Wedstrijdkalender 2008?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Re: Wedstrijdkalender 2008?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:37

Lenneke_ schreef:
Zolang de KNHS maar niet gaat bedenken dat je ook nog eens van een van de verenigingen lid moet zijn zoals bij dressuur en springen enzo vind ik het allemaal wel best

Je bent al lid van een vereniging, de KNHS EV. Knipoog De organisatoren zullen waarschijnlijk stichtingen worden, en daar kun je niet lid van zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:53

Maar als de KNHS ergens geld ruikt Clown
De KNHS EV telt ook niet als rijvereniging voor dressuur

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:59

Lenneke_ schreef:
Maar als de KNHS ergens geld ruikt Clown
De KNHS EV telt ook niet als rijvereniging voor dressuur

Dat klopt dus niet, want je mag met een dressuurkaart ook endurance rijden. Is maar 1 prijs naar de KNHS toe.
Je betaald alleen ook aan je lokale vereniging dus die vaart er wel bij en niet de KNHS.

En de KNHS-EV organiseerd nu eenmaal geen dressuurwedstrijden, dus een beetje raar om onder die vlag prik wedstrijden te starten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:20

De rijvereniging heeft toch ook een afdracht aan de KNHS?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:22

Nee, 1 van de 2. De vereniging waar je je het eerst bij aansluit betaalt voor jou afdrachten. De 2e vereniging niet. Anders zou er voor jou 2x lidmaatschapsgeld aan de KNHS betaald worden. In theorie mag/kan dat niet, maar vraag me af hoe goed dat gecontroleerd en bijgehouden wordt bij de KNHS...

Grethal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:24

Djilan schreef:
Nee, 1 van de 2. De vereniging waar je je het eerst bij aansluit betaalt voor jou afdrachten. De 2e vereniging niet. Anders zou er voor jou 2x lidmaatschapsgeld aan de KNHS betaald worden. In theorie mag/kan dat niet, maar vraag me af hoe goed dat gecontroleerd en bijgehouden wordt bij de KNHS...
Wordt prima bijgehouden bij de KNHS, soms komt er van de KNHS een credit factuur omdat er ten onrechte een dubbele afdracht voor een lid is betaald.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:37

Oh dat is dan netjes!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:56

Dat van die afdrachten is idd helemaal juist en ook dat de KNHS het netjes bijhoud.
Maar wat ik me dus net als op EF afvraag, is in hoeverre de KNHS EV nu niet wordt uitgehold tot een "nutteloze" ledenvereniging. Waarom dan uiteindelijk niet gewoon van één rijvereniging lid worden, waarmee je dan alle disciplines kan starten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:55

je bedoelt dan een "normale" rijvereniging waar je dressuur en springen kan doen en niet de endurance maar dat er ook onder laten vallen?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:38

Inderdaad, gewoon lid worden van een lokale vereniging en dan ook endurance mogen starten. Zodat iedereen in NL met een startkaart endurance kan starten.
Voor hesjes kan je dan overwegen om hetzelfde te gebruiken als in de SGW. Ben je ook flexibele qua sponsoren.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:46

en dan eigenlijk geen endrurance vereniging meer. Tja is te overwegen misschien dat er dan ook meer mensen sneller zullen starten om eens te proberen, een startkaart heb je dan toch al

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:52

Maar als er geen endurancevereniging meer zou zijn. Wie zorgt dan voor de ontwikkeling van de sport? Er is dan geen uniformiteit meer, geen behartiger meer van de belangen van enduranceruiters. Zelf denk ik dat je de vereniging niet zomaar aan de kant moet schuiven omdat de wedstrijdorganisaties er niet meer onder komen te vallen. De vereniging bestaat tensotte uit meer dan alleen wedstrijden organiseren. Wat nu niet altijd duidelijk is misschien maar wat wel de bedoeling is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:56

Ik vind ook niet dat je de endurancevereniging aan de kant moet schuiven. Wat gebeurd er dan met bijvoorbeeld de informatieavonden enzo.
De vereniging is wel heel groot, maar ik heb nog steeds wel het gevoel dat je met z'n allen iets doet.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:00

Dit geldt toch ook voor de andere disciplines?
Voor dressuur, springen, sgw, voltige is ook geen belangenvereniging voor de beoefenaars.
De ontwikkeling van de sport is nu volgens mij ook al geen onderdeel met de van de KNHS EV, maar van de KNHS zelf.

En informatieavonden kunnen als "rondjes educatie" worden aangeboden.

Ik eigenlijk meer nadelen van het instant houden, dan voordelen. Denk alleen al eens aan het schaal voordeel. Je bereikt dan alle wedstrijdruiters, ipv alleen die mensen die bij de EV rijden.
En maar mensen die je benaderen kan, maakt dat het interessanter wordt voor sponsoren.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:03

Dat klopt en dat zijn grote gemissen. Misschien is het dan wat dat men wel endurance wedstrijden kunnen rijden met een reguliere startkaart en wij dressuur en springen etc maar als we lid zijn van de endurance vereniging die dingen intact houden. De andere mensen van een andere dan onze vereniging meer laten betalen voor een wedstrijd. Als we bij dressuur etc willen starten niet bij de vereniging waar je bij zit (niet de endurance in dit geval) moet je ook meer startgeld betalen. Snappen julie hem nog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:05

Dressuur en springen is te groot om 1 vereniging voor te kunnen hebben. Endurance is te groot geworden om op oude voet door te gaan, maar opheffen vind ik nog véél te vroeg. Ik moet zeggen dat ik het juist prettig vind dat er een landelijke vereniging voor is. Anders wordt het allemaal zo regionaal. Is toch beperkend naar mijn mening. Of het echt zo is is wat anders, maar zo zou ik het wel ervaren. En ik denk dat er nog te weinig leden zijn om in je locale rijvereniging een plek te verwerven.. Wordt veel te versnipperd.

Splash ik snap wat je bedoelt. Wedstrijden openstellen voor niet end. verenigingleden, maar niet leden betalen (iets) meer startgeld. Klinkt niet slecht.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:06

Of dat de endurance vereniging ook een gewone vereniging wordt, dat je kan kiezen om daar lid van te worden of van een gewone RV. Dat de endurancevereniging dan de infoavonden enzo blijft organiseren voor haar leden.

Maar ik heb hier ook eigelijk niet zoveel verstand van Clown

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:44

idd en dat je met je endurance lidmaatschap ook dressuur kan rijden tegen dus iets hogere startgeld wat 9 van de 10 keer toch gebeurd als je van een andere vereniging komt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:48

Ruudjw schreef:
Inderdaad, gewoon lid worden van een lokale vereniging en dan ook endurance mogen starten. Zodat iedereen in NL met een startkaart endurance kan starten.

Als je lid wordt van een van de lokale verenigingen hier in de buurt betaal je ook meteen automatisch voor de verenigingslessen (zonde van het geld om die dan niet te volgen, maar je eigen instructeur kun je niet kiezen én je zit in een groepsles) én je bent verplicht om kantinediensten te draaien en als vrijwilliger te helpen bij dressuur- en springwedstrijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar als ruiter die alleen endurancewedstrijden rijdt (met misschien een privé-instructeur voor je privé-dressuurlessen) niet op zit te wachten.

In zo'n geval zou een 'papieren' vereniging een uitkomst zijn - dan ben je lid om een startkaart te kunnen hebben - maar in feite is de KNHS EV dat al.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:55

Best kans dat het idd in de toekomst overbodig gaat zijn. Het bestuur dus. Ik zou bijna willen zeggen, nou en?? Eigenlijk zijn we gewoon nu al te groot voor een klein clubje vrijwilligers die er zonder betaling bijna een dagtaak aan het zitten in het bestuur hebben.

Als er een aantal taken gewoon lekker door de betaald wordende werknemer van de KNHS uitgevoerd gaan worden, heeeerlijk zou ik zo (als ex-bestuurs lid) willen zeggen!!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:09

Karin schreef:
Ruudjw schreef:

Als je lid wordt van een van de lokale verenigingen hier in de buurt betaal je ook meteen automatisch voor de verenigingslessen (zonde van het geld om die dan niet te volgen, maar je eigen instructeur kun je niet kiezen én je zit in een groepsles) én je bent verplicht om kantinediensten te draaien en als vrijwilliger te helpen bij dressuur- en springwedstrijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar als ruiter die alleen endurancewedstrijden rijdt (met misschien een privé-instructeur voor je privé-dressuurlessen) niet op zit te wachten.

In zo'n geval zou een 'papieren' vereniging een uitkomst zijn - dan ben je lid om een startkaart te kunnen hebben - maar in feite is de KNHS EV dat al.

Steeds meer vereniging bieden ook startkaart lidmaatschappen aan. De lokale EV hier bestaat voor een groot deel uit dit soort leden. Niets geen verplichtingen (alleen contributie betalen).

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:26

Ruudjw schreef:
De lokale EV hier bestaat voor een groot deel uit dit soort leden. Niets geen verplichtingen (alleen contributie betalen).

Zeg Ruud, tijd voor een tukkie??? Clown Een lokale Endurance Vereniging??? "niets geen" verplichtingen????? Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:28

Jorie schreef:
Ruudjw schreef:
De lokale EV hier bestaat voor een groot deel uit dit soort leden. Niets geen verplichtingen (alleen contributie betalen).

Zeg Ruud, tijd voor een tukkie??? Clown Een lokale Endurance Vereniging??? "niets geen" verplichtingen????? Cool

Tijd voor een cup-a-soupie Clown

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:44

Jorie schreef:
Ruudjw schreef:

Blijkt maar weer, mannen kunnen niet multitasken Clown . Maar gelukkig zit de R naast de E op het toetsenbord, dus maken we er maar een slip of the finger van Haha! .

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:35

Ik denk dat er voor de EV zeker een taak weggelegd is en blijft qua educatie en voorlichting. Maar dat moet natuurlijk ergens van betaald worden, en als je niet meer lid hoeft te zijn... Het is denk ik wel waar dat bepaalde taken gewoon teveel worden om door een clubje vrijwilligers in hun vrije tijd te worden gedaan. En door al die administratieve dingen hebben die mensen geen tijd meer om zich te wijden aan de educatie en voorlichting, dat wat ze eigenlijk leuk vinden om te doen.