wie doet er mee in Onswedde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: wie doet er mee in Onswedde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:25

Ik zie ook het meest tegen de keuring op, stom he? Wat doen jullie meestal de laatste week voor een wedstrijd? Ik wilde vanavond nog een rustig ritje naar buiten, morgen heb ik dressuurles en donderdag en vrijdag wat longeren...wat doen jullie?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:30

ik heb gisteren gelongeerd, ga vandaag waarschijnlijk even wat ontspannen dressuur doen in de bak met hartslagmeter om te oefenen. Daarna misschien nog even stappend rondje om.
Woensdag buitenritje, donderdag vrij en vrijdag komt de zadelmaker dus zadels passen en stukje op en neer stappen/draven.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:46

Bedoelen ze bij de KNHS een startcoupon???? Die heb je helemaal niet nodig in de endurance! Weet je wel zeker dat ze het goed snappen?

Voor een wedstrijd doe ik een paar dagen niets.

En jullie hoeven niet te vrezen voor die keuringen hoor, de vet's bijten niet! Als de entingen maar kloppen, want mensen weg sturen om de entingen vind ik altijd zo enorm jammer en zo onnodig!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 12:46

Citaat:
Bedoelen ze bij de KNHS een startcoupon???? Die heb je helemaal niet nodig in de endurance! Weet je wel zeker dat ze het goed snappen?

hoe doen ze het dan bij endurance?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:48

entingen is de regel;
Basisenting en ieder opeenvolgend jaar weer enten binnen het jaar he???

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:56

Ja.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:04

Visconti schreef:
Op wat voor ondergrond keuren ze eigenlijk, gewoon op asfalt?

Nee, op gravel.
Maar er is ook een stukje verhard waar je op kunt voordraven.

Endurance heeft geen startcoupons, je kunt volgens mij gewoon het inschrijfformulier invullen en erbij zetten dat je startkaart aangevraagd is.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:06

Visconti schreef:
Citaat:

hoe doen ze het dan bij endurance?

Je hebt gewoon een startkaart, verder niet. Je schrijft je ook niet in op wedstrijden met een coupon zoals je dat bij dressuur / springen hebt.
Meld het ook even aan de organisatie van de rit dat je startkaartaanvraag in behandeling is. Als je je combinatie-nummer weet is dat wel heel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:27

carola schreef:

Voor een wedstrijd doe ik een paar dagen niets.

En jullie hoeven niet te vrezen voor die keuringen hoor, de vet's bijten niet! Als de entingen maar kloppen, want mensen weg sturen om de entingen vind ik altijd zo enorm jammer en zo onnodig!

Zag dat jij ook ging keuren toch? Je belooft dat ze niet bijten? Haha!

Entingen kloppen gelukkig weer, hij word nu gewoon twee keer per jaar gedaan. Dan hoeft het niet op een dag nauwkeurig.

Geloof dat je met ijzers voordraaft op beton en zonder ijzers op gravel. Tenminste dat was twee jaar terug zo.

1 week voor de wedstrijd train ik nog een keertje buiten, maar niet meer dan ander half uur. (met draf dan) Rij hem de maandag of dinsdag er voor goed in de bak, dag daarna longeren, dag vrij, 15/20 minuten los rijden en dan de dag voor de wedstrijd wat wandelen.

Als ik helemaal niks doe hem ik een bommetje wat zo stijf is als een plank.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:38

Ja, ik ben er als vet-ass, en ik zal niet bijten hoor! Ik zal ook m'n collegaatjes zeggen dat ze zaterdag niet mogen bijten Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:40

Leuk Carola, zeg je even hoi Knipoog

Pff.. bij mij kriebelt het wel... De laatste keer was een jaar of drie geleden, toevallig ook Onstwedde, maar met een ander paard. Dit wordt Tammy's eerste wedstrijd, dus ben errrg benieuwd hoe het zal gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:41

Kijk dat scheelt weer, dat zijn al heel wat zenuwen minder. Ja

Wendy, jij rijd hem ook? Dat dacht ik al, veel plezier en succes Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:20

Vandaag stethoscoop mee naar stal. Nu ben ik wel gewent om met een stethoscoop te werken (werk in de verpleging) maar ik kon echt geen hartslag horen, ook niet na het werk. Waar moet ik zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:28

Vlak achter het voorbeen en voor de singel. Vaak kan ik hem daar in een keer vinden.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:30

en als je paard kietelig is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 06:06

Niet te licht aan raken, wat steviger drukken, wil misschien wel helpen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:45

Vandaag wezen enten en meteen even aan de dierenarts gevraagd. Inderdaad in de linkeroksel (been iets naar voren) Hero schrok van mijn stethoscoop en dus kon ik even heel duidelijk een hartslag horen maar dat hij eenmaal hersteld was, was het wel heel moeilijk tellen. Ik kwam uit op 40 sl/min (in rust dus)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:59

Komen er gezellig weer paardjes voorbij ons huis
Ik zet in elk geval net als vorig jaar weer een bak water klaar voor de paardjes

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 07:12

Mijn paard is in Septemeber 2006 voor het laatst geënt, is dat voldoende? Of moet hij in 2007 ook nog een keer geënt worden? Nagelbijten / Gniffelen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:19

Volgens mij is dat voldoende. Je kan hem nu toch niet meer enten van tevoren. Het beste voor de werking van de enting is om hem na 10 maanden max weer te enten dus in juli in jouw geval

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 07:22

Hij word om elke 11 maand geënt. Maar omdat in de regels staat dat je ieder jaar opvolgend geënt moeten worden binnen het jaar. Bedoelen ze dan dat het paard een enting in 2007 gehad moet hebben of dat hij gewoon elk jaar geënt moet worden? Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:50

Hij moet gewoon elke keer binnen die 12 maanden geent zijn. Dus stel hij is 1 November 2005 geent, moet ie weer voor 31 oktober 2006 geent zijn geweest. Dan kan je in 2007 tot 31 september nog "legaal" rijden. Uiteraard ent je dan weer ergens Knipoog .
Dit mits de basis enting (tweede enting binnen een maand na de eerste) goed is en in het paspoort staan.

Gaat goed komen! Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 07:52

ooh oke dan zit het met zijn entingen wel goed Haha!
Hebben jullie er al zin in? Ik wel, het idee alleen al dat ik zaterdag gewoon mijn eerrste klasse I ga starten Haha! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:01

Ik ga mijn eerste klasse II starten, dus we zijn beide vast net zo zenuwachtig. Is er wel leven na zaterdag??? Haha!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:32

Jeddah schreef:
Hij moet gewoon elke keer binnen die 12 maanden geent zijn. Dus stel hij is 1 November 2005 geent, moet ie weer voor 31 oktober 2006 geent zijn geweest. Dan kan je in 2007 tot 31 september nog "legaal" rijden. Uiteraard ent je dan weer ergens Knipoog .
Dit mits de basis enting (tweede enting binnen een maand na de eerste) goed is en in het paspoort staan.

Gaat goed komen! Knipoog

Precies, ik had geen bewijs van de basis-enting dus die heb ik in januari opnieuw laten geven.

Heb er echt veel zin in! Regenkans maar 60%.....dus ook nog 40% kans dat het niet gaat regenen Knipoog