hoefschoen ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: hoefschoen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:49

Stel je voor dat hij ging flippen en stuiteren, dan had dat zomaar bij mij kunnen gebeuren Cool Clown . Osis is ruin .... Tong uitsteken

Tja ik had de reactie al verwacht.

Maar de lange termijn zal wat langer op zich laten wachten. Al was de hoefsmid al zeer positief over de huidige vorderingen. Hij verwachte ook dat ik het tzt zonder ijzers zou kunnen doen. Al moet ik even zien in hoeverre het dan mogelijk is om SGW te doen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:58

Dank voor je verslag Ruudjw! Ja

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:59

Ruudjw schreef:
Al moet ik even zien in hoeverre het dan mogelijk is om SGW te doen.

In eerste instantie en ook zeker bij droog weer en "gewoon" in de B wel denk ik. Ga je hoger in niveau.... en dat verwacht ik wel van je natuurlijk... Tong uitsteken dan zullen ijzers ivm stiften misschien zo'n gek idee niet zijn. Maar wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik gooi 's winters bij Angelo en Lady altijd de ijzers eraf.

En dan kom je weer op het punt.... wil ik verder met mijn paard met wat voor bescherming van de hoeven dan ook, of kies ik voor een "lager" niveau op blote voeten.

Waarbij ik toch nog even snel stiekum tussendoor de opmerking wil maken dat een slecht rijdende ruiter met eventueel ook nog slecht zadel imo misschien nog wel slechter voor een knol is dan een slechte hoefsmid die er ijzers met nagels onder ramt. Cool
Natuurlijk paarden houden...... ik vind het prima maar ga er dan ook niet op zitten en ga er al helemaal geen wedstrijden mee willen rijden!!! (in welke discipline dan ook)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 06:13

Er zijn ook hoefschoenen waar je stiften in kan draaien

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:14

Lenneke_ schreef:

alleen hoor ik over die schoenen niet al te beste ervaringen, zouden gaan draaien etc.

Ik heb de oldmacs hoefschoenen en daar zit een behoorlijk anti slip onderkant met een behoorlijk dik profiel. Heb ze nog niet uitgetest onder het zadel maar ik denk dat een paard daar niet heel snel op zal uitglijden. (alhoewel het natuurlijk wel kunstof is, even testen dus Nagelbijten / Gniffelen )

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:46

Lenneke_ schreef:

Mag je daarmee starten in de SGW? In de dressuur in ieder geval niet.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:44

Ik weet nog niet of je ook SGW mag starten. En dressuur doet hij gewoon super op de blote pootjes, ten zij het ineens op een scherpe splitbaan wordt, maar dan kan volgens mij niet Tong uitsteken

Maar ook in de easyboots kun je stiften plaatsen.

En inderdaad op een gegeven moment moet je afvragen wat je wilt doen om een bepaald niveau in de sport te doen.
Bij Osis waren zijn voeten gewoon week geworden door de overgang van stal naar wei. Op dit moment worden de hoeven al stukken beter en met een goede smid kun je ook de ijzers er goed onder zetten zodat alles naar behoren werkt. Maar wie dan paardhobbelt zal dan wel weer zien.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:39

Zijn er een aantal mensen die ervaring hebben met Smit uit Rijssen? Ik zit eraan te denken een paar aan te laten meten voor de achterhoeven van mijn paardje. Zodra we een keertje buiten rijden (en dan goed opletten op wat voor grond we rijden) wordt hij meteen daarna geteisterd door hoefzweren en kneuzingen, wat veel ellende en hoge rekeningen met zich mee brengt, daarom die hoefschoenen.
Een schoen precies op maat laten maken lijkt mij erg goed, om problemen zoals verschijving en de ballen kapot te voorkomen. We maken geen lange ritten, vaak een uurtje, een enkele keer twee uurtjes.

Geeft het geen problemen als het paard alleen achter op hoefschoenen loopt en voor op ijzers (ik haal de ijzers er bij mijn paard niet onderuit, anders kan hij zelfs een klein stukje naar de wei niet meer lopen door zijn slechte voeten...door zijn artrose lang verhaal, maar ik haal hem dus niet van de ijzers af want het gaat nu al een tijdje goed)
Wie heeft ervaring met de schoenen van Smit?

Wie heeft ervaring met verschillende merken hoefschoenen en kan de voor en nadelen naast elkaar zetten?

edit: Vraag erbij gezet

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:40

Dat hebben we eens geprobeerd in een topic, missien moeten we het eens samenvatten op de WIKI.

Een vriendin van me had de schoenen van Smit. Denk er wel aan dat je ze regelmatig moet gebruiken om ´eelt´ te kweken op de ballen van de voeten. Verder zijn de zolen best dik dus zijn ze wat lomp. Er zijn paarden die daar weinig last van hebben, maar het paard van mijn vriendin struikelt er veel door.

Ik denk dat ik in jouw geval toch voor de Easyboots zou gaan. Omdat je ze maar af en toe wilt gebruiken en die EB de ballen niet raken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:44

Ik zou denk ik ook voor de easyboot gaan, ik weet namelijk niet zeker of de smidjes wel met ijzers willen en ik heb al meerdere verhalen gehoord waarbij de zijkant open scheurde. En als je ze voor af en toe een ritje gebruikt lijken easyboots me het meest prettigs, geen inloop periode en ze zijn vrij makkelijk pas te maken.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:51

Okee, bedankt voor jullie mening. Ik heb me natuurlijk al wel ingelezen en er zijn een aantal verschillende soorten op de site van easycare. Ik zit nu idd ook te denken aan de easyboot. Ik vraag me alleen af in welke maten ze er zijn en hoe duur ze zijn. Hoe bepaal ik welke maat mijn paard heeft?

Ik wist niet dat Smit wat dikkere zolen heeft, dat is voor mijn paard niet de oplossing, omdat hij al iets overbouwd is, dan komt hij achter nog hoger te staan wat meer belasting op de voorhand geeft en dat is zeker niet de bedoeling. Dus bedankt!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:56

Meten is weten Pling Je moet de lengte en de breedte meten. Bij Agradi zijn ze het goedkoopst. Ook in de folder van Agradi staat een tabelletje welke maat het dan moet zijn.

Achter op de doos staat ook zo´n tabel, maar dan heb je snel een maatje te groot....

Dat uitscheuren van die Smitjes heeft mijn vriendin dus ook gehad he... Alle 4 tegelijk. Leuk met een KWPNer Haha! Die flipte een beetje Haha!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:04

Esperanza: Bedankt voor je info (en ook voor je lieve berichtje in poes Emmy Knipoog ), ik ga eens even op zoek en informeren. Vanavond opmeten en kijken of ik ze snel kan bestellen!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:26

Ik weet alleen niet of Agradi ook de Epics verkoopt. Bij Ooteman kun je die bestellen.
Voordeel is dat je ze daardoor niet kan verliezen, wat ik echt niet weet is hoe het paard reageert als er een easyboot los aan z'n been bungelt Tong uitsteken

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:31

Nou, het lijkt me dat je ze voor de achtervoeten iets minder snel verliest. Je kunt de epic sokjes er altijd later bij bestellen.

Leetjuhh schreef:
Esperanza: Bedankt voor je info (en ook voor je lieve berichtje in poes Emmy Knipoog ), ik ga eens even op zoek en informeren. Vanavond opmeten en kijken of ik ze snel kan bestellen!

Graag gedaan, ik zat het met tranen in mijn ogen te lezen Vriendjes zijn? Het leek me zo´n lieffie en het lijkt me zo erg om mee te maken.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:17

Ze was ook echt een lieffie en we missen haar heel erg, het gaat vast slijten met de tijd, ik wou dat het al een tijdje verder was....
Ik ga vanavond de schoenen bestellen! Ik hoop zo dat ze goed passen bij mijn paard en dat het ook echt helpt en we voortaan zonder problemen kunnen buiten rijden!

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:15

Ik ben ook bezig naar hoefschoenen te kijken voor mijn paard. Die heeft van zichzelf ook niet zulke goede hoeven. Wil alleen ook springen met die schoenen. Zou dat willen?
Zie dat de easy boot in de aanbieding is bij agradi, alleen lijkt het wel een oudere versie te zijn dan die op de site van Ooteman. Wat denken jullie?
Site waarop ze staan:http://www.agradi.nl/product?sc=Paard+en+toebehoren&hc=Dierbenodigdheden&pid=4001940&sssc=Hoefschoenen&ssc=Benen+%26+Hoeven

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:25