Helchteren 16 maart 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F3nn3

Re: Helchteren 16 maart 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:15

mmm waar kan je je inschrijven? ik kan niks vinden

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:20

ik start ook in helchteren... wij schrijven ons ook pas in op de dag van de wedstrijd... start ook in de 20km. gewoon meedoen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:27

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:59

F3nn3 schreef:

Ik had het al geschreven, maar nog maar eens Haha! : inschrijven kan als Nederlander door een mailtje te sturen naar jelle@vlp.be . Maar het hoeft inderdaad niet perse voor de 20 en 30 km.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 07:46

Nina_rex schreef:
F3nn3 schreef:

Ik had het al geschreven, maar nog maar eens Haha! : inschrijven kan als Nederlander door een mailtje te sturen naar jelle@vlp.be . Maar het hoeft inderdaad niet perse voor de 20 en 30 km.

nina, wat rij jij?
(ik heb horen zeggen dat het een goed zwaar parkoers is)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 07:53

Ik heb me geprobeerd in te schrijven bij Jelle, maar kan nog niet Lachen

Nog even wachten tot volgende week..

Is het een zwaar parcour? Veel mul zand?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:51

Nagyl schreef:
nina, wat rij jij?
(ik heb horen zeggen dat het een goed zwaar parkoers is)

Ik denk de 40 (is eigenlijk 46). Het is inderdaad een vrij zwaar parcours, zeker als het een tijdje droog is wordt het zand heel erg mul en zwaar, en wij zijn natuurlijk helemaal geen mul zand gewend. En dat zijn toch wel flinke stukken van het parcours. Ik heb er ook al 2 keer de 60 gereden hoor, ging op zich ook prima. Maar zo vroeg in het seizoen, wintervacht... even afhankelijk van het weer ook. Maar ik denk lekker de 40.
Misschien rijdt mijn moeder zelfs wel op Rex, even kijken hoe we het gaan doen. Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:01

Hoe is het gesteld met de 20km?

Groeten, SuSEQ

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:05

Met mul zand heb ik wel wat rekening gehouden, we zien wel Lachen

Ik sta te springen om me in te schrijven Party!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 11:36

Weet iemand ook of een Ned. mee kan doen aan de 20 of 30 zonder dat diegene lid is van de knhs in Ned.???
Soort kennismaking dus maar dan in Belgie...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:00

Volgens mij kan dat wel Lachen
Maya (de mod Clown ) deed vorig jaar ook mee in Stekene zonder startkaart, als ik me niet vergis Clown

Kleine slag om de arm.. zal het haar eens vragen Lachen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:00

SuSEQ schreef:
Hoe is het gesteld met de 20km?

Hoe bedoel je, gesteld? Blond Hoe de ondergrond is? Hetzelfde als de andere ronden, nauwelijks verhard en flinke stukken mul zand.

griebels schreef:
Weet iemand ook of een Ned. mee kan doen aan de 20 of 30 zonder dat diegene lid is van de knhs in Ned.???
Soort kennismaking dus maar dan in Belgie...

Nee, België heeft geen kennismaking (al jaren niet meer). De 20 mag je wel doen met een L01 (recreatie) licentie van 13 euro, maar dan moet je wel lid zijn van een vereniging (kan de organiserende vereniging zijn, een andere endurancevereniging zoals Eldra of Elite, of eender welke rijvereniging die bij VLP is aangesloten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:06

Ik ben afgelopen najaar in Stekene idd de 20 km gestart zonder dat ik ergens lid was. In het verleden zat ik bij de Eldra, maar heb dat laten verlopen wegens geen tijd, en die wedstrijd in Stekene zat niet in de planning maar was nogal impulsief Clown Haha! Zo'n L01 recreatie licentie was toen voldoende omdat het als kennismakingswedstrijdklasse bestempeld werd als ik me goed herinner.

Ik ben daarnaast wel lid van de KNHS (vanwege m'n ruiter / koetsiersbewijs) maar heb geen startkaart, en heb op die wedstrijd ook niet verwezen dat ik lid bij de KNHS was.

Volgens mij moet het dus gewoon kunnen Griebels, anders vraag je het? Ik heb toen ook gemaild en er werd vermeld dat ik me ter plekke kon inschrijven / alles regelen. En dat ik er enkel met name op moest letten dat de entingen van mijn paard in orde waren.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:25

Maya schreef:
Zo'n L01 recreatie licentie was toen voldoende omdat het als kennismakingswedstrijdklasse bestempeld werd als ik me goed herinner.

Dat is nu nog steeds zo Ja , de L01 is voldoende om 20 km te starten, vanaf 30 moet je wel een endurancelicentie hebben (begint bij E02).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:34

Maya schreef:
Ik ben afgelopen najaar in Stekene idd de 20 km gestart zonder dat ik ergens lid was. In het verleden zat ik bij de Eldra, maar heb dat laten verlopen wegens geen tijd, en die wedstrijd in Stekene zat niet in de planning maar was nogal impulsief Clown Haha! Zo'n L01 recreatie licentie was toen voldoende omdat het als kennismakingswedstrijdklasse bestempeld werd als ik me goed herinner.

Ik ben daarnaast wel lid van de KNHS (vanwege m'n ruiter / koetsiersbewijs) maar heb geen startkaart, en heb op die wedstrijd ook niet verwezen dat ik lid bij de KNHS was.

Volgens mij moet het dus gewoon kunnen Griebels, anders vraag je het? Ik heb toen ook gemaild en er werd vermeld dat ik me ter plekke kon inschrijven / alles regelen. En dat ik er enkel met name op moest letten dat de entingen van mijn paard in orde waren.

Ok, weet ik even voldoende...
Mijn bijrijdster voor Sabiha wil graag een klein rondje doen als kennismaking. Maakt niet uit of ze goedgekeurd wordt (spanning of te langzaam) maar dat ze gewoon een idee krijgt.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:55

Als je als niet-lid van de VLP wilt meerijden, raad ik je aan om direct contact op te nemen met de Ruiters van de lange adem en niet met de VLP. Die laatsten zijn immers nogal principieel op dat vlak en het is beter geen slapende honden wakker te maken. Zorg er wel voor dat je verzekring in orde is, zodat je daar al geen problemen mee krijgt.

Vrijdag 7 maart is er trouwens een clinic van de Ruiters van de lange adem...

Nina: ik bedoelde idd de ondergrond - hier hebben we weinig mul zand, dus het zal zwaar worden voor ons. Lachen Zou het trouwens nodig zijn de hoefschoenen aan te doen? (mijn paard is niet beslaan)

Groeten, SuSEQ

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:49

Ik snap niet wat je bedoeld suseq

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:56

Ruiters van de lange adem is een nieuwe club in België die dit jaar de organisatie van Helchteren op zich heeft genomen. Op 7 maart is er een clinic over wat endurance is, en daar kan je ook lid worden + licentie + inschrijving Helchteren voor € 20. Voor meer info: http://www.ruitersvandelangeadem.be/

Wat er verder voor mogelijkheden zijn voor ruiters vanuit Nederland die eens willen proberen enzo kan ik je niet mee helpen, weet al amper hoe het in België zelf werkt .. Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:41

Ik start al vanaf 2005 in Belgie. Inmiddels klasse 1.
Mijn bijrijdster is geen lid van de KNHS en wilde ook eens kijken of endurance iets voor haar is.
De wedstrijden in Belgie zijn voor ons dichterbij (eindhoven), kortere afstanden, leuke sfeer etc etc...
Vandaar dat we liever in belgie een kennismaking zouden doen dan in Ned.
Mijn vraag is dus of dat kan Knipoog
Wat moet ik dan precies regelen bij de ruiters van de lange adem?
Kan ik niet gewoon naar een wedstrijd gaan en daar ter plekke inschrijven voor een wedstrijdje van 20km?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:46

Dat laatste zou inderdaad normaal ook mogelijk moeten zijn, al kost het dan wel een stuk meer .. Dan zal het denk ik lidgeld zijn, licentie & inschrijvingsgeld (dus in totaal € 48). Maar echt 100% zeker ben ik daar niet van.

Wat je anders moet regelen zou ik niet meteen kunnen zeggen. Bij mijn weten kan je dan gewoon naar de clinic gaan en daar dus lid worden en inschrijven (en dus € 20 betalen), maar ik weet niet of dit gewoon hetzelfde is als je vanuit Nederland komt. Zou denken van wel omdat je bijrijdster dus nog nergens lid is.

Misschien kan je eens iemand van De ruiters van de lange adem contacteren? info@flyinghorse.nl
Dan kom je normaal gezien bij Lotje uit en dan weet je meteen wat of hoe Knipoog

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:02

griebels schreef:
Ik start al vanaf 2005 in Belgie. Inmiddels klasse 1.
Mijn bijrijdster is geen lid van de KNHS en wilde ook eens kijken of endurance iets voor haar is.
De wedstrijden in Belgie zijn voor ons dichterbij (eindhoven), kortere afstanden, leuke sfeer etc etc...
Vandaar dat we liever in belgie een kennismaking zouden doen dan in Ned.
Mijn vraag is dus of dat kan Knipoog
Wat moet ik dan precies regelen bij de ruiters van de lange adem?
Kan ik niet gewoon naar een wedstrijd gaan en daar ter plekke inschrijven voor een wedstrijdje van 20km?

probeer anders eens bij de vet, daar mag je wel een soort kenningsmakingsklasse rijden, zelfde als initiatie.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:08

Lotje kan ik zo denk ik wel bereiken.
Nagyl, dat zou ook een idee zijn...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:10

30 maart is bij mij om de hoek... (28 km omloopje) Misschien dat ik die ook rij als training, dan kan die daarna direct door naar zijn nieuwe huisvesting.....

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:04

SuSEQ schreef:
Zou het trouwens nodig zijn de hoefschoenen aan te doen? (mijn paard is niet beslaan)

Helchteren is denk ik zo'n beetje de enige wedstrijd in Belgie waar je geen beslag nodig hebt (al rijden op andere mensen ook zonder beslag, zelfs in de Ardennen, maar dat zijn echte uitzonderingen! Lachen
Er zit maar een 500 m harde weg in, de rest is onverhard. Soms wel stukken met dakpannen e.d., maar daar kun je evt. wel omheen rijden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 23:16

Nagyl schreef:
30 maart is bij mij om de hoek... (28 km omloopje) Misschien dat ik die ook rij als training, dan kan die daarna direct door naar zijn nieuwe huisvesting.....

30 maart groom ik in vaassen...
Geen optie dus Knipoog