Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

TigerBD schreef:Ik ga in een harde draf (heb draver) altijd verlicht zitten anders krijg ik last van me rug...en moet je inderdaad best snel lichtrijden hihi.
Navy schreef:SusEQ, daar zijn verschillende discussie over gevoerd.

splash1999 schreef:Probeer dan meer draf en galop in je training op te nemen de snelheid van je paard dus harder laten draven etc komt niet ten goede van zijn economische gang en dus zijn hartslag.
griebels schreef:Mijn paard heeft ook een behoorlijk tempo. Als ik hem teveel inhoudt gaat hij drammen en komt dat ook niet ten goede van zijn HS. We maken dus een compromis. Ik houd hem in DAT tempo waar hij niet teveel loopt te drammen en hebben we dus een redelijk normaal tempo en ook nog eens een lage HS
Gelukkig hersteld zijn harstslag snel en met stappen voor finish komt hij eigenlijk altijd goed binnen. Maar toch weet ik het niet zo best met die draf van hem.. Elke wedstrijd krijg ik wel van iemand commentaar op die draf, dattie zo knoert hard gaat
Lenneke_ schreef:Ik stap alleen de laatste 500 meter voor de vetgate, voor de rest voornamelijk draven en wat galoperen (galop afhankelijk van het terrein, in Zelhem bijvoorbeeld heb ik alleen gedraagd)
woeliej schreef:ik weet niet precies hoe hard die draf van jou pony gaat maar die van mij wil echt hard, ongeveer 26 km/h en als hij het even redden kan loopt hij zo een hele wedstrijd uitGelukkig hersteld zijn harstslag snel en met stappen voor finish komt hij eigenlijk altijd goed binnen. Maar toch weet ik het niet zo best met die draf van hem.. Elke wedstrijd krijg ik wel van iemand commentaar op die draf, dattie zo knoert hard gaat
Maar ik zeg er wel bij dat mijn Draver ook rustig kán draven.
griebels schreef:Ons draftempo zal ongeveer op een 17km/h liggen in een wedstrijd. Trek daar je tijd vanaf bij drenkplaatsen en even tussendoor wat stappen en je komt ongeveer op 15km/h uit.
Hij wil dus harder maar hoe hard dat precies is weet ik niet. Het is geen draver maar draaft elk groot paard er bij ons op stal uit in zijn 'normale' draf

woeliej schreef:griebels schreef:Mijn paard heeft ook een behoorlijk tempo. Als ik hem teveel inhoudt gaat hij drammen en komt dat ook niet ten goede van zijn HS. We maken dus een compromis. Ik houd hem in DAT tempo waar hij niet teveel loopt te drammen en hebben we dus een redelijk normaal tempo en ook nog eens een lage HS
ik weet niet precies hoe hard die draf van jou pony gaat maar die van mij wil echt hard, ongeveer 26 km/h en als hij het even redden kan loopt hij zo een hele wedstrijd uitGelukkig hersteld zijn harstslag snel en met stappen voor finish komt hij eigenlijk altijd goed binnen. Maar toch weet ik het niet zo best met die draf van hem.. Elke wedstrijd krijg ik wel van iemand commentaar op die draf, dattie zo knoert hard gaat