Djilna schreef:Joh onderweg af en toe een plas water opzoeken en je kunt best een kwartiertje graaspauze houden. Geen groompunt voor nodig
Is ook zo, hè! Ik zie het te zwaar in.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gemist, blijkbaar.... xxCYNNxx schreef:ik meld me ook hier. Hoop in mrt m'n eerste endurance te rijden en langzaam aan daar meer gerichter voor aan het trainen.
Op dit moment longeer ik dr 1 keer in de week (met pessoa) en rijd ik 3 keer in de week er nog bij; 2 keer dressuurmatig en 1 keer per week buiten.
Buitenrit schiet er helaas soms bij in, vanwege weersomstandigheden; veengrond, dus wat regen en de bermen zijn al snel onbegaanbaar voor draf. En met blote voeten wil ik niet km's op asfalt gaan.
Vandaag een rit van 15 km gemaakt met een gemiddelde snelheid van 8 km per uur. Heb veel stukken moeten stappen dus ben niet ontevreden met deze rit.
en moet/mag hij als ruin verder door het leven. Wordt dit jaar 8, maar is nog weinig mee gedaan.Djilna schreef:Fabster schreef:Ik kan op je vragen geen antwoord geven. Ik weet er veel te weinig van. Maar waar heb jij de clincs van Tonki gevonden? Ik heb de hele tijd internet bijgehouden, maar kreeg alleen clinics van 2014. En nu heb ik ze tochgemist, blijkbaar....
Er is er vandaag 1..
Wat ik deed was met de afstand ook de minuten draf uitbouwen, je gemiddelde snelheid blijft dan eigenlijk gelijk. Ik heb me daarin trouwens nooit super strak aan een schema gehouden, omdat ik hier met hekken en hellingen zit wat het tempo beïnvloed. Nu kan ik hellingen wel afdraven, maar toen hij net begon natuurlijk nog niet. Dus dan was het automatisch alweer stappen. En dan de vlakkere stukken weer draven. Steeds wat langer. En dat kon dan 2 minuten langer zijn of 5 minuten, net hoe fijn en actief ik hem vond lopen. Hilli schreef:Vuistregel is om 3 weken voor de geplande inspanning klaar te zijn met trainen en dan alleen war 'onderhoudswerk' te doen. In jouw schema ga je door tot de week voor Ermelo. Wat doe je verder nog met je paard naast de 2 geplande ritten?
Djilna schreef:Wat ik zelf deed in klasse I is dat ik thuis altijd iig een keer een training van 5km meer had gereden dan de wedstrijd die ik van plan was.