TREC Wieringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berith

Re: TREC Wieringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:56

Is prima.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:05

Wat een leuke foto's van de WE zeg! En Hypos, wij hadden in elk geval geen last van de marathon hoor...helaas hebben we wel een arme man bijna van zijn sokken gereden, toen we een landbouwmachine tegenkwamen...hij kon nog net op tijd zijn fiets en zichzelf wegtrekken (stond al te wachten op ons, maar niet ver genoeg weg helaas). Alles goed gegaan toch en de meiden achter ons hebben hem namens mij hun excuses aangeboden, omdat omdraaien om terug te gaan niet echt een optie was. Verder ging het goed de zaterdag, Pharo is niet echt verkeersmak en kan soms flink over zijn theewater gaan, maar kan er ook steeds sneller weer overheen stappen en dat vind ik heel knap.

Zondag ging voor mij iets minder Knipoog MA ging redelijk, we hebben stukken gegaloppeerd en zelfs nog langs de rode vlag. Da's best ok als je paard niet meer kan galopperen als het eng wordt.

De PTV begon leuk, maar hield bij de tweede hindernis op...toen stak Pharo zijn voet in de pallet en ging ik er uiteindelijk toch af, waarna Pharo op mijn arm ging staan. Au! (ja dat was ik Knipoog) Ik ben superlief opgevangen door Marianne en mijn paard door meiden van de organisatie waarna heleenxx zelfs nog even naar hem heeft gekeken (bedankt nogmaals heh!). Het deed even heel gemeen zeer, maar uiteindelijk leek het mee te vallen en ben ik de anderhalf uur naar huis gereden enzo. Pharo op het land en de regen van vannacht en vandaag zal waarschijnlijk voor koeling gezorgd hebben, ik hoor geen rare berichten van stal. Ga er straks heen en toevallig wordt hij toch vanavond nagekeken...mooie timing. Maar ondanks dat alles vond ik het superleuk en wil ik toch kijken of ik in Beek misschien nog mee kan doen...en anders volgend jaar weer! Kunnen we nog even oefenen op het springen Knipoog

En de meiden van de organisatie, bedankt heh...het was een feest!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:21

hmm, zoek je toevallig nog een rijmaatje voor beek?
Misschien dat ik dan ook wel mee zou willen doen..
(neem aan dat je wel weet wie ik ben)

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:19

Ja het was echt super leuk!! Haha! En wat hadden we een geluk met het weer he?! Wij zijn echt enthousiast geworden en we gaan in Beek weer meedoen Go jij! Go jij!

Jammer dat we de WE niet hebben kunnen zien. Ziet er mooi uit! Maar ik had de POR niet willen missen hoor Knipoog Was echt een mooie rit! En onze ponies deden het zo goed. We zijn super trots OK dan! We waren denk ik wel veel te langzaam, maar dat mag de pret niet drukken. En we hebben weer veel geleerd voor volgende keer!

Elpharo, jij was dus degene die gevallen was! Wat zielig!!!! Boos! Fijn dat het uiteindelijk allemaal mee is gevallen. Maar het is wel flink balen natuurlijk! Wel heel knap dat de POR zo goed ging. Ik vond het best een 'enge' route, dus als je paard niet zo verkeersmak is dan is t wel moeilijk!

Het oefenen van de PTV had wel effect gehad. Het ging hardstikke goed. Alleen vond mijn pony het helemaal geen goed idee om bij zijn maatje weg te gaan, en bij alle andere ponies, en helemaal alleen die hindernissen te gaan doen.. Maar desondanks wel een prijs voor beste nieuwkomer in de PTV Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Totaal niet verwacht, dus ik was helemaal blij ermee, meteen iedereen gebeld enzo Haha!

Ben wel heel benieuwd naar onze punten. We hebben niet meer op die lijsten gekeken, ik wacht totdat ze op internet komen!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:31

dan zal ik ze er even opzetten....

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 21:05

Hypos, we hadden ook geen last hoor van de marathon, was wel leuk al die paarden bij elkaar.

Elpharo, was jij dat...je kreeg toch nog een prijs? Sterkte met je arm, zag er wel ernstig uit. Had helemaal niet meegekregen dat jullie zo gevallen waren.

Esperanza, hoop mee te doen in Beek, ligt eraan of mijn rij-partner kan want die gaat op vakantie in oktober.

Dus Elpharo of Biancavos (weet niet wie je bent sorry) als mijn maatje niet kan zoek ik wellicht ook nog iemand

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:04

Zo, ze staan er op. Ga eerdaags nog wat foto's er op zetten ook.

Maar voor Beek moet je opschieten, er waren nog maar 9 startplaatsen begreep ik van Carolien....

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:13

Het was inderdaad een erg leuk weekend.
Het weer was goed, het was erg gezellig!
Ik ben vreselijk trots weer op mijn paard! Vorig jaar durfde hij echt het water in in, maar dankzij intensieve crosstrainingen dit jaar, liep hij nou zonder aarzelen het water in.
Vorig jaar deden we voor het eerst mee en kregen we onverwachts een 3e prijs als equipe!
Het ging nu ook weer lekker, dus ik was erg benieuwd naar de uitslag gisteren!
Maar wat jammer, er was geen klassement opgemaakt van de equipes, ik ben toch benieuwd hoe we als equipe geëinigd zijn.
Individueel was ik op de 4e plaats geëindigd, echt heel erg leuk!
Ik vind het eerlijk gezegd alleen wel een klein beetje vreemd hoe de prijsuitreiking verliep. Veel poedelprijzen, pechprijzen, prijzen voor mensen met grote voeten, voor paarden die het water niet in durven, voor kleine ponies, kleine kinderen, oude ponies, bijrijders, etc. etc.
En dan per catagorie 2 prijzen voor sportieve prestaties.
Leuk, maar m.i. een klein beetje uit verhouding. Meedoen is het belangrijkste, maar het is ook een uitdaging voor sommigen om leuk te presteren in wedstrijdverband.
Lees dit niet verkeerd, ik vond het een leuke wedstrijd en gun iedereen de eer en zijn prijs hoor!
En mijn complimenten aan de goede organisatie!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:19

@kokopelli, ik heb ook geen idee wie jij bent, elpharo is een oude stalgenoot van mij. Maar als je een rijmaatje wil ik best mee. Heb een haflinger die wel verkeersmak is maar alleen niet alleen naar buiten durft.
Zou trouwens wel voor mij de eerste keer zijn dan.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 05:47

ik vraag vanavond even wat mijn maatje doet dan hou ik je op de hoogte

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:39

Na ja, We hadden 1e en 2e prijzen in vier categorieën en dat nog een keer maal 2 klassen, dat zijn 16 prijzen voor de sportieve prestaties. En aangezien we ook een aantal oudgedienden hadden in de T1 (die dus ook bovenaan eindigden), hadden we inderdaad een aantal prijzen voor beste debutanten in alle categorieën (4) in de T1.

De overige prijzen waren inderdaad als leuke extra. De pechprijs voor Stella vond ik toch zeker een melding waard. En ja, Lotje heeft het parcours hoofdstelloos afgelegd. Vind ik persoonlijk een megaprestatie, ondanks dat het misschien niet de snelste tijd was.

De andere dingetjes hebben we ook bedacht aan de hand van de prijzen die we hadden. Wat moeten we anders met een borstelsetje of hoofdstelletje in shetmaat? En sokken in maar 45-49? En de prijs voor de waterbak, tja, die kwam uit onze voorpret over de eendjes. (we hebben ook een verplichting aan onze sponsors om de prijzen ook weg te geven) En we zagen bij de action een klein eendje met geluid, dus die hebben we voor dat doeleinde gekocht.

Naast 16 sportprestatieprijzen komt onze filosofie daarin komt ook grotendeels voort uit het volgende: Op deze TREC Wieringen hebben we meer te maken met nieuwelingen in de TREC als op andere wedstrijden. Ik denk dat 90% nieuw is in deze sport. En wij vinden het belangrijk dat mensen een een stimulans krijgen in de sport. Dus vandaar ook die 4 debutanten prijzen. En we hebben toch bereikt dat een aantal van die "nieuwelingen" toch ook de stap nemen om andere wedstrijden ook te bezoeken.

Heleen, ik zie jou opmerking ook niet als aanval hoor, ik wil je alleen inzicht geven in onze gedachtengang in deze.

Maar ik kan je vertellen dat de hoeveelheid starts met iets van 65 in de POR en ± 85 in de MA en PTV toch echt wel max is gebleken. Je hebt voor de zondag echt veel vrijwillgers nodig en ze mogen ook nog eens geen fout maken. (Velen doen dit voor het eerst!) Stans (de resultaten invoermevrouw) heeft echt zitten zweten achter de computer om alles toch optijd gereed te hebben. De uitvoer vanuit het programma is ook erg uitgebreid zoals je kunt zien in de Excel. Dus voor volgend jaar zal ik zeker opzoek gaan naar een extra handje hulp. Misschien wel 2!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:10

Wat leuk om al die enthousiaste reacties te lezen, het was weer een geweldig weekend en wat hadden we weer een geluk met het weer, net als vorig jaar begon het toen het afgelopen was weer te regenen.

@HeleenXX, vorig jaar hadden we een prijs voor iedereen dit jaar was dat onmogelijk, en hebben we het op deze manier gedaan ook omdat er regen dreigde aan te komen moesten we snel beginnen en bepaalde keuzes maken. Zelfs de prijsuitreiking alleen al is al een administratie op zich ( we waren zelfs vergeten om de winnaar van de T3 te noemen Bloos) , Er moeten echt enorm veel cijfers en gegegevens er verwerkt worden op zo'n wedstrijd.

Nu alle stress voorbij is kriebelt het alweer om het volgend jaar weer te doen en dan met een wat groter vast team.

Ik heb gehoord dat voor Beek de inschrijvingen best snel gaan dus wacht niet te lang met inschrijven!

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:03

Net als Heleen mis ik in het overzicht ook de uitslag van de equipes Verward Ik dacht eigenlijk dat je alleen de uitslag van je equipe zou krijgen en niet de individuele uitslag..

Maar ik vind het wel heel leerzaam om goed naar de punten te kijken. Dan zie je toch op welke onderdelen je nog moet oefenen en hoe je volgende keer meer punten kan krijgen. Het gaat mij ook totaal niet om het winnen, maar mijn doel is wel om zelf elke keer beter te worden. Ik vind het ook leuk om te oefenen en dan heb je tenminste een doel!

En jullie idee voor een debutantenprijs heeft voor mij dus wel gewerkt Haha! Ik zie het als een aanmoediging. Mijn pony heeft lol in de PTV en blijkbaar doen we t nog goed ook. Dat stimuleert wel voor de volgende keer. Nu nog even oefenen op de andere onderdelen, haha Knipoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:42

FjordenWen schreef:
Maar ik vind het wel heel leerzaam om goed naar de punten te kijken. Dan zie je toch op welke onderdelen je nog moet oefenen en hoe je volgende keer meer punten kan krijgen. Het gaat mij ook totaal niet om het winnen, maar mijn doel is wel om zelf elke keer beter te worden. Ik vind het ook leuk om te oefenen en dan heb je tenminste een doel!

Vond ik ook leuk. Ik moet ten eerste meer op de tijd letten...had nu -30 daarvoor en dat scheelt flink Bloos . Verder even oefenen met rechts opstappen en op bruggen en waterbakken..(toch maar crosstraining gaan doen?)

Weet iemand hoe de puntentelling van de MA in elkaar zit?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:59

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:20

heeft er nog iemand foto's??

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:39

Jolanda Scheepen komt eerdaags met foto´s. Houdt onze site even in de gaten, ze komt namelijk met een leuke aanbieding. Ze heeft 2 dagen gefoto´d samen met haar man, dus er zit vast wel wat tussen.

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:38

Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Jolanda!! We hebben zelf ook wel leuke foto's gemaakt tijdens de POR. Hmm, misschien waren we daarom steeds veel te langzaam Knipoog Vlak voor de finish draafden we over die dijk. En ineens vloog die oranje kaart van mn nek af richting de sloot Bloos! Ik schrok me rot! Maar mijn teamgenootje was zo pienter om meteen van dr pony te springen en naar t water te rennen en ze ving nog net voor de sloot die kaart op OK dan! Dat vond ik wel een foto-momentje. Dus heeft ze nog even geposeerd voor de foto. Daarna moesten we eerst bijkomen van het lachen ROFL voordat we weer normaal op ons paard konden zitten. En nu zie ik dat we te laat bij de finish waren, goh, hoe zou dat nou komen? Knipoog Haha!

Fransje23: Als je paard moeite heeft met bruggen en waterbakken is het natuurlijk heel mooi als je ergens kan gaan oefenen in een mooi gebied of bij een crosstraining ofzo. Maar als dat niet lukt helpt het ook al heel erg als je thuis oefent met het lopen over verschillende soorten ondergrond (want dat is vaak wat ze eng vinden). Je kan in de bak bijvoorbeeld (stevige!) planken neerleggen om overheen te lopen, een plastic zeil (zo'n afdekzeil of een tafelkleed ofzo), een katoenen kleed in een felle kleur, (zachte) takken. Als je stevige pallets kan vinden (bv pallets voor betonplaten) dan kan je daar ook een soort brug van maken om overheen te lopen, eventueel met een zeil eronder als 'water'.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:49

Iedereen onwijs bedankt voor de gezelligheid. En speciaal bedankje voor de organisatie, ik vond het super!!
En ben heel trots op mijn haffie. MA moeten we nog even oefenen, nul is wel heel weinig. PTV veel beter, ik had alleen bij het parcours lopen het idee dat je mocht afstappen maar gezien mijn punten niet dus. Had ik moeten weten dan had ik droge schoenen gehouden, hi hi hi.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:17

FjordenWen schreef:
Fransje23: Als je paard moeite heeft met bruggen en waterbakken is het natuurlijk heel mooi als je ergens kan gaan oefenen in een mooi gebied of bij een crosstraining ofzo. Maar als dat niet lukt helpt het ook al heel erg als je thuis oefent met het lopen over verschillende soorten ondergrond (want dat is vaak wat ze eng vinden). Je kan in de bak bijvoorbeeld (stevige!) planken neerleggen om overheen te lopen, een plastic zeil (zo'n afdekzeil of een tafelkleed ofzo), een katoenen kleed in een felle kleur, (zachte) takken. Als je stevige pallets kan vinden (bv pallets voor betonplaten) dan kan je daar ook een soort brug van maken om overheen te lopen, eventueel met een zeil eronder als 'water'.

Bedankt voor de tips! Ik was al zoiets van plan maar vermoed dat het bij haar niet alleen angst is...Als ik buitenrijd maakt ze nergens een probleem van, alle bruggen etc kan ik nemen, maar als er iets in de bak staat doet ze het niet. Tijdens een trailclinic van Ed Gosen weigerde ze ook pertinent om over het plastic en de brug te gaan...Toen ik na afloop nog even ging oefenen liep ze er zo op en was ook totaal niet gespannen toen... Water is hetzelfde verhaal soms loopt ze zo de zee of een grote plas/ vennetje in en een andere keer weigert ze dat.

Maar goed, we gaan oefenen!

Ik heb vooral veel foto's van mezelf (en ik kwam Arjanne nog ergens op een foto tegen) , een verslagje staat hier:

Bijv. bij de waterbak
Afbeelding

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:19

Dit weekend veel geleerd en heel veel leuke en interessante mensen ontmoet. Er is een nieuwe wereld vor me open gegaan, nooit geweten he leuk de TREC is.
Verder via deze weg mijn complimenten naar de organisatie, wat een enorm evenement hebben ze neergezet zeg !

De WE was ook heel erg leuk, als jury maar ook als toeschouwer is het een enorm leuke competitie om te zien. Mooie paarden, alle rassen en typen, en dito amazones.
Ik kijk terug op een enrm geslaagd weekend, mocht iemand foto's hebben die op mijn website mogen.. GRAAG !

Ook eventueeel voOr plaatsing in een boek over de WE. Als je wat hebt zet je naam erbij, dan kan ik tegen de tijd dat het boek eruit kan toestemming vragen aan de maker.

Iedereen bedankt, zonder de deelnemers was dit niet mogelijk geweest !

Nicole

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:02

Nicole, jij bedankt dat je wilde jureren. Jullie hebben er een flinke kluif aan gehad. Maar wel mooi dat jullie van verschillende disilpines toch hetzelfde wilden zien! Dat bewijst maar eens dat de basis toch allemaal één is.

Op de vorige pagina´s staan wat foto´s en ik weet niet van Jolanda nog heeft....

Maar leuk dat je er ook nog was om de PTV te zien. Vond ik super.

Nancy

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:01

Ja, ik vind het wel jammer hoor, dat wij de WE niet hebben kunnen zien, het is allemaal teveel leuks in een kort weekend! Ben wel benieuwd als mensen meer foto's nog hebben, zou ze graag zien om te kunnen zien hoe dat nou toch allemaal gaat...

Ik heb wel besloten om niet naar Beek te gaan...ik ga de winter door lekker oefenen en dan in het voorjaar kijken wat 2009 ons gaat brengen. Misschien wel als vrijwilliger komen naar Beek? Bianca...tuurlijk weet ik wie jij bent Knipoog Ik denk dat Pharo en Frankie niet echt samen de POR lekker zouden lopen, Pharo gaat nogal vlot zeg maar Tong uitsteken Maar wie weet volgend jaar, hij gaat al elk jaar wat rustiger Knipoog Enne, leuk dat je het ook overweegt! Hoe is het met jullie? (om on-topic te blijven, stuur maar een pb of sluit je aan bij het Alphen topic! Erg gezellig)

En weten jullie wat...ik heb zin om buiten te gaan rijden, Pharo os zoveel makkelijker geworden tijdens de POR, kijken of we dat vast kunnen gaan houden

Enne, p.s. M'n arm heeft echt de mooiste kleuren inmiddels, maar ook al stukjes het graag-geziene geelbruin, dat betekent dat er voor sommige stukjes het einde in zicht is...hihi

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:12

Hallo allemaal....

De foto´s van Jolanda staan online!! Ik zal vanavond een link zetten op onze website. Ze gaat nu eerst op vakantie, dus ze zal nog niet reageren op mail.

Maar ze heeft weer een leuke TREC Wieringermeer bestelaanbieding hebben!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:25

Als het volgend jaar niet in het zelfde weekeind valt ben ik er weer bij hoor! Baalde echt zo dat het nu op de enige weekeind viel dat ik echt niet kan (wedstrijden kan ik er omheen plannen, maar de jaarlijkse premiekeuring kan ik niet missen).

Fijn dat iedereen zo genoten heeft.