rox_en_wilvy schreef:MarZarascha schreef:Nee, fatsoen voor overige ruiters, dat zie ik niet in verband met oortjes. En als er echt iemand tegen me aan gaat banketstaaf, kan ik ze altijd uit doen. Het verschil van mij met jullie zit hem denk ik in het feit dat ik uit de eventing kom. Ik doe al een aantal jaar galoptraining met mijn paard en zij kan gemakkelijk 10km een galoptempo van minimaal 15km per uur aanhouden, geloof het of niet. Het is ook niet voor niks dat ik elke vetcheck gecontroleerd word op doping.. Echte renpaarden zijn getraind om een zo hoog mogelijke prestatie te leveren op een korter stuk.
Leuk maar daar ben ik niet van onder de indruk! Mijn Draver loopt 88km met 20kmh, en dan wissel ik af tussen draf en galop! Maar als ik jou was zou ik eerst eens gaan vrijwillgen op een wedstrijd zodat je een beetje de sfeer kan proeven...
Het was ook niet de bedoeling om indruk te maken. Ik heb geen idee hoever die van mij red op zo'n tempo, want ik heb het geduld niet voor ritten langer dan 20km. Voor vrijwilligen heb ik geen tijd. De reden dat ik endurance wil starten is niet voor de sfeer en de gezelligheid. Ik doe het vooral voor mijzelf en mijn paard. Ik zie het ook niet als mijn plicht om gezellig te doen op wedstrijd, vooral als ik dat niet wil. In de eventing ken ik ook heus wel mensen waar ik mee praat op wedstrijd, maar ik ga daar niet voor op wedstrijd. Op stal lopen er ook heel aardige paardenmensen rond..