Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoycexEnya schreef:Een fijne training, niet zo heel veel km's maar heb meer op snelheid geredend, dit is incl in en uit stappen, volgens mij is het best wel goed.
[ [url=m/cf3Hdt.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MKPpYZ.png]Afbeelding[/url] ]
Mijn plan is om kleine rondjes met snelheid en km met minder snelheid en eerst 1x in de twee weken de wedstrijd km's wel op snelheid. En dan later 1x in de week. Is dit een goed plan of zou je het aan kunnen pakken.
En Enya is nog steeds te dik, hoe kan ik haar laten afvallen, minder voordroog kan niet ivm groepsstal, ze krijgt dieetmix, handje lijnzaad, scheutje zonnebloemolie en magnesium. En probeer elke dag wel te rijden, (wanneer verbrand een paard vet? vooral icm een hartslagmeter)
JoycexEnya schreef:Een fijne training, niet zo heel veel km's maar heb meer op snelheid geredend, dit is incl in en uit stappen, volgens mij is het best wel goed.
[ [url=m/cf3Hdt.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MKPpYZ.png]Afbeelding[/url] ]
Mijn plan is om kleine rondjes met snelheid en km met minder snelheid en eerst 1x in de twee weken de wedstrijd km's wel op snelheid. En dan later 1x in de week. Is dit een goed plan of zou je het aan kunnen pakken.
En Enya is nog steeds te dik, hoe kan ik haar laten afvallen, minder voordroog kan niet ivm groepsstal, ze krijgt dieetmix, handje lijnzaad, scheutje zonnebloemolie en magnesium. En probeer elke dag wel te rijden, (wanneer verbrand een paard vet? vooral icm een hartslagmeter)
Gilbey schreef:5 a 6 dagen per week rijden??
Wanneer laat je je paard dan herstellen van de inspanningen?
3 af 4x per week met voldoende rust ertussen is waarschijnlijk verstandiger om een lijf niet overtraind te laten worden en te laten herstellen waardoor je beter van de over compensatie gebruik gaat maken
Kayleigh327 schreef:Ik wil een nieuw dekje gaan aanschaffen maar weet nog niet welke. Ik zoek een dekje die niet te warm is, goed dempt en waar ze niet te veel onder gaan zweten.
Ik zit nu te denken aan een burioni fleece zadelvormig dekje.
Welke zouden jullie aanraden als je niet naar budget hoeft te kijken maar puur naar kwaliteit en comfort?
@ilaan, dat hoofdstel is echt super gaaf!! Ik zag hem op facebook ook al voorbij komen
xxCYNNxx schreef:ik rij zelf met een simpel dun katoenen dekje. Op zich zou ik heus wel zo'n dikker endurance dekje willen, maar die gaat niet passen; zadel past te perfect (om het zo maar ff te zeggen), zou zelfs zonder dekje ermee kunnen rijden, zo goed ligt dat zadel.
Nadeel is alleen nu wel dat ik er geen dik, dempend dekje eronder kan doen, want dan wordt het zadel te krap.
Ach ook weer niet zo'n probleem natuurlijk. En als we in 2018 klasse 2 rijden (als alles volgens planning verloopt) neem ik gewoon meerdere mee op wedstrijd; kan ik tussen de loops in de vetgate de natte omwisselen voor een droge...want helaas zijn die katoenen dekjes wel zo door en door nat gezweet.
xxCYNNxx schreef:precies, zou dat helaas ook niet weten. Daarom maar de oplossing om straks, als het zover is, gewoon meerdere mee te nemen en in de vetgate om wisselen....maar zo ver is het nog lang niet.
Eerst de klasse 1 maar eens door