hartslag meters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: hartslag meters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:43

dikke vacht is vaak het probleem dan komt het signaal niet goed door

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:53

dat zal voor mij gelukkig geen probleem worden, ik scheer mijn pony elke winter en paard krijgt gelukkig niet zo'n onmogelijke vacht

maar ik heb de hartslag meter dus op mijzelf uitgetest (geen wintervacht dus Knipoog ) en toen deed hij er dus zo lang over Verward
Laatst bijgewerkt door woeliej op 10-03-08 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:58

nee dan scheelt dat weer.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:12

Hij doet het!!! Ook op het paard! Een ongeschoren dekenloze Mérens met een wintervacht!

Vandaag eindelijk kunnen testen, en hij deed het al toen ik opstapte. Had er een plens water overheen gegooid en dat werkt dus blijkbaar!

Nu maar eens kijken wat voor waardes er normaal zijn! Dan kunnen we echt een beetje gaan "trainen"!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:16

Cool!!

Ik ga morgen knutselen en waarschijnlijk ook uitproberen. Ik ben héél benieuwd Haha! Hoop dat ie het ook gaat doen, net als bij jou!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 21:25

de mijne is ook klaar. Vandaag even geprobeert maar had niet zoveel tijd en gezien dat ding van mij er echt lang over doet om signaal op te pikken weet ik nog niet zeker of hij het wel doet. Maar gezien dat hartje begon te knipperen en doen heb ik wel goede hoop! maandag nog maar een keer proberen.

ozzie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:10

Ik heb het geluk gehad dat ik via bokt een "gebruikte" kon kopen voor een mooie prijs. Is een Polar A3 en heb hem vandaag uitgeprobeerd, werkt perfect. En Oz heeft ook nog eens een mooie, lage, hartslag en komt gelukkig ook weer snel op een mooi ritme als ik ga stappen. Nog 2 weekjes en dan mogen we het gaan proberen in Vaassen, ga daar ook zeker met meter rijden. Ik vind het een handig hulpmiddel, al moet je natuurlijk wel gewoon goed naar je paard blijven kijken!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:33

ik hoop de mijne ook in vaassen te gaan gebruiken. Op hoop van zegen nog dat hij werkt natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:18

Ik heb de mijne vandaag gemaakt en geprobeert. Maken ging wel goed, was vrij makkelijk toen we wisten hoe het moest. Zit netjes in mekaar nu.

Proberen ging redelijk. Ik kreeg niet altijd signaal, maar wel af en toe dus heb het bewijs dat ie net doet. Nu nog een kwestie van goed blijven liggen onder de singel (hij schoof richting buik) en ff iets vinden wat goed geleidt. Had nl de elektrodes natgemaakt maar die waren zo weer droog aan de lichaamstemp van Royal, en zweten doet ze pas bij flinke inspanning.

Nou, woensdag probeer ik weer denk ik.

Iig doet ie het! En als ie het blijft doen gaat ie me naar de Drenthse Loo Rit Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:38

Royaltjuh, dan kun je er beter gel tussen doen, dat droogt niet zo snel. Ik gebruik gewoon goedkope haargel.

Aan de elektrode die onder de singel zit heb ik een klittebandje dat om de singel gaat. Als je dat een beetje strak doet blijft hij perfect zitten

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:29

Oke, dat zijn 2 goeie tips! Die ga ik ff proberen Ja
Gel had ik idd ook al in gedachten, ff kijken wat een beetje wil. Wordt haargel niet hard en moeilijk te verwijderen? Zal es wat uit gaan proberen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:36

Ik verwijder de haargel niet, die zweet er vanzelf wel af.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:44

Ohh das ook makkelijk Ja
Nou, zal het eens proberen Haha!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:24

ik heb vandaag mn meter geprobeerd en hij doet het!! Go jij! Go jij! toch wel leuk dat je zo'n goedkope meter eigenlijk zo makkelijk kunt ombouwen. was zo gepiept! bespaard je weer flink wat euro's! Knipoog

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:13

Ja, dat vind ik ook! Heb mijn bespaarde euro's bij het geld voor een Marylot Crosslink gelegd! Haha! Hahaha.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:52

Ik heb ook zo'n "selfmade" maar krijg nog steeds vreemde waardes door. Tenminste, ik denk dat de waardes niet deugen. Ik had hem in gebruik bij KWB en op een gegeven moment tijdens een draf had hij een hf van 187.... later bij de p/a had hij toch 67 en bij het meten door de DA zat hij toen rond de 55. Dus, ik weet niet of het werkt of niet maar dit zijn waardes waar ik echt niets mee kan, het lijkt me niet normaal. Kiran is nl. erg goed in conditie en had ook na KWB nog best een rondje gekund.
De V-max gaf bij mijn paard helemaal geen waardes, die kreeg ik niet aan de praat... nu binnenkort de polar maar eens uittesten en kijken hoe het dan gaat. Voor drukkingen hoef ik niet zo bang te zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:45

Met de wintervacht geeft die van mij in begin heel af en toe nog wel eens dubbele waardes, maar dat is makkelijk te zien.
Voor de rest klopt hij altijd. Heb het verschillende keren nagemeten met de stetoscoop

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:04

ik heb een aantal keren met een v-max gereden en weet dus ongeveer de waardes van mn paard. (deze waren hetzelfde als de metingen van de DA)en deze kwamen mooi overeen met de waardes van de zelfbouw-meter. dus geeft hij wel de goede waardes door.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:33

Krijgen jullie paarden geen drukplekken van die electrodes van de omgebouwde hartslagmeters? Het lijken mij nog vrij dikke gevallen en ons paard heeft een heel gevoelige huid. Ik wil toch maar aan het ombouwavontuur beginnen, want mijn bestelde v-max is niet op voorraad en het gaat nog weken duren voor hij binnen is. 19 april is Kootwijk al en we willen voor die tijd toch nog graag met een hartslagmeter trainen. Lenneke, wat voor merk is jouw hartslagmeter?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:38

mijn zelfbouw doet het ook.

Gister mee geweest naar vaasen en 1x thuis mee gereden. Thuis ging prima maar de regen van gisteren vond hij niet fijn. Ook doet hij en min 20 minuten over om signaal op te pikken. daarna staat hij nog een hele tijd op een 'raar' getal en dan pas doet hij het. Maar met de regen ging hij van goede waardes, naar rare waardes, naar 0. Kortom, dat kon die niet best hebben Nagelbijten / Gniffelen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:55

Ik had gisteren iets aan de hand! Ik ben de transmitter van mijne V-max onderweg kwijt gespeeld Boos!
Dat zakje waar het inzat is toch niet zo goed Huilen

Kan je die transmitters nog apart krijgen? Want ik vind het te zot om opnieuw een set te kopen..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:29

Jol1 schreef:
Krijgen jullie paarden geen drukplekken van die electrodes van de omgebouwde hartslagmeters? Het lijken mij nog vrij dikke gevallen en ons paard heeft een heel gevoelige huid. Ik wil toch maar aan het ombouwavontuur beginnen, want mijn bestelde v-max is niet op voorraad en het gaat nog weken duren voor hij binnen is. 19 april is Kootwijk al en we willen voor die tijd toch nog graag met een hartslagmeter trainen. Lenneke, wat voor merk is jouw hartslagmeter?

Die van mij is van Human Nature, van de ANWB. Anouar heeft één keer ietsje een drukplek gehad. Geen idee waarom, want hij had het nog nooit eerder gehad en hij heeft het daarna ook niet meer gehad. Ik heb toch al heel wat keren met dat ding gereden.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:43

jaaaaaaaaa ik kan bij goedhard een nieuwe transmitter kopen! Kost wel 60 euro... maar ach, dan is mijn hartslagmeter weer compleet. Ik ga het zakje dit keer wel dicht naaien... Wil niet weer m'n transmitter kwijt spelen Boos!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:48

Hoe kan die er dan afvallen? Hij zit toch vast aan de elektroden, of niet?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:25

awel ja... die elektroden waren los geraakt... die moet je daarop vast klikken. En ik had dat in dat hoesje gestoken dat je aan weerszijden aan het zadel kan vastmaken... en blijkbaar moeten die elektroden dus bovenaan los gekomen zijn en die transmitter is er langs de zijkant uit gegleden...