31 augustus VET 2000 Opoeteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: 31 augustus VET 2000 Opoeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:45

Zoezi schreef:
Willeke, als je toch komt, kan je dan niet van die lekkere broodjes meenemen? Clown Clown Clown Duivel Duivel Duivel
Hihihi, ff plagen Tong uitsteken

hè??? nu kan ik ff nie volgen Lachen
welke lekkere broodjes?

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:54

Vandaag nog een uurtje bos in gegaan, vrijdag nog wat licht bakwerk en zondag eindelijk weer een endurancerit. Werkt verslavend vind ik!!!
Kijk er echt naar uit.

@Zoezi: ik rij ook voor de fun hoor maar ik geef wel stiekem toe dat ik wil weten hoever ik met mijn paard kom en mijn doel is om 0 strafpunten te halen. Dus zowel binnen de tijd komen als geen strafpunten bij de vetgate. Tot nu toe was zijn hartslag ook hoger dan 44 dus daar is ook wel nog werk aan. Als Mix iets ziet gaat hij opeens van 45 naar 70!
Die 0 strafpunten zijn een doel op termijn, winnen hoeft dan nog persé niet want hij zal nooit een hartslag van minder dan 40 halen denk ik.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:21

ik vrees dat je ook moeilijk tegen die arabiertjes op kan... Die hebben van nature sowieso al een lagere hartslag omwille van hun dunne huid en doordat ze zo anders bespierd zijn dan onze warm- of koudbloeden. Ze zijn eerder gefokt op duurtrainingen terwijl warmbloeden eerder gefokt zijn op krachttrainingen. Hoewel mits de juiste training... you never know... zeg nooit nooit Lachen

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:03

willeke_nijs schreef:
ik vrees dat je ook moeilijk tegen die arabiertjes op kan... Die hebben van nature sowieso al een lagere hartslag omwille van hun dunne huid en doordat ze zo anders bespierd zijn dan onze warm- of koudbloeden. Ze zijn eerder gefokt op duurtrainingen terwijl warmbloeden eerder gefokt zijn op krachttrainingen. Hoewel mits de juiste training... you never know... zeg nooit nooit Lachen

Er zijn inderdaad paardjes die van nature nog geen 30 hartslag hebben! Maar ik denk wel dat ik met dezelfde hartslag zou moeten kunnen eindigen als ik begonnen ben en dat is tot nu toe nog niet het geval geweest. Vorige keer startte ik met 44 en eindigde ik met 49.
Ik vind die hartslagmetingen elke keer weer spannend. Mix reageert op alles in zijn omgeving. Maar we hebben nog tijd om ons doel te behalen hé! Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 09:11

ik denk dat je ook de eerste jaren niet moet verwachten dat je paard optimaal loopt
het duurt wel even voordat zijn conditie zo goed is dat zijn hartslag optimaal blijft
spatter had trouwens wel hele mooie waardes bij de metingen en er zit geen arabier in, of heeeeeeeel ver weg
hij begon met 43 en eindigde met 38, er zat wel een half uur tussen aankomen en voorbrengen
verder merk ik dat zijn hartslag gelijk omhoog schiet als ik hem iets te eten geef dus alleen laten drinken totdat de hartslag is gemeten

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:18

yeps klopt, als je je paard laat eten schiet de hartslag idd héél erg omhoog.
Casandra had de eerste wedstrijd ook een nette hartslag... daarna was het altijd kantje boordje... altijd 49 à 50... één keer zelfs 59 Lachen

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:23

Loffy schreef:
Ik ga er ook zijn voor de kennismaking, heb wel nog steeds de equipas van Max niet terug Boos! (heb wel een papier van zijn chip en enting...)
...de oefenritjes zie ik ook wel zitten Cool

Heb al verschillende keren geprobeerd contact op te nemen met Johan op 0473 47 53 97 maar krijg antwoordapparaat en al gemaild maar nog geen reply... weet iemand wie ik nog zou kunnen contacteren om te vragen of ik mag meedoen?
Zouzi, ik denk dat ik langs jou moet passeren om naar Opoeteren te rijden. Als je vast zit met vervoer en ik mag meedoen dan kan ik je wel oppikken

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:28

Loffy schreef:
Loffy schreef:
Ik ga er ook zijn voor de kennismaking, heb wel nog steeds de equipas van Max niet terug Boos! (heb wel een papier van zijn chip en enting...)

Heb al verschillende keren geprobeerd contact op te nemen met Johan op 0473 47 53 97 maar krijg antwoordapparaat en al gemaild maar nog geen reply... weet iemand wie ik nog zou kunnen contacteren om te vragen of ik mag meedoen?
Zouzi, ik denk dat ik langs jou moet passeren om naar Opoeteren te rijden. Als je vast zit met vervoer en ik mag meedoen dan kan ik je wel oppikken

Heb je een kopie van de aanvraag van de equipas? Die zou ik dan meenemen,zien ze dat je er niets aan kan doen en de equipas wel degelijk is aangevraagd. (+ andere papieren en chipnummer)

@Spatter: wow, dat zijn lage hartslagen.
Ik laat Mix na de rit altijd slobber eten, zou dat dan zoveel verschil uitmaken?? Of wortelen (in water als hij niet wil drinken)
Ook laat ik hem voor de keuring wat gras knabbelen als ik moet wachten...alle tips ivm verlagen hartslag zijn welkom!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:03

loffy ik denk dat je wel kunt starten, veel mensen hebben hun pas nog niet
zoveel mogelijk papieren meenemen en dan kun je vast wel starten

smoske eten geven moet je echt niet doen
is bekend van dat de hartslag omhoog schiet
ik heb het bij spatter getest met een appel, vrrrroem daar ging de hartslag Nagelbijten / Gniffelen

als je paard niet wil drinken zou je wat zout of wat suiker kunnen toevoegen naar gelang je paard liever heeft

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:19

probeer eens dringend in de titel van je mail te zetten... Wss krijg je dan wel vlug antwoord.
Bij lrv zijn ze zo heel streng niet. bij vlp is dat wel anders, dus de kans dat je mag meedoen met kopies is toch wat groter... Maar ik zou toch proberen contact op te nemen met Johan van VET2000 of met het secretariaat van de LRV.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:34

Loffy schreef:
Loffy schreef:

hey loffy ik heb ook nog geen paspoort
bij mijn vorige wedstrijd ook niet
heb gewoon mee kunnen doen
heb die papieren al in juni opgestuurd
mijn DA zei gewoon een kopie van de aanvraag meenemen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:57

Loffy schreef:

Dat is wel veiliger als ik opgehaald wordt. Maar vanaf Tessenderlo is dat niet erg om??
Koen zegt dat het wel lukt met de Volvo als ik maar hééééél rustig optrek (1 zuiger is kapot van de motor en er loopt olie uit de peilstok en uit het blok). Nu komt er morgenavond een kijker naar de Volvo, misschien wil hij die wel snel meenemen.
Ik vind het dus eigenlijk niks om met dat wrak te rijden, maar wil zo graag rijden!
Heb je een 2 paardstrailer dan of een vrachtwagentje?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:58

willeke_nijs schreef:
Zoezi schreef:
Willeke, als je toch komt, kan je dan niet van die lekkere broodjes meenemen? Clown Clown Clown Duivel Duivel Duivel
Hihihi, ff plagen Tong uitsteken

hè??? nu kan ik ff nie volgen Lachen
welke lekkere broodjes?

Van die broodjes die je kan kopen bij een broodjeszaak Haha!
Zit te plagen Knipoog wou je als boodschappenjongen gebruiken Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:06

whahahah zotte doos!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:23

Zeg maarre, om terug over dat eten te beginnen, hoe houden jullie je paarden dan rustig na de rit, misschien een domme vraag maar Mix zijn hoofd gaat meteen naar beneden: OP ZOEK NAAR ETEN! Gras, hooi, wortels, etc. Dus jullie geven helemaal niets....????? Mix gaat dan naar mijn gevoel lopen klooien en enzo wat zijn hartslag natuurlijk ook niet ten goede komt. Met eten blijft hij tijdens het verzorgen lekker rustig...( misschien verwen ik hem wel teveel)
Helpt het ook al als je bv. 10 min voor de vetgate niet meer laat eten of heeft dat gene zin?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:34

oh jawel, ik zet casandra nu meestal in een paddockje bij de vrachtwagen en ga haar koelen
als ze terwijl gras eet kan dat geen kwaad... maar brokken krijgt ze niet... daar zitten veel snelle suikers is waardoor de hartslag omhoog gaat (als 'k het goed begrepen had van iemand opt endurance forum)
haar hooizak hangt meestal ook aan de camion dus ze kan kiezen tussen gras en hooi.. meestal kiest ze het gras. En natuurlijk probeer 'k haar te laten drinken, maar vaak wil ze dat niet.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:52

willeke_nijs schreef:
oh jawel, ik zet casandra nu meestal in een paddockje bij de vrachtwagen en ga haar koelen
als ze terwijl gras eet kan dat geen kwaad... maar brokken krijgt ze niet... daar zitten veel snelle suikers is waardoor de hartslag omhoog gaat (als 'k het goed begrepen had van iemand opt endurance forum)
haar hooizak hangt meestal ook aan de camion dus ze kan kiezen tussen gras en hooi.. meestal kiest ze het gras. En natuurlijk probeer 'k haar te laten drinken, maar vaak wil ze dat niet.

Ja inderdaad, gewoon lekker op hooi of gras knabbelen Haha!
Cisco zijn hartslag schiet meer omhoog door onbekende dingen bij de vetgate (is gebleken) bijvoorbeeld een manegebak.
Maar (met hulp van Willeke) ga ik Parelli volgen dus ik verwacht hem volgend jaar een stuk minder nerveus en ook bij de vetgate kalm Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:53

spatter krijgt gewoon alleen water en inderdaad wat gras maar die is wel rustig na zo'n rit
is ook niet gewend meusli te krijgen midden op de dag dus die verwacht dat ook niet

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:19

Dan moet ik mijn gewoonte om Mix een grote bak slobber na de rit te geven eens aanpassen zondag...kijken of het beter gaat!! Dus enkel hooi en gras, en een wortel zal toch ook geen kwaad kunnen hé.

bedankt voor de tips, zo leer je elke dag bij hé, als groentje in de endurance sport wil ik zoveel mogelijk weten!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 20:25

smoske na de keuring mag je hem zoveel geven als je wilt
hij moet gewoon een klein half uurtje wachten

maar eerlijk gezegd lijkt het mij ook niet gezond om na een zware inspanning gelijk te eten
is voor mensen ook niet goed

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:55

spatter schreef:
we mogen wel een stikkertje op doen met onze boktnaam anders lopen en rijden we elkaar allemaal voorbij zonder door te hebben wie wie is Haha!

Ik kom met een kermit de kikker groen vrachtwagentje met bruine bak dus als je mij eerst zou zien...kom zeker af!!

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:53

Ik kom te paard naar daar, samen met een vriendin. (Ik sta op 10minuten loopafstand). Wij komen met een stevig wit klein paard & een haflinger.. We vallen op! Wie ons herkent, kom gerust even langs.. Hoelaat zijn jullie daar?

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:52

elke_fyfel schreef:
Ik kom te paard naar daar, samen met een vriendin. (Ik sta op 10minuten loopafstand). Wij komen met een stevig wit klein paard & een haflinger.. We vallen op! Wie ons herkent, kom gerust even langs.. Hoelaat zijn jullie daar?

Ik denk rond 8.30 daar te zijn, je mag de paarden gerust aan de camion vastzetten als je nog geen plaats moest hebben

Bericht gehad van Johan!! Ik mag mee doen Haha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:28

volgens mij is iedereen er rond 8.30 Haha!

loffy super dat je mee kan doen!

mijn veewagentje is vandaag ook goedgekeurd dus ik kan weer een jaartje vooruit

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:39

Ja, mijn vader werkt in de Volmolen (acher de bar) ! Dus hij kan wel even helpen als het nodig is.. Als iemand ons ziet, kom gerust iets zeggen.. Dit is mijn eerste wedstrijd, nerveus !