schoenen en broek voor endurance!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natural_

schoenen en broek voor endurance!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 10:41

hallo allemaal,

aangezien ik vanaf volgend jaar wil gaan starten ben ik opzoek naar een comfortabele broek en schoenen voor de lange afstanden, ik heb nu een soort bergschoenen en heb leren laarzen maar vind dit beide geen ideale schoenen om mee te rijden op een lange rit o.i.d.

alvast bedankt voor de tips,

groetjes cally

p.s: kan iemand mij misschien ook vertellen waar ik goede pads kan kopen voor een boomloos zadel (bestellen mag ook)

linky

Re: schoenen en broek voor endurance!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:51

Dat wordt gewoon uitproberen ben ik bang; waar de ene Endurance ruiter mee wegloopt, daar griezelt de andere van................
In het algemeen moet alles gewoon lekker zitten, begin nooit een hele lange tocht met b.v. een nieuwe rijbroek of nieuwe schoenen.
Om te beginnen kom je met een goed passend veelzijdigheidszadel voor je paard, en een goede, liefst naadloze onderbroek, e favoriete rijbroek en zweet-afvoerende bovenkleding voor jezelf al een heel eind.
Ik rijd in een rijbroek van Goedhard, Ariat schoenen en een katoenen T-shirt met bodyprotector.
Maar ga eens op een wedstrijd kijken en zie goed om je heen en vraag eens wat zo links en rechts?
Heel moeilijk om advies te geven, 't is allemaal zo persoonlijk!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 11:27

Ja ik heb het gezien, maar ik wil weten wat voor schoenen naar mensen hun mening lekker zitten en welke broeken (merknamen en/of sites en winkels waar het te koop is)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:37

De enige broek waar ik me niet mee door rij is een Stud One ( www.studone.com )

Wat schoenen betreft ben ik nog steeds aan het zoeken. Ik had hele fijne Puma's, maar helaas vielen de gaten erin en moest ik afscheid nemen. Ik heb nieuwe Puma's gekocht, maar die rijden niet zo lekker als de oude.
Verder heb ik Ariats, maar die vind ik ook niet heel geweldig om lang mee te rijden (te slappe zool) Dus ik wil nu eens bergschoenen gaan proberen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:41

ik zweer bij mountainhorse laarzen(!) omdat die een lekkere dikke zool hebben en dat vind ik erg prettig, voor de rest heb ik al heel wat rijbroeken uitgeprobeerd maar hou ik het op de Anky rijbroek omdat die heel comfortabel zitten. Heb vorige week een tocht van 46km gereden..............en geen centje pijn met deze combi! Pling Pling Pling

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:43

Ik heb met een endurance rijbroek gereden. Mijn zus heeft het gekocht op een wedstrijd.

Schoenen. Voor mij is een stevige schoen belangrijk, anders krijg ik last van mijn enkels.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:44

Ik heb qua broek net zoals als wat Lenneke noemt.
Vind ik persoonlijk een hele fijne broek. Heb daar ook echt een eigen tintje aan gegeven. Mijn naam op de ene kant gedrukt en die van Silence aan de andere kant.

Qua schoenen ben ik voor buitenritten en wedstrijden ook best lang aan het zoeken geweest.
Ik heb nu schoenen van €15 van de Decathlon. En ik moet zeggen dat ik ze niet meer kwijt wil.
Rijden heerlijk en bieden ook goede stevigheid.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 11:45

Oke ik krijg van iemand al een endurance broek maar wat lenneke als voorbeeld gaf van die broek dat soort zoek ik! ik rijd nu inderdaad ook met bergschoenen, maar vind het toch niet ideaal wel een hele verbetering met mijn rijlaarzen en oude stalschoenen! bedankt allemaal! Lachen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:45

Het moet comfortabel zitten voor jezelf (mijn schoenen bij de scapino gekocht en lopen/rijden prima). Het is heel persoonlijk. Voor je paard ook, daar zou ik niet op bezuinigen: goed zadel nemen.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 11:48

Ik heb al een zadel die goed op hem ligt, merkloos boomloos zadel (en als mijn paardje het zadel niet lekker vind dan word hij al nijdig met opzadelen werd me verteld) ik weet welke broek me lekker lijkt en dat is ook logisch, maar schoenen is echt een probleem!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:52

Is dat ook niet een kwestie van uitproberen.
Ik doe wel altijd een inlegzooltje in mijn schoenen.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 14:43

hoezo inlegzooltjes? voor een minder dunne zool ofzo?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:07

De zoekfunctie gebruiken helpt ook Knipoog Over zowel schoeisel als broeken zijn al eerder topics gestart.