Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:20

Oh de transmitter heb ik aan een bokriempje geschoven en die maak ik vast aan de kleine oogjes voor aan het zadel. Waar maken jullie m vast.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2462
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:23

Ik heb m aan Mn borstuig hangen aan die 'brug' die over de schoft ligt. Wat natuurlijk ook kan doen, is een klittenband tripje regelen en daar een rondje van maken en die gebruiken voor de transmitter, en dan die andere voor 'dubbel' gebruiken toch?

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:31

JoycexEnya schreef:
JoycexEnya schreef:
Bij mij wat stil. Zit zelf in een dip en weet niet of ik 30 april ga starten of sowieso ga starten. Word wel impuls dan denk ik.

Is een groom handig of kan het ook zonder? Ik wil nu 1X per week gaan intervallen


Aangezien er over heen gelezen is.


Wij zijn onze eerste wedstrijd (Impuls, 23 km) zonder groom gestart. De mensen op de groompunten helpen je echt wel als er iets is (zo werd ik geholpen toen er aangesingeld moest worden).

Koelen had mijn paard nog niet nodig, we rijden regelmatig 20+ km en dan heb ik ook niemand met een emmer/kannetje langs de weg staan.

Bij de finish is het misschien wel handig, dan moet die hartslag naar beneden. Maar als je goed rekent en op tijd gaat stappen is zelfs dat niet nodig. Ik ben 1 km voor de finish gaan stappen en heb hem na 1 minuut aangeboden, toen was zijn hartslag 44. We hebben gemiddeld 11,4 km gereden. Wil nu wel een hartslagmeter aanschaffen om in te schatten hoe lang ik echt nodig heb etc..

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:06

Ik heb mn tansmitter vastgemaakt aan een ring voor aan m'n zadel. Maar daar heb je wel een bandje voor nodig.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:17

Dat is toch allemaal niet zo moeilijk op te lossen? Met een strotouwtje kun je de transmitter zelfs wel vastmaken

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:17

kim345 schreef:
Dat is toch allemaal niet zo moeilijk op te lossen? Met een strotouwtje kun je de transmitter zelfs wel vastmaken


Ja precies en dan kan dat 2e bandje om de singel.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:03

Ik wil alles origineel van Polar en niet zelf gaan frutsen. Maar ik heb na aanleiding van mijn bericht op Facebook bandjes gekregen waarmee ik ze kan verlengen. Tnx voor de tip

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:39

Ik kreeg van iemand een tip voor schuine beugel blokjes dat je daar ook minder zere voeten van krijgt, ik krijg met veel draven en lang zere knieën en bij je bal van de voet.

Of zijn dan beugels met brede voetbed fijner.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:07

Met schuine blokjes vernaggel ik mijn knieën juist met lang draven...

Ik rijd al jaren met EZ rides. Breed verend voetbed, super fijn!

Heb me zojuist eens gebogen over een trainingsschema naar m'n eerste wedstrijd toe, later dit jaar.
Lekker aan het puzzelen, best even nadenken af en toe.
Morgen verder en dan even ter lering ende vermaak in de groep van m'n begeleidingstraject gooien, om te horen wat de juf ervan vindt.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:32

Ik heb helemaal geen bandjes bij mijn Polar sensoren. Ik gebruik tie wraps om de sensoren aan mijn singel (stock saddle, dus ook soort westernsingel) vast te maken. Transmitter op dezelfde manier aan de ringetjes voorop mijn zadel vast gezet. Alleen even gedoe met snel zadel wisselen/losmaken in de vet gate, omdat je dan dus met een schaar eerst de tie wraps moet losknippen. Maar mijn groom is daar heel ervaren in geworden :Y)

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:53

Is goedhard nog open? En wat zijn jullie ervaring met goedhard

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:14

daar zijn wisselende berichten over te lezen.
Heb zelf vorig jaar daar biothane teugels besteld en die had ik in elk geval vlot binnen; binnen 3 dagen.

Maar vanwege de nogal wisselende berichten die over Goedhard te vinden zijn, heb ik mijn hartslagmeter ergens anders besteld...just in case...met die teugels durfde ik de gok wel aan en daarmee pakte het perfect uit.
Mijn hartslagmeter heb ik bij equilog besteld; werd netjes via mail op de hoogte gehouden, praktisch tot aan aflevering, dus super netjes...had ik zelfs binnen 2 dagen al binnen.

Bij Goedhard moest ik er wel een beetje naar raden wanneer mn bestelling kwam, maar goed, die was zo vlot binnen dat je mij niet hoort klagen
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-02-17 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:16

Volgens mij komt alles altijd wel goed daar ook als dat wat je gekregen hebt niet helemaal past ofzo.. maar het duurt soms gewoon behoorlijk lang :+

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:17

Ik lees indd ook verschillende dingen, vandaar de vraag :o

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:25

Ik denk dat met zo goed als kant en klare producten je wel aardig safe zit bij Goedhard wat betreft vlotte afhandeling.

Zo'n teugel bv; de meer gangbare kleurtjes hebben ze vast wel een aantal van op voorraad, althans; zo heb ik geredeneerd en moest een vrij gangbaar kleurtje hebben, namelijk rood.
Dus zoiets is wel vlot binnen van wat ik zo her en der lees. Maar idd als iets niet past of op maat moet hebben etc, moet je soms nog wel eens een lange adem hebben wat betreft wachten///wat wat ik zo lees dan he; heb zelf maar 1 keer wat bij ze besteld....maar het komt wel altijd goed daar, volgens de verhalen in elk geval.

Dus weet niet wat je op het oog had?

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:27

Ik heb vorige week nog een S-hackamore besteld bij Goedhard, werd de 2e dag al bezorgd en werd netjes op de hoogte gehouden... Prima service.

Welke hartslagmeters hebben jullie?

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:28

Ik was opzoek naar beugels met een breed voetbed.

Ik heb Polar H7 transmitter met losse elektroden icm een TomTom soorthorloge.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:29

Heeft iemand ook de band in plaats van de losse elektroden?

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:30

Ik heb gewoon de simpele polar equine inzone.....dus zonder gps; die was even boven mn budget


Beugels moet toch wel goed komen dacht ik wat betreft vlotte levering

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:35

Ik heb de band ook. Onder het zadel is het prut.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:46

Hoe bevalt de Polar Equine Inzone? Ik vind ze ook allemaal erg duur en wil er eigenlijk alleen 1 om te kijken hoe of wat en wanneer aanbieden etc.. Gebruik je de meter ook tijdens de wedstrijd?

Heb jij de band van Polar?

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:24

de inzone bevalt me prima...makkelijk in gebruik.....start dit jaar voor het eerst dus nog niet op wedstrijd gebruikt, maar ga dat, zeker de eerste wedstrijden, gebruiken op wedstrijd. Ik wilde een hartslagmeter om dezelfde redenen als jij en daar voldoet de inzone prima aan

Heb gewoon de losse elektroden, niet de band

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:23

JoycexEnya schreef:
Ik was opzoek naar beugels met een breed voetbed.

Ik heb Polar H7 transmitter met losse elektroden icm een TomTom soorthorloge.


Ik heb de EZ rides bij Goedhard besteld, nadat ik bij een andere webshop terug had gekregen dat ze degene met smalle topbar niet op voorraad hadden.

Eerst naar Goedhardt gemaild of hun deze wel in voorraad hadden, binnen 5 minuten had ik antwoord dat dit zo was, gelijk besteld en 2 dagen later in huis.

Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:30

Goedhard heb ik ook goede ervaringen mee, snelle en goede service in mijn geval (ik had wat vragen en die werden gelijk uitgebreid beantwoord via de mail). Maar ik hoor inderdaad ook wel eens andere verhalen.

Qua beugels rijd ik met de flexbeugels van het ej eigen merk, met van die inschroefbare korfjes van compositi. Zo heb ik een breeder voetbed, en wat flexibelere beugels voor niet teveel geld. En dan rij ik met wandelschoenen of met sportschoenen. Aanzienlijk minder last van mijn knieen nu.

Qua polar weet ik het allemaal niet meer. Heb voor mezelf een F1 horloge met menselijke band, en toevallig een losse H7 die eventueel op een paardenband kan...maar die zijn niet los tekoop (gemaild met polar). Zou graag met hartslagmeter willen trainen, maar moet zeggen dat het zonder tot nu toe ook prima gaat. In ieder geval nooit op een wedstrijd problemen gehad met aanbieden, en dat heb ik altijd op de gok gedaan.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:31

JoycexEnya schreef:
Is goedhard nog open? En wat zijn jullie ervaring met goedhard


Ik heb toevallig net teugels gekregen van mijn vriend. Helaas had die de verkeerde kleurcode ingevoerd dus moeten ze terug :)
Heeft alleen iets van 6 dagen geduurd voordat wij mail terug kregen over retourinformatie terwijl het binnen 8 dagen na ontvangen retour moest.
Maar gelukkig kregen we gewoon het adres en gaan ze degene opsturen die ik wel wil :D
En zelfs nog een aanpassing omdat ik van gedachten ben veranderd :)