Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rox_en_wilvy schreef:Wat betreft me oortjes rijden op de wedstrijden....Ik vind het not done, er rijden meer ruiters en als ik jou van achter wil passeren dan wil ik je kunnen aanroepen zonder te moeten schreeuwen als viswijf omdat je muziek aan het luisteren bent...
Lucia88 schreef:Nee, dat rijden met oortjes lijkt me erg onhandig, idd wb andere ruiters! Ik train ook nooit met muziek op, vind dat eerlijk gezegd voor mijn pony ook niet heel gezelligmaar dat is natuurlijk maar net wat je wilt
Kayleigh327 schreef:Hebben er mensen tips om te oefenen met alleen buitenritten doen? Dus zonder andere paarden erbij.
Die van mij is hardstikke braaf buiten, en helemaal verkeersmak.
Vind het alleen zelf heel spannend om alleen naar buiten te gaan, maar dat moeten we natuurlijk wel kunnen voordat we met endurance gaan beginnen.
MarZarascha schreef:rox_en_wilvy schreef:Wat betreft me oortjes rijden op de wedstrijden....Ik vind het not done, er rijden meer ruiters en als ik jou van achter wil passeren dan wil ik je kunnen aanroepen zonder te moeten schreeuwen als viswijf omdat je muziek aan het luisteren bent...
Dat ligt aan het volume. Ik rijd op buitenrit altijd met oortjes en ik hoor nog altijd alles en iedereen om mij heen. Dat moet wel ook, als ik een auto niet hoor vliegt mijn paard er vandoor. Tijdens het losrijden op dressuur/spring/sgw-wedstrijden rijd ik ook altijd met oortjes in, nog nooit een klacht over gehad. Het ligt eraan hoe erg je je omgeving in de gaten houd he..
rox_en_wilvy schreef:Dat zal wel, maar het hoort en staat niet netjes! En hoe moet ik weten dat je me wel of niet hoort? Want ik ben sneller bij je dan je dnekt tijdens een wedstrijd!
rox_en_wilvy schreef:En hoe moet ik weten dat je me wel of niet hoort? Want ik ben sneller bij je dan je dnekt tijdens een wedstrijd!
billy3105 schreef:Persoonlijk is een endurance wedstrijd wel iets totaal anders als losrijden op een cross terrein... Maar dit wordt in het midden gelaten, ik rijd er zelf ook niet mee, en train er zeer minimaal mee sinds mijn horloge. Had hem voorheen vaak in tijdens trainingen voor mijn app, en merk nu hoeveel ik eigenlijk toen voorkomen had kunnen hebben, en dan had ik niet eens muziek in...
MarZarascha schreef:rox_en_wilvy schreef:Dat zal wel, maar het hoort en staat niet netjes! En hoe moet ik weten dat je me wel of niet hoort? Want ik ben sneller bij je dan je dnekt tijdens een wedstrijd!
Zoals ik al zei: Bij gewone wedstrijden rijd ik tijdens het losrijden ook altijd met oortjes in. Naast het feit dat ik denk dat niemand mij gaat inhalen (racepaardenbloed en een enorm uithoudingsvermogen) vind ik dat de redenen die je opgeeft nou erg overtuigend zijn. Als ik alles nog hoor op buitenrit, zal het tijdens een endurance wedstrijd niet anders zijn en op buitenrit kom ik ook vaak mountainbikers en honden tegen. Als je roept dat je gaat inhalen, vind ik trouwens wel dat je even je hand moet opsteken of terug te roepen, om te laten weten dat je het gehoord hebt. Vind ik gewoon een kwestie van fatsoen. Wat een ander ervan denkt dat ik oortjes in heb vind ik niet interessant. Ik erger me ook wel eens aan een afschuwelijke kledingsstijl, maar dat verbied ik hen toch ook niet.
Vooralsnog is er voor mij geen reden om zonder oortjes te rijden, tenzij de organisatie het verbied. Bevalt het niet, kan ik ze altijd nog uitdoen.
MarZarascha schreef:Zoals ik al zei: Bij gewone wedstrijden rijd ik tijdens het losrijden ook altijd met oortjes in. Naast het feit dat ik denk dat niemand mij gaat inhalen (racepaardenbloed en een enorm uithoudingsvermogen) vind ik dat de redenen die je opgeeft nou erg overtuigend zijn. Als ik alles nog hoor op buitenrit, zal het tijdens een endurance wedstrijd niet anders zijn en op buitenrit kom ik ook vaak mountainbikers en honden tegen. Als je roept dat je gaat inhalen, vind ik trouwens wel dat je even je hand moet opsteken of terug te roepen, om te laten weten dat je het gehoord hebt. Vind ik gewoon een kwestie van fatsoen. Wat een ander ervan denkt dat ik oortjes in heb vind ik niet interessant. Ik erger me ook wel eens aan een afschuwelijke kledingsstijl, maar dat verbied ik hen toch ook niet.
Vooralsnog is er voor mij geen reden om zonder oortjes te rijden, tenzij de organisatie het verbied. Bevalt het niet, kan ik ze altijd nog uitdoen.
MarZarascha schreef:Het verschil van mij met jullie zit hem denk ik in het feit dat ik uit de eventing kom. Ik doe al een aantal jaar galoptraining met mijn paard en zij kan gemakkelijk 10km een galoptempo van minimaal 15km per uur aanhouden, geloof het of niet.
kim345 schreef:MarZarascha schreef:Het verschil van mij met jullie zit hem denk ik in het feit dat ik uit de eventing kom. Ik doe al een aantal jaar galoptraining met mijn paard en zij kan gemakkelijk 10km een galoptempo van minimaal 15km per uur aanhouden, geloof het of niet.
Ik geloof je, dat kan mijn ponytje namelijk ook gewoon![]()
Gewoon uit interesse, waarom wil je eigenlijk endurance starten?
MarZarascha schreef:Nee, fatsoen voor overige ruiters, dat zie ik niet in verband met oortjes. En als er echt iemand tegen me aan gaat banketstaaf, kan ik ze altijd uit doen. Het verschil van mij met jullie zit hem denk ik in het feit dat ik uit de eventing kom. Ik doe al een aantal jaar galoptraining met mijn paard en zij kan gemakkelijk 10km een galoptempo van minimaal 15km per uur aanhouden, geloof het of niet. Het is ook niet voor niks dat ik elke vetcheck gecontroleerd word op doping.. Echte renpaarden zijn getraind om een zo hoog mogelijke prestatie te leveren op een korter stuk.