Ik ben Pien en heb meerdere paarden en pony's. Mijn zus rijdt inmiddels ook en zij wilt heel graag endurance rijden. Inmiddels heeft ze mijn oudste e pony soort van overgenomen en is vorig jaar begonnen met echt zelfstandig rijden. Ze is namelijk iets onzeker/angstig soms. Nu zijn we inmiddels zo ver dat ze zich heeft ingeschreven voor 13 april de klasse 1 kort!!
doen er andere bokkers aan deze wedstrijd mee?Wel al een vraag; de wedstrijd wordt niet meer via lintjes afgezet en je rijd op GPS. Welke app heb je daarvoor nodig? Daar kwamen we zo nog niet achter.
Deze wedstrijd is echt een proefwedstrijd. Even kijken hoe alles werkt, waar we op moeten verbeteren, routine krijgen etc.. Ik heb ooit bij een endurance ruiter geholpen maar dat is ook al weer ruim 10 jaar geleden dus ben er helemaal uit.
haha dan is leeftijd idd geen enkel probleem
Ze was al aan het rennen en bokken door de wei tijdens het uitmesten dus dat beloofde al wat
Helaas was de grond erg hard en ijzig dus de eerste helft niet lekker door kunnen draven, onder mijn nieuwe plan van: hop gewoon kilometers maken, haar drie keer in galop aan laten springen en ze galoppeerde alle drie de keren met d'r kop tussen d'r knieën. Heerlijk
Daarna een stukje off road gereden wat ze altijd echt super goed deed, ze sprong zelf over een riviertje heen (aan de hand) terwijl ik haar daar nogeneens voor hoefde aan te moedigen. Ze is zo'n goed off road paard
Ik heb haar het eerste jaar bitloos, vnl op een s hack, gereden en dat ging echt zo fijn en zo goed, maar ze is nu zo fit en fris dat ze vorig jaar er enorm sterk op werd en heel boos werd dat ik haar constant af moest remmen, het was echt een gevecht touwtje trekken de hele tijd. Toen ben ik haar buiten op bit gaan rijden want in eerste instantie heel goed ging, eindelijk weer lekker op een los teugeltje kunnen rijden, maar ze is nu zo ontzettend gek en fris en toch nog wat zwak van haar blessure dat ze bijna geen enkele druk van het bit accepteert wat zich in bokken met d'r kop tussen de knieën resulteert. Zoals vandaag, dan schrikt ze en dan komt er natuurlijk meer druk op het bit omdat ze raar haar hoofd opzij trekt oid en dan begint ze direct te bokken, of als ze bijv onverwachts over een slootje springt en er daardoor druk op het bit komt. Dan bokt ze nogeneens omdat ze over het slootje huppelt, maar echt daarna omdat ze boos word dat er druk op het bit komt
Over de snelheid hebben we ook veel discussies