[END] Welk hoofdstel heb jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: [END] Welk hoofdstel heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:26

Afbeelding

Dit is de mijne!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:29

Moooi, turqoise? Staat leuk!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 12:16

is dat een sidepull?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:23

Een marylot sidepull rvs volgens mij....Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 08:56

Het is een sidepull, lichtblauw RVS. Ik heb inmiddels de bithangers wat ingekort, de riempies staken op de ze foto nog wat uit over de knippertjes. Maar je kunt de teugels dus ook bevestigen aan de ringen die aan de neusriem zitten. Dat ringetje is zichtbaar op de foto, net achter de bithanger.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:39

Ik heb er nog geen, maar de Marylot Sidepul/crosslink, uit mijn hoofd weet ik even niet welke.. Zowel bitloos te gebruiken als met bithangers

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:43

Wat is nou precies de werking van de Crosslink? ik wil graag bitloos, maar alleen met een halster hou ik hem niet. zit anders ook nog evt. aan een hackamore te denken. ook van marylot

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:58

p_ponypaard schreef:
Wat is nou precies de werking van de Crosslink?

wil ik ook wel eens weten Lachen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:45

De crosslink geeft zowel druk achter de oren als op de neus (de riempjes gaan gekruist van boven naar de neusriem en daar door een ring links en rechts en dan naar de teugels) Voor het links en rechts inbuigen heb ik het idee dat de sidepull duidelijker is maar ik ben nog steeds een beetje aan het uitproberen wat nu eigenlijk het handigst is voor mijn pony.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:56

Ik heb de Marylot sidepull besteld in de kleur BU 319 Haha! Ben benieuwd als ik hem binnekrijg dan plaats ik wel een foto.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:56

Jamika schreef:
De crosslink geeft zowel druk achter de oren als op de neus (de riempjes gaan gekruist van boven naar de neusriem en daar door een ring links en rechts en dan naar de teugels) Voor het links en rechts inbuigen heb ik het idee dat de sidepull duidelijker is maar ik ben nog steeds een beetje aan het uitproberen wat nu eigenlijk het handigst is voor mijn pony.

Ik vind de crosslink ook niet bar veel druk geven en vaak blijven de riempjes nog vrij strak staan. Gevolg ik rijd vrijwel alleen side pull.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:42

Maar de side pull is toch eigenlijk het zelfde dat als je met een halster zou rijden? de zelfde werking?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:18

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:19

Ik heb een HB zwart onderlegt met een dikke aansnoerneusriem en een frontriem met 'steentjes'. Lachen
En voor de andere heb ik een HH simpel hoofdstel met een extra opvallende frontriem.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:27

L_ola schreef:
Ik heb een HB zwart onderlegt met een dikke aansnoerneusriem en een frontriem met 'steentjes'. Lachen
En voor de andere heb ik een HH simpel hoofdstel met een extra opvallende frontriem.

Rolleyes

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:46

p_ponypaard schreef:
Maar de side pull is toch eigenlijk het zelfde dat als je met een halster zou rijden? de zelfde werking?

Nee, ik het heeft wel meer te vertellen. Door de ringen denk ik en omdat het strakker zit dan een halster. Ik reed ook wel op alleen het halsterdeel van een halsterhoofdstel maar een sidepull rijdt toch echt anders is mijn ervaring.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:15

persoonlijk heb ik het idee dat het het zelfde werkt als een halster alleen heb je een frontriem dat het schuiven tegengaat op de hals

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:31

Een halster heeft wel wat meer ruis omdat hij los zit om de neus.
Bij een halster kan je de teugels beter onderaan vast maken

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:00

L_ola schreef:

ROFL Doei, doei

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:07

Ik wil ook een hoofdstel met steentjes Zij zijn groot en ik is klein!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:11

Da's ongetwijfeld heel erg grappig, maar is het een probleem om met een normale lederen hoofdstel te starten? Ik ben van plan om dit seizoen ook eens een wedstrijdje mee te pikken, maar heb geen endurance hoofdstel...

Groeten, SuSEQ

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:14

Nee hoor geen probleem, daar zie je er nog zat mensen mee. Maar zon endurance hoofdstel is gewoon veel praktischer omdat je het bit vaak er zo af kan klikken dus dan kan je paard even wat eten zonder dat je het hele hoofdstel los moet maken etc. Ik heb vorig seizoen ook met engels hoofdstel gestart. Maar heb nu dus een END hoofdstel besteld. Ook is het leuk om herkend te worden door je kleur, makkelijk voor je grooms als je in de verte aan komt haha

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:16

SuSEQ schreef:
Da's ongetwijfeld heel erg grappig, maar is het een probleem om met een normale lederen hoofdstel te starten? Ik ben van plan om dit seizoen ook eens een wedstrijdje mee te pikken, maar heb geen endurance hoofdstel...

Natuurlijk kun je een wedstrijd starten met een leren hoofdstel, het is in elk geval geen verplichting om een endurance-hoofdstel te hebben.

Wat in dit geval de clou van de grap is, is dat iemand die geen endurance rijdt, niet goed kijkt naar de tag van dit topic en vervolgens wel serieus reageert. Na pagina's met endurance-hoofdstellen (zonder bling-bling), valt de post wel een beetje uit de toon.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:16

SuSEQ schreef:

Groeten, SuSEQ

natuurlijk is dat geen probleem. ik heb voor dresuur ook een gewoon leren hoofdstel en de eerste wedstrijden heb ik ook gewoon met een leren hoofdstel gereden en je hoeft niet perse een biothane hoofdstel te hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:17

SuSEQ schreef:

Groeten, SuSEQ

Natuurlijk niet.
Maar ik moet altijd erg lachen om die verdwaalde dressuurmensen en penny's. Die snappen niet dat het hier om endurance gaat, ookal staat er END in de titel