Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 12:16

Hier ga ik er dit jaar ook serieus mee bezig. Paard wordt in mei alweer 21 dus moet wel wat gebeuren nu. Ga wat wedstrijden uitzoeken en dan ook gewoon gaan. Vaak stel ik het uit met 'geen tijd' 'te weinig geld' 'geen vervoer' terwijl als ik het wil er niks aan de hand is..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:45

Een fijne training, niet zo heel veel km's maar heb meer op snelheid geredend, dit is incl in en uit stappen, volgens mij is het best wel goed.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn plan is om kleine rondjes met snelheid en km met minder snelheid en eerst 1x in de twee weken de wedstrijd km's wel op snelheid. En dan later 1x in de week. Is dit een goed plan of zou je het aan kunnen pakken.

En Enya is nog steeds te dik, hoe kan ik haar laten afvallen, minder voordroog kan niet ivm groepsstal, ze krijgt dieetmix, handje lijnzaad, scheutje zonnebloemolie en magnesium. En probeer elke dag wel te rijden, (wanneer verbrand een paard vet? vooral icm een hartslagmeter)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:12

JoycexEnya schreef:
Een fijne training, niet zo heel veel km's maar heb meer op snelheid geredend, dit is incl in en uit stappen, volgens mij is het best wel goed.
[ [url=m/cf3Hdt.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MKPpYZ.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn plan is om kleine rondjes met snelheid en km met minder snelheid en eerst 1x in de twee weken de wedstrijd km's wel op snelheid. En dan later 1x in de week. Is dit een goed plan of zou je het aan kunnen pakken.

En Enya is nog steeds te dik, hoe kan ik haar laten afvallen, minder voordroog kan niet ivm groepsstal, ze krijgt dieetmix, handje lijnzaad, scheutje zonnebloemolie en magnesium. En probeer elke dag wel te rijden, (wanneer verbrand een paard vet? vooral icm een hartslagmeter)

Er is een topic met te zware paarden. Maar kan hier ook wel iets zeggen (mijn fjord was ook te zwaar). Hooi in slowfeeders, vitamine korrel geven en lange afstanden maken op laag hartslag frequentie. Half uurtje dressuren zet geen zode aan de dijk. Succes en tot ziens op de wedstrijden.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:18

JoycexEnya schreef:
[ [url=m/cf3Hdt.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MKPpYZ.png]Afbeelding[/url] ]

Mijne is pas gaan afvallen toen ik in intensief 5 a 6 dagen per week ben gaan rijden. In draf verbanden ze het meest.

Lekker veel km maken. Dus rond de 15 a 20.

Goed bezig

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:02

5 a 6 dagen per week rijden??
Wanneer laat je je paard dan herstellen van de inspanningen?
3 af 4x per week met voldoende rust ertussen is waarschijnlijk verstandiger om een lijf niet overtraind te laten worden en te laten herstellen waardoor je beter van de over compensatie gebruik gaat maken

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:09

Leuk al die starters weer.
Ik ga in januari weer beginnen met rijden. Paard wordt nog steeds gereden. Dus zou zo training op kunnen pakken. Maar mentaal kan ik dat niet. Heel bang en onzeker nu -O-

Dus ik ga lekker beginnen met uitstappen. Wie weet hoe snel het gaat en toch wedstrijd volgend jaar. En anders in 2018. Overhaasten zal toch niet werken

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:55

Gilbey schreef:
5 a 6 dagen per week rijden??
Wanneer laat je je paard dan herstellen van de inspanningen?
3 af 4x per week met voldoende rust ertussen is waarschijnlijk verstandiger om een lijf niet overtraind te laten worden en te laten herstellen waardoor je beter van de over compensatie gebruik gaat maken

Ja rijden of longeren. Maar ze doet het er super op. Rij niet altijd even intensief, dat wissel ik af.

Als we een buitenrit maken is dat niet altijd een trainingsrit. Als we die wel doen heeft ze de dag erna vrij en longeren we die dag daarna.

We zijn alweer een jaar bezig en ze zit goed in dr lijf dus blijkbaar werkt het voor haar.
Het 1ste half jaar hebben we het rustig aan gedaan in de training en vooral gekeken naar rechtrichten en op de achterhand krijgen. Nu zijn we lekker met de conditie bezig.

Ze staat lekker 24/7 buiten dus opzich heeft ze buiten dat uurtje rijden de hele dag de tijd om hiervan te herstellen. 1 dag heeft ze echt vrij.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:30

Komt hier even binnenvallen...;) Mag ik vragen met welke hartslagmeters jullie trainen? Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar ik kom geen recente topics tegen hierover.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:00

Ik met een V-max

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:01

Ik ook met een V-max.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:08

Polar h7 transmitter met losse elektroden icm tomtomsport horloge

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:43

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:25

Dank jullie wel! Ik ga ze eens op mijn gemak bekijken :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 23:07

Halster hoofdstel is binnen!

Afbeelding

Laat wedstrijd seizoen 2017 maar komen haha
Hier heeft paard een winterdipje gehad. Nu weer super in haar vel dus we trainen lekker verder :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:17

lekker roze :D

Wij gaan in zwart-rood

Heb je alleen het hoofdstel roze of nog meer?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 23:23

xxCYNNxx schreef:
lekker roze :D

Wij gaan in zwart-rood

Heb je alleen het hoofdstel roze of nog meer?

Beugelblokjes, dekje is donkerblauw met rood, jasje idem en voor de training peesjes ook in het roze.
Álles roze haha

Ook wel andere setjes maar roze voor wedstrijd haha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:28

Heerlijk roze!

Ik heb ook een polar h7 transmitter met losse elektroden voor onder het zadel. Heb een m400 sporthorloge, ook van polar

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:44

val je wel goed op straks op de wedstrijden, met al dat roze :D

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:42

Wij rijden lekker in dark oil western cloffie

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:20

Ik wil een nieuw dekje gaan aanschaffen maar weet nog niet welke. Ik zoek een dekje die niet te warm is, goed dempt en waar ze niet te veel onder gaan zweten.
Ik zit nu te denken aan een burioni fleece zadelvormig dekje.
Welke zouden jullie aanraden als je niet naar budget hoeft te kijken maar puur naar kwaliteit en comfort?

@ilaan, dat hoofdstel is echt super gaaf!! Ik zag hem op facebook ook al voorbij komen :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:45

Kayleigh327 schreef:
Ik wil een nieuw dekje gaan aanschaffen maar weet nog niet welke. Ik zoek een dekje die niet te warm is, goed dempt en waar ze niet te veel onder gaan zweten.
Ik zit nu te denken aan een burioni fleece zadelvormig dekje.
Welke zouden jullie aanraden als je niet naar budget hoeft te kijken maar puur naar kwaliteit en comfort?

@ilaan, dat hoofdstel is echt super gaaf!! Ik zag hem op facebook ook al voorbij komen :)

Ik heb de Burioni Fleece, het is een fijn dekje, demping is goed, dekje en paard worden niet te nat maar toch heb ik er opmerkingen bij.
Hij is vrij groot en dik, in het begin kon ik mijn singel geeneens dichtkrijgen omdat mn zadel zo hoog boven mn paard uit torende. En als ik mijn veelzijdigheidssingel aansingel dan overlapt die net op het randje van het dekje, hierdoor wordt het wel allemaal heel dik.

Als ik opnieuw mag kiezen zou ik eerder voor de Burioni Endurance wol gaan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:51

ik rij zelf met een simpel dun katoenen dekje. Op zich zou ik heus wel zo'n dikker endurance dekje willen, maar die gaat niet passen; zadel past te perfect (om het zo maar ff te zeggen), zou zelfs zonder dekje ermee kunnen rijden, zo goed ligt dat zadel.
Nadeel is alleen nu wel dat ik er geen dik, dempend dekje eronder kan doen, want dan wordt het zadel te krap.

Ach ook weer niet zo'n probleem natuurlijk. En als we in 2018 klasse 2 rijden (als alles volgens planning verloopt) neem ik gewoon meerdere mee op wedstrijd; kan ik tussen de loops in de vetgate de natte omwisselen voor een droge...want helaas zijn die katoenen dekjes wel zo door en door nat gezweet.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:07

xxCYNNxx schreef:
ik rij zelf met een simpel dun katoenen dekje. Op zich zou ik heus wel zo'n dikker endurance dekje willen, maar die gaat niet passen; zadel past te perfect (om het zo maar ff te zeggen), zou zelfs zonder dekje ermee kunnen rijden, zo goed ligt dat zadel.
Nadeel is alleen nu wel dat ik er geen dik, dempend dekje eronder kan doen, want dan wordt het zadel te krap.

Ach ook weer niet zo'n probleem natuurlijk. En als we in 2018 klasse 2 rijden (als alles volgens planning verloopt) neem ik gewoon meerdere mee op wedstrijd; kan ik tussen de loops in de vetgate de natte omwisselen voor een droge...want helaas zijn die katoenen dekjes wel zo door en door nat gezweet.

Hier hetzelfde, zadel ligt te goed om er een dikke pad onder te doen. Dan wordt hij weer te krap. Dus ook hier maar gewoon normale katoenen dekjes. Worden inderdaad wel snel nat helaas, zou alleen niks anders weten om eronder te doen wat niet te dik wordt maar niet nat wordt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:43

precies, zou dat helaas ook niet weten. Daarom maar de oplossing om straks, als het zover is, gewoon meerdere mee te nemen en in de vetgate om wisselen....maar zo ver is het nog lang niet.
Eerst de klasse 1 maar eens door :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 16:46

xxCYNNxx schreef:
precies, zou dat helaas ook niet weten. Daarom maar de oplossing om straks, als het zover is, gewoon meerdere mee te nemen en in de vetgate om wisselen....maar zo ver is het nog lang niet.
Eerst de klasse 1 maar eens door :D

Haha precies, en ik weet niet eens hoe ver we komen. Heb gezegd dat we lekker doorgaan tot ze er geen plezier aan beleefd. Beestje is bijna 21 dus heb niet de hoop om nog op een echt hoog niveau te komen haha