Monody schreef:Klinkt heerlijk Scooby! Bij Marnix is na een flinke galop ook vaak de druk van de ketel en dan is het lekker doorkachelen in draf.
Oh die aanpassing van de hartslag heb ik even gemist! Maar dat mag dus wat hoger zijn nu?
Ja ze word wel blij van even wat meer tempo .
Hartslag mag nu 64 zijn dat is voor sommige echt een fijne aanpassing.
Mok heel lastig te bestrijden bestaan niet voor niks tig zalfjes voor bij de een werkt dit bij de ander dat.
Mijn ervaring is ook vaak toch ook iets van binnen uit.
Vanavond les gehad in de bak ze is zo sterk en stabiel aan het worden en zo meewerkend ondanks ze het hee moeilijk vind.
Al redelijk vroeg in m'n rit besloten om niet te galopperen want ze was ontzettend kijkerig en hopperig en proberen zo veel mogelijk de rust te bewaren, maar onderweg dacht ik: ik kan haar niet voor altijd zo voorzichtig blijven rijden, ze kon vorig jaar hartstikke goed galopperen zonder te bokken en ander dom gedoe, dus we moeten gewoon weer kilometers maken en weer even van het begin af aan beginnen. Ik vraag haar ook altijd super voorzichtig om aan te springen in galop want ze lijkt van alleen de hulp al helemaal overprikkelt te worden, maar ik denk dat ze juist daardoor mijn onzekerheid voelt. Dus geprobeerd met iets meer moed en zekerheid aan te springen, wat dieper in het zadel te blijven zitten en echt even door die overgang heen rijden zodat ze meer naar voren aanspringt ipv naar boven zoals ze nu meestal doet. Ze maakt namelijk vaak een grote bokkensprong met haar hele lijf tijdens het aanspringen. Dat leek goed te gaan, de galop zelf daarna was wel echt té onstuimig met nog wat bokkensprongen, maar daarna nog twee keer aangesproken waarbij eentje echt super netjes en gecontroleerd ging. Ik merk dat ik best een beetje 'een ding' van die galop heb gemaakt, ik rijd nl altijd alleen en ondanks dat ik er nog niet af ben gevallen, is dat wel echt een paar keer bijna gebeurd want ze kan flink gemeen bokken, maar ik moet mezelf er echt even overheen zetten en ook aan mijn paard de moed en het vertrouwen geven dat ze het gewoon kan. Want ze kan ook vandaag de dag heel netjes en rustig in galop aanspringen, ze doet het alleen meestal niet