endurance met springzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SFCAP

Re: endurance met springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:09

ik wil dit gerust inzien als dit waar is, maar geld voor een ander te kopen heb ik niet. Ik ga er gewoon mee gaan wandelen (GEEN endurance).
En ik vermoed niet dat een goedkoop zadel van vb Norton endurance beter is als dat dat ik nu heb. Of wel?

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:36

een goedkoop zadel van wat voor merk dan ook KAN een betere oplossing zijn dan wat je nu gebruikt
een heel duur zadel van een topmerk kan slechter zijn dan je wintec.
het gaat er niet om hoe duur het is ,maar of het PAST

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:30

het is een bates, sorry maar die is veel beter dan een wintec!
En een nieuw zadel kopen zit er echt niet in, ik heb er et geld nie voor, zelfs niet voor een goedkoop.

Wat ik wel raar vin is dat mijn zadelmaker, die dat al lang is, zelf niet zegt dat het een slecht zadel is, het zou veel beter uitkomen voor hem dat ik een nieuw koop, hij verkoopt namelijk podium en zaldi...

Mss bent u gewoon mis

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:17

SFCAP, niemand kan van zo'n afstand via internet op basis van een paar fotootjes zeggen of jouw zadel goed of slecht is, en of het goed of slecht ligt. Het enige dat mensen kunnen zeggen is:
- dat een springzadel niet bedoeld is om lange ritten mee te maken (hoelang dan wel precies is onderhevig aan interpretatie Knipoog , niemand kan dan ook zeggen na hoeveel kilometers je paard last gaat krijgen, sowieso duurt het vaak heel erg lang voor je dat überhaupt merkt)
- dat het zadel weinig schoudervrijheid geeft, wat voor het paard niet prettig is op lange ritten (wederom, wat is een (te) lange rit precies?)

Dat het een beter merk is dan een ander zadel wil niet zeggen dat het ook beter ligt, dat ligt aan de pasvorm.
Ook hebben inderdaad niet alle zadelmakers er kaas van gegeten, maar hoe mensen hier dan maar meteen kunnen concluderen dat jouw zadelmaker daar ook wel onder zal vallen is mij een raadsel. Blond

Verder zijn er nu eenmaal mensen die hun eigen mening heilig vinden en die koste wat kost bij anderen door de strot willen duwen. Doe daarmee wat je wil. Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:49

Aan de andere kant, er rijdt ook iemand 160 km met een Wintec (krijg al pijn in m'n kont bij het idee alleen al) en ik zie ook wel eens springzadels voorbij komen op grote wedstrijden/hogere klasses.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 07:12

@Nina_rex: bedankt!
@Lenneke: Ik ga ook niet voor de 160 km hé Pling
Gewoon gaan wandelen, enja, na 160 km ligt je achterste idd open, daar ga ik niet tegen in! Tong uitsteken

Maar wees gerust, ik ben niet van plan om mijn paardje naar de knoppen te rijden hoor, geen enkel paard trouwens, daarvoor zie ik ze te graag.

Mss dat ik wel eens wat regelmatiger ga springen, net als vroeger, maarja, wandelen zit er al van jongsaf aan in... (gelukkig vindt Soya(mn^paardje) zowel gaan wandelen als springen heel leuk)

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:43

SFCAP schreef:
maar voor wandelingen van vb max 3 uur, dat kan toch geen kwaad of wel?

Dat vind ik toch een hele flinke rit!! Bij een 'wandeling' of buitenrit denk ik meer aan een klein uurtje! ( volgens mij is 3uur ongeveer gelijk aan de laagstse endurence klasse afhankelijk van hoe hard je rijd)