speciaale dingen om op te letten als groom ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

speciaale dingen om op te letten als groom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:14

hoi,

Op zondag de 19e in Wanroij, Start mijn zus (voor de eerste keer) "endurance"(of eigenlijk de receatie rit dan),maar goed ik moet groomen (ook de eerste keer) zijn er dingen die ik als groom écht niet moet vergeten ? En waar ik extra op moet letten ?

nou dankje
gr nina

Anoniem

Re: speciaale dingen om op te letten als groom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:25

Tadaa:
[END] [END]Groomen

De kennismaking is een vrij korte klasse I niet waar? In princiepe is groomen niet eens nodig. Afhankelijk van het weer kun je er voor kiezen om op regelmatige punten te koelen. (Dit weer bijv. icm een paard wat al een aardige vacht heeft) Of bij de p/a en finish klaar staan met een deken voor de achterhand als het kouder is.

Veel paarden drinken (nog) niet op zo'n afstand wat ook prima voor ze te redden is. Mocht je zusje weer wedstrijden willen starten kun je wel uitgebreider gaan groomen om het paard daar vast aan te laten wennen.

Anoniem

Re: speciaale dingen om op te letten als groom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:29

ow sorry die link had ik niet gezien (A) ik geloof dat het 34 km. maar het idee was zoiezo om om bij de p/a iig dinken te geven en even een deken om te doen als ze nog 10 min moet stappen