Endurance in Tienen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: Endurance in Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:39

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:09

Jet schreef:
Ik woon in Nederland, in de kop van Noord Holland en daar zijn helemaal geen endurancewedstrijden, daar is het de omgeving ook niet naar. Dus als ik wat wil, moet ik wel verderop en tot nog toe is me dat prima bevallen. Geweldige sfeer, mooie omgevingen, totaal anders dan wat we hier gewend zijn, dus dan doe ik dat inderdaad. Het contact met mede-endurancers maakt het ook wel extra-leuk. Als ik wedstrijden in de buurt wil rijden, moet ik denken aan dressuur- of springwedstrijden en daar heb ik nou net geen zin in.

Sankzzzz, kan je dan niet bij de DA langs gaan om het te regelen?

Hoi hoi,

Nee dat is het niet hoor die 2 uur rijden........ik zou afgelopen weekend in Renkum gereden hebben, maar die heb ik geannuleerd wegens m'n mannetje die naar Amerika moest (en nu zit) en omdat ik een dochtertje heb van 3........+ ik had een feest van mijn schoonouders die 50 jaar getrouwd waren. Dus nee die afstand is het probleem niet.
Ik ken er ook 2 in Noord-Holland, Pascal (m'n ex Gestoord Hamer Frusty Lips are sealed ) en Margreet uit Lutjebroek. Die rijden veel in NL.
Ik kan niet komen omdat ik speling heb op de stang vooraan de trailer waar hij mee vastzit op de trekhaak. De stang naar de trailer bestaat uit 2 delen, de bouten zitten goed vast maar je kan hem aardig bewegen dus misschien is het wel doorgeroest........mijn trailer is van mijn leeftijd, 30, dus ik neem liever geen onnodige risico's Tong uitsteken
En mijn ventje komt zaterdagochtend pas terug uit USA, ik ga het hem niet aandoen in de middag de trailer te laten maken.......hij heeft er al 36 uur over gedaan om op plaats van bestemming te komen door de restanten van orkaan Ike waardoor zijn 2e vlucht geannuleerd werd. Ik heb medelijden Verdrietig
Dus het is meer het vervoersprobleem dan de zin om 2 uur te rijden!

Groetjesssssss

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:17

Zoezi, je hebt groot gelijk dat je onder die omstandigheden geen twee uur op pad wil met de trailer! Dat zou ik ook niet doen, alles moet wel goed in orde zijn en als je een partner hebt die net terug komt van een verre reis is het ook wel heerlijk om samen enige tijd door te kunnen brengen!
Maar ik begreep dat je nooit verder dan twee uur wilde reizen met je paard en dat snaote ik even niet helemaal...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:28

Jet schreef:
Zoezi, je hebt groot gelijk dat je onder die omstandigheden geen twee uur op pad wil met de trailer! Dat zou ik ook niet doen, alles moet wel goed in orde zijn en als je een partner hebt die net terug komt van een verre reis is het ook wel heerlijk om samen enige tijd door te kunnen brengen!
Maar ik begreep dat je nooit verder dan twee uur wilde reizen met je paard en dat snaote ik even niet helemaal...

Ik vind het wel jammer hoor! Ja
Maar goed.......zoals Willeke zei; volgend jaar weer een jaar Haha! En ik heb nu Parelli liggen om de winter zoet te zijn Tong uitsteken

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 06:57

dat wordt zondagmorgen dus weer een partijtje auto-croissants-eten Haha!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:59

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:34

het zijn lussen van ongeveer 30km (soms is dat 31, andere keren 28 bijvoorbeeld)... Iedereen rijdt normaal dezelfde lus (hogere klasse meerdere keren). De massastart voor hogere klasse is elke wedstrijd hetzelfde om 9u30 voor klasse 1 is om 9u30, Voor kwalificatie 1 en 2 kan je starten tot 11u, voor de initiatie tot 14u.

Maar anders moet je even bellen of mailen naar Johan.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:22

ja, dat weet ik maar Stekene heeft een lus van 20 en van 30 van de VLP wedstrijden. Aangezien het allemaal zo snel is moeten gebeuren zullen ze een bestaande lus nemen denk ik en aangezien die initiaties van VET normaal tussen de 25 en 30 zijn denk ik dus dat het die van 30 zal zijn. 20 leek me wat kort, vandaar mijn vraag.
We zullen wel zien, wij rijden gewoon mee om onze oude merrie eens te laten proeven van zo'n gebeuren. ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:48

Wie rijdt er hier nu morgen in Stekene ? Ik denk dat er veel volk zal zijn. Wij komen met 2.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:47

Ik kom niet mee..

Ingrid en marenthe wel..

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:03

Waarom kom je niet mee ? Er zullen er tamelijk veel zijn van Elite zo te horen.
Ben benieuwd hoe onze oma dat gaat doen voor haar eerste keer Haha!
Tot morgen voor wie meerijdt !

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:46

Aan degene die meerijden vandaag: véél plezier!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 09:38

willeke_nijs schreef:
Aan degene die meerijden vandaag: véél plezier!

Ja.........veel plezier!
Ik ga zo hooi halen en daarna zelf een stukje in het bos crossen.
Het is lekker weer! Knipoog

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:37

Wel Zoezi, je moest er toch geweest zijn hoor want van die fameuze vriendelijkheid bij VET heb ik niks gemerkt vandaag. Een snauw en een beet en wereldvreemde HS-metingen met de vetcheck. Mijn paard had een HS van 30 Wow! (dat heeft ze dus nooit). Toen ik zelf achteraf luisterde met de stethoscoop lag die wel 10 slagen hoger. Het parcours was voorgesteld als 28km maar in werkelijkheid 21km (GPS gaf constant sterk signaal). Dus met onze ouwe tante reden we rustig aan 11kpu want ik wilde ze eens testen op een bijna 30km afstand. We kwamen uiteindelijk binnen aan zogezegd 15kpu Nagelbijten / Gniffelen = uitgesloten. We zagen het al gebeuren want om de 3 a 4km verscheen een 5km-plakaatje op het parcours. Ik zei het tegen Johan en hij gaf toe dat hij ook de afstand ook eerder op 21 schatte maar het was allemaal zo snel moeten gebeuren. Inderdaad een sterk staaltje hoe snel dat parcours opgetrokken geweest is (chapeau daarvoor en bedankt om iedereen te laten rijden !) maar je kan je afvragen of dergelijk parcours beter niet plaats vond op een wedstrijd die met de nodige tijd goed georganiseerd was. Iets snel snel op poten zetten leidt tot dergelijke situaties. Niettemin een plezante rit gehad en daar gaat het om. Heb ik hem ook zo meegedeeld.
Ik ga haar nog eens meedoen naar Peer in de hoop dat de afstand daar werkelijk tegen de 30 ligt en dan inzetten in Tessenderlo bij de VLP. Ik denk dat ze het kan ondanks haar leeftijd.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:16

Jantie schreef:
Waarom kom je niet mee ? Er zullen er tamelijk veel zijn van Elite zo te horen.
Ben benieuwd hoe onze oma dat gaat doen voor haar eerste keer Haha!
Tot morgen voor wie meerijdt !

Omdat liz vandeweek op mijn voet gesprongen is, en ik een gekneusde teen heb, ik haar vaccinatieboekje niet op tijd in orde heb gekregen en omdat ik mijn werkweekend niet gewisseld kreeg Haha!
Ik vind het wel jammer maarja..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:07

goh jan zo jammer dat deze rit zo tegen gevallen is... Blijkbaar was er dan toch vrij veel stress bij de organisators? Was het druk?
Ik vond het jammer dat ik niet kon komen kijken. Misschien, als ik tegen dat peer is weer kan lopen en autorijden dat ik eens kom kijken! Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar jou oude tante Lachen

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:52

Tegengevallen is het niet, hoe kan rijden in de natuur een tegenvaller zijn Knipoog Ik weet nu hoe ze reageert in een vetgate, tussen andere paarden etc en dat viel goed mee. Ik vind het alleen jammer voor haar dat ze gediskwalificeerd is maar dat weet ze zelf dus niet he. Aan hoor oortjes te zien was continu bij de pinken.
De opkomst was magertjes maar wel een mooie mix van VLP en LRV dooreen, zoals het zou moeten zijn.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:58

aaah des te beter Lachen
ja idd zo rijden kan nooit tegenvallen!

eigenlijk zouden ze dat wel meer mogen doen vind 'k... een mix van lrv en vlp wedstrijden...
endurance is al zo'n kleine tak van de paardensport en splitsen vind ik gewoon jammer, tenslotte willen we toch allemaal hetzelfde: plezier en een fijne en goede wedstrijd rijden. De ene met al wat meer ambitie als de ander, maar dat maakt endurance juist zo'n fijne sport. Er is plaats voor iedereen... zowel de sportruiter als de recreatieruiter.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:50

Ik vind de splitsing ook onzin... endurance is al een kleine sport, en België is ook niet zo groot, laat staan Vlaanderen...

Jantie, fijn dat de oude dame een leuke wedstrijd heeft gelopen! Wat ik me van vroeger van Peer kan herinneren klopte de afstand daar altijd wel redelijk. Ja

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:50

En Peer zal zanderig parcours zijn neem ik aan ?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:06

heb peer nog niet meegereden... Wel de equidroomroute in kaulille (ligt niet ver van peer) en daar was het vrij zanderig op enkele kiezelpaden na. Ik veronderstel dat de route in peer vooral gereden wordt op de huidige paardenknooppuntenroute... Er zijn speciale ruiterpaden aangelegd daar in peer.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:48

Hm, als het die knooppuntenroute is dan ken ik het niet, dat was vroeger nog niet. Maar wat ik me kan herinneren was inderdaad vlak, vrij zanderig (maar niet mul), wat bospaadjes.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 16:50

willeke_nijs schreef:
Ik veronderstel dat de route in peer vooral gereden wordt op de huidige paardenknooppuntenroute... Er zijn speciale ruiterpaden aangelegd daar in peer.

Zal ik eens een kaartje inscannen, ik heb de "paardenkaart" van Limburg Haha!

Petje af voor VET dat ze het toch nog hebben kunnen organiseren! VLP schrapt gewoon, VET werkt zich suf voor een andere mogelijkheid Bloos

Ik heb er geen spijt van dat ik er niet bij was. Cisco was onbehouden, echt niet te doen!
Ik denk dat het komt door het bijvoeren, zo hevig heb ik hem nog niet meegemaakt. Ik vond het erg riskant, zeker met al die wandelaars afgelopen zondag. Toch een ritje van 15 km gedaan Haha!
Ik twijfel of ik 5 oktober de Daltonroute ga rijden in Pijnven. Kan ook een aardige rit worden van 36 km en is ook erg gezellig, kost dan ook weer minder centjes en ik vind het bos van Pijnven erg aangenaam om te rijden.
Laat ik het zo zeggen, als jij Loffy liever de Daltonroute rijdt dan ga ik daar naartoe. Volgens mij vond Cisco de gezeldschap van Max heel fijn Haha!

Groetjesssssss

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:03

Zoezi schreef:
VLP schrapt gewoon, VET werkt zich suf voor een andere mogelijkheid Bloos

Pfff, waarom ben je er altijd zo op gebrand om de twee tegen elkaar af te zetten?? Verward Wie is daar bij gebaat, niemand toch? Blond

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:05

Nina_rex schreef:
Zoezi schreef:
VLP schrapt gewoon, VET werkt zich suf voor een andere mogelijkheid Bloos

Pfff, waarom ben je er altijd zo op gebrand om de twee tegen elkaar af te zetten?? Verward Wie is daar bij gebaat, niemand toch? Blond

Hahaha, omdat mensen zo banketstaaf deden door het niet eens te zijn met mijn ervaring doe ik gewoon een beetje flauw Haha! zit geen kwaad in hoor Knipoog

Ik zal het niet meer doen mevrouw Nina Tong uitsteken mijn excuses