Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:01

Ik heb op een heel scala aan zadel gereden zolang het maar past voor paard en ruiter :+ nu ben ik erg blij met mijn Gaston mercier zadel <3
Simpel mono blad, maar wel door endurance Fransen gemaakt

Wintec een echt goede passer voor in de arm nemen dat dat rails/boom vorm echt goed bij je paard past, dan kun je zo t kopijzer veranderen waar nodig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:15

Monody schreef:
Heeft iemand ervaring met de wintec pro endurance? Als dit echt iets voor ons is wil ik wel naar een serieus endurance zadel kijken maar Marnix is zo veranderlijk in zijn lijf dat een wisselbaar kopijzer wel een must is :+

Is een van de zadels die ik getest heb.

En als ik het vergeleek met de Massimo, dan ging ik erop vooruit, kwa comfort voor mijzelf.

Maar als ik het met de Reactor Panel vergeleek, dan scoorde die voor mij nog veel hoger.
De drukmetingen maakten geen verschil voor mijn pony, dus heb ik de RP gekozen, want als ik dan toch een heleboel geld uit ga geven, dan ook graag voor het beste resultaat.

Het was met name de twist die voor mij nog net niet smal genoeg was, wat bij de RP wel het geval was, die maakte dat ik de Wintec toch liet liggen.

Maar ik ken een heel aantal endurance ruiters die er heel tevreden over zijn.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:36

Ik had een wintec vzh maar die heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik nu boomloos rijd. Maar als ik echt langere afstanden wil gaan rijden vind ik een passend endurance zadel wel zo prettig. Goed om te horen dat meerdere mensen wel baat hebben bij een wintec endurance. Ik had mijn oog ook op de GPS monarch vzh cob laten vallen, die leek mij ook wel erg comfortabel en aanpasbaar in kopijzer.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:39

Nathalie83 schreef:
Vanaf klasse 2 is het kwestie zo snel mogelijk aan te bieden maar moet je wel eerst afzadelen enzo

Dat is wel bij de vetgate zo, niet bij de finish.
Daar stopt de rijtijd en moet je na 30 min na keuren.

Gefeliciteerd met je klasse 3 leuk filmpje hoor.

Balen Piekosjj dat ze nog op en neer gaat misschien heeft ze meert tijd nodig voor haar voeten na zoveel jaar ijzers.

Ik rijd een Gaston Mercier ook toen ik niet startte gewoon super zadel.
Maar alles kan als jij er fijn op kan zitten en het goed op je paard past.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:12

Wij hebben onze eerste oefen endurance gehad! Marnix was nogal overweldigd door alle indrukken maar hij heeft het echt super super goed gedaan. Glansrijk door de voor en nakeuring heen, hartslag van 56 toen we over de finish kwamen en 9.3 km/u gereden. Wel een keer erg verkeerd gereden dus als we dat niet hadden gedaan lag ons gemiddelde nog wat hoger. Al met al super duper trots en zeker niet onze laatste wedstrijd!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:15

Monody schreef:
Wij hebben onze eerste oefen endurance gehad! Marnix was nogal overweldigd door alle indrukken maar hij heeft het echt super super goed gedaan. Glansrijk door de voor en nakeuring heen, hartslag van 56 toen we over de finish kwamen en 9.3 km/u gereden. Wel een keer erg verkeerd gereden dus als we dat niet hadden gedaan lag ons gemiddelde nog wat hoger. Al met al super duper trots en zeker niet onze laatste wedstrijd!

Wat leuk en knap, op naar meer fijne km’ers _/-\o_

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 06:18

Zijn er hier ook die 26 Okt de Stippelberg starten?

Monody dat klinkt als een mooie eerste ervaring.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:07

Monody super leuk !!!
Volgende keer voor het echt starten ?
Gisteren gegroomd in Peer.
Wat gaat dat relaxed zeg !
Ruiter moest HC starten ivm hogere klassering in nld
Maar alles goed uitgereden vet gate bij je eigen trailer zelf je starttijd bepalen echt top !

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:50

Ja volgend jaar vraag ik zeker mijn startlicentie aan en gaan we voor het echie meedoen *\o/*

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 19:43

Hallo allemaal, even een interesse peiling, hopelijk vinden jullie het oke dat ik het hier post. Ik heb geprobeerd hetzelfde op de endurance FB te posten, maar helaas is mijn bericht daar verwijderd, beetje jammer.

Zoals sommigen wellicht weten geef ik lezingen over oa training en voeding van (endurance) paarden en dat ga ik deze winter weer doen :) Vorige winter heb ik alleen in het Zweeds lezingen gegeven, maar ik wil graag mijn radius uitbreiden en vroeg me af of er interesse is voor nederlandse lezingen. Helaas is mijn netwerk in NL (nog :D ) niet zo groot, dus hoop zo wat meer mensen te kunnen bereiken. Op mijn FB of insta @endurance.pro heb ik wat voorbeeldjes geplaatst over lezingen die ik plan te houden, en wat mij betreft doe ik alles ook heel graag in het nederlands, maar ik wil graag eerst even peilen of er interesse is in dit soort lezingen voordat ik alles ga vertalen en er komt niemand op af ;)

https://www.facebook.com/EndurancePro.se/

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:16

Piekosjj schreef:
Hallo allemaal, even een interesse peiling, hopelijk vinden jullie het oke dat ik het hier post. Ik heb geprobeerd hetzelfde op de endurance FB te posten, maar helaas is mijn bericht daar verwijderd, beetje jammer.

Zoals sommigen wellicht weten geef ik lezingen over oa training en voeding van (endurance) paarden en dat ga ik deze winter weer doen :) Vorige winter heb ik alleen in het Zweeds lezingen gegeven, maar ik wil graag mijn radius uitbreiden en vroeg me af of er interesse is voor nederlandse lezingen. Helaas is mijn netwerk in NL (nog :D ) niet zo groot, dus hoop zo wat meer mensen te kunnen bereiken. Op mijn FB of insta @endurance.pro heb ik wat voorbeeldjes geplaatst over lezingen die ik plan te houden, en wat mij betreft doe ik alles ook heel graag in het nederlands, maar ik wil graag eerst even peilen of er interesse is in dit soort lezingen voordat ik alles ga vertalen en er komt niemand op af ;)

https://www.facebook.com/EndurancePro.se/

Ik heb dit jaar via de endurance vereniging soort gelijke lezing gevolgd. Dat soort lezingen bieden ze vanuit de vereniging gratis aan voor de leden. Ik vond het erg interessant en leerzaam, maar zou nu niet direct weer eentje volgen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:53

Ik heb ook de training vanuit de vereniging gevolgd en dat was inderdaad erg leerzaam. Een lezing over voeding lijkt mij ook erg interessant. Het voordeel van de vereniging is dat het gratis werd aangeboden bij een bestaand lidmaatschap. Ben jij van plan het gratis aan te bieden? Want hoe interessant en leerzaam ook, door de wildgroei aan online trainingen en lezingen (dressagepro, Tristan Tucker, dressuur natuurlijk etc) kun je al op zoveel manieren je geld kwijt dat ik niet weet of er veel animo voor is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 08:40

Nee helaas heb ik geen vereniging, organisatie of sponsor achter me en sinds mijn werkuren zijn gehalveerd een paar maanden geleden is dit echt bedoeld om geld mee te verdienen. Goh dat klinkt echt vreselijk, maargoed er moeten ook boodschappen gedaan worden :') Dus nee, het zal niet gratis zijn. Maar bedankt voor jullie input :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:27

Ja snap ik hoor! Er moet ook brood op de plank komen :') maar dat maakt denk ik dat de animo beperkt is. Misschien zitten er anderen in dit topic die daar anders over denken?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:52

Meer mensen die het seizoen hebben afgesloten op de Stippelberg?
Wij hebben de 40km gereden. Eerste ronde liep hij waanzinnig <3
Tweede ronde gaf hij aan te moeten plassen maar er kwam steeds maar niks. Dat heeft flink wat tijd gekost… pas 20 minuten na de finish heeft hij uiteindelijk geplast. Wel goed gefinisht met een keurige vetcard.
Maar eens kijken of we daar een oplossing voor kunnen vinden deze winter.

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:42

Gefeliciteerd wat fijn !!
Ik ben mee geweest als groom naar peer dat was mijn afsluiting.
Ik ga nu door de winter heen paard dressuurmatig verbeteren en andere leuke dingen doen. En dan kijken we volgend jaar wel weer

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:06

mooie foto lideli en gefeliciteerd met een geslaagde rit.

ik heb maar 1x meegereden en ga nu nadenken over volgend jaar. ik vond het heel leuk.
doordat mijn paard toch wel veel spanning had door inhalende paarden hebben we wel ff wat hersteltijd nodig gehad dressuurmatig. dus even kijken wat we daar mee kunnen. maar de 4 noordelijke wedstrijden lijken me wel leuk.

en mocht iemand in friesland komend weekend nog een blok doen? (DFW, of iets andres) ik wil wel graag mee. het trailerladen is weer ff een probleempje dus alleen laden lukt nu niet (met z'n 2en staat ze er zo op).

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:05

Leuke foto Lideli! Fijn dat het allemaal goed is gegaan, op het plassen na.

Ik wil in januari een startkaart gaan aanvragen en tot die tijd blijven we lekker buitenritjes doen maar op een wat lager tempo dan tijdens de endurance trainingen, kan ook niet anders als het zo nat is in het bos :+ en pakken we dressuurmatig lekker door!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 07:20

leuke foto.
Ik fluit altijd als ze gaat plassen en krijgt ze een snoepje.
Nu gaat ze soms zover dat als ik haar uit de wei haal ze eerst gaat plassen :D
En als ik het idee heb dat ze moet kan mijn fluitje net genoeg zijn om haar te laten plassen,

Mooi winter training Joltsje trailer laden oefenen.
En evt een paar leuke trainingen bij Monique de Boer in plannen daar word het inhalen onder gecontroleerde omstandigheden geoefend.

Ik zou starten maar had iets teveel hooi op bord liggen.

Nu eerst huis afmaken en verhuizen.
Dan lekker dressuurmatig aan de gang en hopen op een niet al te natte winter.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 05:28

Hier zeeland, peer, afgesloten met stippelberg

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:04

afgelopen weekend toch nog even een proef endurance meegenomen.
12 km, dus klein blokje. qua tempo is het wel lastig om dan wat fatsoenlijks te rijden als je je hartslag dan onder de 60 wilt hebben op het einde.
paard vond inhalende paarden wel weer lastig, maar ik kan haar wel bij me houden.
ik was nu met een groepje (ook via een bekende bij deze oefen endurance gekomen).
qua tempo is mijn paard lastig te matchen. ze stapt vooral heel snel.

30 november heb ik een endurance training opgegeven. dan gaan we 13 of 26 km en dan met hartslagmeter en dan kijken ook hoe snel je paard dus weer op adem is. en ook daar wordt het inhalen meegenomen. ik ben dus erg benieuwd.

nog wel een leuke foto gevonden van afgelopen zaterdag.
paardje zag de fotograaf ook haha
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:30

Bij wie ga je die volgen op 30 November?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 01:06

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:19

Iemand ervaring met Total Contact Saddles icm endurance?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:13

Vandaag voor de verandering eens een lange, langzame rit gedaan :D In totaal 3 uur en 20 minuten onder weg geweest, 18,4km waarvan 18 minuten draf en de rest stap. Dat vond Mellow best wel pittig op het einde <3

Wauw wat is het bos nu mooi _/-\o_

@Monody, ken ik niet

@ Joltsje, mooi begin om zo eens te ervaren wat ze doet tijdens een oefen endurance. Nu heb je mooie trainingspunten :j