal losse punten verspreid over de rug heel veel druk gaf.

Ik zat er wel heel goed op en vind het een mooi zadel. Maar helaas dus ongeschikt voor Anouar.

Herman verkoopt ze dus ook.

Waar heb je die drukmeter kunnen regelen? Is dat een soort 'pad' die je onder het zadel legt en waar je de drukpunten nadien van kunt uitlezen op de computer?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:38

Ja, zo'n ding is het. Herman heeft er een.
Ik vind het een heel mooi ding. Het gaf bij ons heel veel duidelijkheid over wat nou precies ons probleem is met de zadels.
Ik moest een minuut stappen, een minuut draven en een minuut galoperen. Nadat we alle zadels gehad hadden konden we de resultaten uitgebreid bekijken. Je ziet de druk van het zadel op de rug en hoe veel de ruiter in het zadel beweegt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:17

Lenneke_ schreef:
Ja, zo'n ding is het. Herman heeft er een.
Ik vind het een heel mooi ding. Het gaf bij ons heel veel duidelijkheid over wat nou precies ons probleem is met de zadels.
Ik moest een minuut stappen, een minuut draven en een minuut galoperen. Nadat we alle zadels gehad hadden konden we de resultaten uitgebreid bekijken. Je ziet de druk van het zadel op de rug en hoe veel de ruiter in het zadel beweegt.

Jij hebt zowel boomloos als met boom gereden.... en nog steeds zoekende begrijp ik.
Geeft die drukmeter een beter idee van hetgeen je in een zadel moet zoeken?
Heeft Anouar een moeilijke rug?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 08:24

We gaan wel een beetje offtopic Bloos

Alle zadels waar ik mee gereden heb lagen goed, maar gaven toch problemen. Ik heb Herman wel honderd keer laten komen omdat ik het idee had dat ze met rijden niet goed lagen (puur mijn gevoel), maar als Herman dan keek en er eventueel wat aan veranderde zag het er weer heel goed uit, tot ik weer wat langer ging rijden.
Met die drukmeter was heel duidelijk te zien dat Anouar zich heel bol maakt met rijden. Dus een zadel wat goed lijkt te liggen heeft met rijden teveel druk in het midden. Voor het oog is het nauwelijks zichtbaar, maar zodra ik langer dan 50 km ga rijden geeft het problemen.

Dus nu zoek ik eigelijk iets dat iets met de rug meegeeft. De Equiflex deed dat, maar daar zat ik echt vrezelijk op.

SuperDonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:01

Ik vind Zaldi zadels alemaal wel erg goed.Heb zelf een CountryZaldi.Geen spijt van hij zit suuuper makkelijk. :-) Zelfs na een heele dag rijden nog geen probleemen mee gehad.En hij past eigelijk op al mijn paardjes.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:32

Ik heb een sahara (nu te koop).
Reed er erg fijn mee, helaas is Joker met pensioen. Heb niet verder kunnen rijden dan klasse 1.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:59

Lenneke zou een WOW niks voor je zijn? Ik weet dat ze niet bepaald goedkoop zijn, maar ik denk wel dat de FLAIR en het verder geheel aanpasbare zadel wat voor jullie is!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:57

Mijn zadelmaker is niet zo entousiast over WOW en is ook geen WOW verkoper. Dus dan zou ik een andere zadelmaker moeten en dat wil ik niet.