Ik denk dat ik er achter ben waardoor ze die dag zo idioot was. Ik heb haar gister dressuur gereden wat ze normaal gesproken super braaf doet, heel fijn contact en op een lichte contactteugel nageeflijk te kunnen rijden, maar oh oh oh ze had echt zo'n ontzettend last van * iets * in haar mond. Bij elke mm contact sloeg ze haar hoofd de lucht in en opzij, alsof ze een tik op d'r neus kreeg. Na een tijdje werd ze wel wat fijner, maar tijdens het oefenen van galopovergangen ging ze echt alle kanten de lucht in terwijl ze dat in de bak echt nooit doet. Op een los teugeltje galoppeerde ze heel braaf aan, en als ik ook maar voor een seconde m'n teugels oppakte, sloeg ze weer met d'r hoofd alle kanten op. Na het rijden wat in haar mond gekeken, maar daar kon ik eigenlijk niks zien of voelen, maar ik vond dat haar hele mond al 'vol' zat met haar tong en ik het idee had dat er helemaal niet zo veel ruimte was voor een bit en dat dat haar wellicht ongemak geeft als je de teugels oppakt en het bit veranderd van vorm. Ik kreeg opeens de realisatie dat ik haar een paar dagen eerder met een bit met tongboog had gereden, en ze dus wellicht iets van een plekje of gevoeligheid precies in haar gehemelte had gekregen en dat ze daardoor zo met haar hoofd sloeg donderdag en dus gister. Ze is natuurlijk al langer best gek buiten met bit, maar ik vond het voor mezelf wel een logische verklaring
Vandaag met een beetje knikkende knietjes besloten om bitloos te rijden

Maar misschien was ze ook gewoon braaf omdat ze al een hele showroutine had opgevoerd voordat we gingen rijden