Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kayleigh327 schreef:Misschien een hele rare vraag maar waarom zie je bij bijna alle (of heel veel) endurance ruiters dat ze rijden met borsttuig (en martingaal)??
Ik dacht altijd dat dit was vanwege een slecht passend zadel wat naar achter schuift... Hebben er dan zo veel ruiters een zadel wat niet helemaal goed past of heeft het borsttuig nog een andere functie?
Stelvio schreef:Een martingaal met borsttuig is handig, zodat je geen losse 'halsring' hebt die naar beneden schuift wanneer je paard z'n hoofd omlaag doet om te eten of te drinken.
Ga er maar niet vanuit dat het borsttuig erom zit wegens een slecht passend zadel, want met een slecht passend zadel kom je niet ver in de Endurance .
xxVon schreef:Kayleigh327 schreef:Ik wil een nieuw dekje gaan aanschaffen maar weet nog niet welke. Ik zoek een dekje die niet te warm is, goed dempt en waar ze niet te veel onder gaan zweten.
Ik zit nu te denken aan een burioni fleece zadelvormig dekje.
Welke zouden jullie aanraden als je niet naar budget hoeft te kijken maar puur naar kwaliteit en comfort?
@ilaan, dat hoofdstel is echt super gaaf!! Ik zag hem op facebook ook al voorbij komen
Ik heb de Burioni Fleece, het is een fijn dekje, demping is goed, dekje en paard worden niet te nat maar toch heb ik er opmerkingen bij.
Hij is vrij groot en dik, in het begin kon ik mijn singel geeneens dichtkrijgen omdat mn zadel zo hoog boven mn paard uit torende. En als ik mijn veelzijdigheidssingel aansingel dan overlapt die net op het randje van het dekje, hierdoor wordt het wel allemaal heel dik.
Als ik opnieuw mag kiezen zou ik eerder voor de Burioni Endurance wol gaan.