Wanroij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sumpielover

Re: Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:16

ik ga weer gezellig groomen bij veronica post-muntz met yadid
ze was vorig jaar eerste Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:15

Hey leuk start Veronica weer met Yadid Haha! Welke klasse? Ze was vorig jaar idd 1e van 1 van de 2 groepen in klasse II. Ik groomde Saskia met Jip en die werd 1e van de andere groep van klasse II. Dit jaar kan ik gelukkig zelf weer starten Tong uitsteken Groomen is ook leuk hoor, maar ik rij toch het liefste zelf!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:34

Hier wil ik ook aan meedoen, ik ben helemaal onervaren in deze takt van de paardensport Tong uitsteken misschien dat het de kenningsmakingsklasse wordt, lijkt me helemaal geweldig! Lachen zeker omdat het in de bossen bij ons gehouden wordt

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:51

Wie is er tot nu toe allemaal van plan om de recreatierit te gaan rijden?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:25

Weet iemand trouwens of langs de route (of gewoon in dat gebied) vele koeien staan? Want dan loop ik er nameijk vaak naast..

@ winnie03: ik ga de recreatierit rijden Knipoog

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:46

Celede_x schreef:
Weet iemand trouwens of langs de route (of gewoon in dat gebied) vele koeien staan? Want dan loop ik er nameijk vaak naast..

Rijdt je alleen?

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:31

Wij staan nog in de twijfelstand, het is voor ons echt een pokke eind weg. Meestal bleven we daar slapen dus misschien dat we dat dit jaar ook wel weer doen.
Vind het wel een mooie route, alleen de start en finisch op dat mega grote weiland vond de mijne nooit zo'n succes. Tong uitsteken

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 10:32

Voor mij is het ook een heel eind weg, woon namelijk in Leeuwarden Knipoog Daarom gaan we vrijdagmiddag al weg en gaan overnachten.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:41

Dat is inderdaad ook een flink eindje tuffen, je moet endurance maar leuk vinden hé. Go jij! Go jij!
Doe je ook nog mee in Ommen? Dat is voor jou weer een stukje dichterbij

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:49

winnie03 schreef:
Celede_x schreef:

Rijdt je alleen?

Jop.. waarschijnlijk wel.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:50

winnie03 schreef:
Wie is er tot nu toe allemaal van plan om de recreatierit te gaan rijden?

Wij gaan ook met een clubbie. Ik ben nog aan het twijfelen of ik zelf ook ga, omdat ik mijn paard buiten niet altijd onder controle heb, maar er gaan in elk geval 4 ruiters van ons uit.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:11

Margreetje schreef:
Dat is inderdaad ook een flink eindje tuffen, je moet endurance maar leuk vinden hé. Go jij! Go jij!
Doe je ook nog mee in Ommen? Dat is voor jou weer een stukje dichterbij

Ja ik ga ook naar Ommen Lachen Heb in juli mijn pols gebroken en was zo gefrustreerd dat ik toen Kootwijkerbroek en Renkum niet kon rijden dat ik me heb ingeschreven voor Wanroij Bloos

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:06

Celede_x schreef:

In het bos waar je doorheen komt, staatsbossen, staan Schotse Hooglanders en een kudde schapen.
De schotse hooglanders hebben er een handje van om midden op het pad te liggen.
Maar verder doen ze niks.

Ik behoor tot het clubje dat Anne(tje) benoemt, oftewel ik rijd mee met de recreanten op zondag.
Anne, als jij niet gaat neem ik aan dat we met z'n drieen gaan.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:05

Bedankt Irmaatje voor je antwoord, dan zal ik eens mijn paardje gaan leren wennen aan koeien ed.. anders komt dat niet goed Knipoog

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:46

Ik heb me ingeschreven voor de klasse II. Spannend hoor, ons klasse II debuut!! Haha!

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:45

Jamika schreef:
Ja ik ga ook naar Ommen Lachen Heb in juli mijn pols gebroken en was zo gefrustreerd dat ik toen Kootwijkerbroek en Renkum niet kon rijden dat ik me heb ingeschreven voor Wanroij Bloos

Haha, ik was te laat voor Renkum, die was helaas al heel vroeg helemaal vol. Ben nog niet zo frustie dat ik me heb ingeschreven voor Wanroij Knipoog Clown
Eerst even kijken hoe we het gaan doen in Ommen, welke klasse rij je?

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:20

Hebben jullie trouwens je paard/pony al geschoren in oktober? Mijn paard is nu al bijna een teddybeer, na een uur dressuur of springles is hij bezweet omdat hij zo'n lange haren heeft dus ik wilde hem eigenlijk binnenkort scheren. Scheer hem normaal elke winter.
Wat doen jullie?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 06:17

Ik ben al heel vroeg begonnen met dekens (hij heeft nu al een 100 grams deken op) en z'n haar is aardig binnen de perken gebleven. Als het niet nu ineens als een gek gaat groeien ga ik hem niet scheren.

Voor een klasse 1 of 2 zou ik hem zowiezo niet scheren.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:35

@ Lenneke, ik rij mee in de kenningsmakingsklasse, heb nog nooit eerder een endurance gereden. Maar krijgt mijn paard het te koud dan met koelen als hij geschoren is?
Hier beginnen de indoorwedstrijden bijna weer dus was hem van plan daarvoor toch te scheren, en dan valt de endurance dus na het scheren.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 17:40

Margreetje schreef:
Haha, ik was te laat voor Renkum, die was helaas al heel vroeg helemaal vol. Ben nog niet zo frustie dat ik me heb ingeschreven voor Wanroij Knipoog Clown
Eerst even kijken hoe we het gaan doen in Ommen, welke klasse rij je?

Ik start klasse 1. Wordt na Ommen de derde wedstrijd dit seizoen, ik heb Safyra pas sinds maart en had eigenlijk niet verwacht dit jaar al Endurance met haar te kunnen starten maar het gaat heel goed. Ben begonnen met wat dressuurwedstrijden buiten de deur en wat buitenritten op vreemd terrein en ook al is ze snel in de stress en vindt ze het allemaal heeel spannend, het gaat wel steeds beter.

Ik ga niet scheren voor Wanroij. Ik heb nu ook al een deken op en hoop het scheren hierdoor zo lang mogelijk uit te kunnen stellen. Ze is nog nooit geschoren en haar kennende wordt het een behoorlijke stressklus. Mijn vorige pony stond bij het scheren altijd te slapen en die schoor ik als het nodig was zo twee of of zelfs drie keer per winter maar dat wil ik nu liever niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:03

Crisje_Lanc schreef:
@ Lenneke, ik rij mee in de kenningsmakingsklasse, heb nog nooit eerder een endurance gereden. Maar krijgt mijn paard het te koud dan met koelen als hij geschoren is?
Hier beginnen de indoorwedstrijden bijna weer dus was hem van plan daarvoor toch te scheren, en dan valt de endurance dus na het scheren.

Ik bedoel eigelijk dat ik niet voor alleen een klasse 1 m'n paard zou gaan scheren. Maar als je zowiezo gaat scheren maakt dat niets uit natuurlijk.
Te koud met koelen? Dan koel je toch niet. Koelen is niet verplicht hoor. Koelen doe je alleen om te zorgen dat de lichaamstemperatuur niet te ver op loopt, gebeurd dat niet dan is koelen ook niet nodig.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:20

Bedankt voor je reactie Lenneke. Ik ga dus volgend weekend scheren, vandaag ook een buitenwedstrijd gehad, dressuur en springen en was best warm, geen wind dus vacht was weer nat, duurt dan toch zo ontzettend lang voordat hij opgedroogd is.
@Jamika, mijn paard is superbraaf met scheren, heb alleen zo'n groot apparaat waarmee ik alles scheer zonder praam zelfs.

Nou ik heb zin in de wedstrijd.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:54

Vandaag besloten dat Anouar ook kaal wordt. Hij krijgt het nu al heel erg warm met een simpel trainingsrondje en z'n haar is flink aan het groeien.
Hij droogt wel heel snel, hij heeft heel fijn haar, maar hij krijgt het gewoon veel te warm.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:09

Heb er nu wel echt zin in hoor, nu het nog maar 2 weken duurt.. hoop alleen wel dat het niet zo'n weer is als nu, met die regen..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:33

Ik hoef Omar gelukkig nooit te scheren Haha! Hij zit ook in de winter heel dun in zijn vacht. Hij staat nu onder een 0 grams regendeken en straks gaat de 100 grams om. In de winter onder de Bucas All in one.