Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:42

Dit jaar wordt voor ons paard de eerste keer Klasse1 officieel Lachen

Al wel drie keer Katwijk als kennismakingsklasse met goed gevolg doorlopen, maar nu dus 'voor het echie' Haha!.

Katwijk is goed te doen voor paarden die het terrein kennen (strand/duin). Starttijden kun je zelf aanvragen, verstandig is het om zo te starten dat een groot deel van je rit is als het nog eb aan het worden is.

Verkijk je niet op het strand. De verleiding is groot om het gaspedaal open te trekken, maar dan kom je in het (relatief zware) duinstuk jezelf tegen.
Op de terugweg is het eindpunt al weer een paar kilometer na Noordwijk, dus ook dan op tijd beginnen met rustig uitdraven/stappen.

Overigens zou mn paard het gezellig vinden om nog met iemand mee te rijden Lachen. Dus als er nog iemand is die klasse 1 of de kennismakingsrit rijdt en die normaal gesproken zo rond de 9-10 km/u rijdt dan houden wij ons aanbevolen Lachen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:13

appel mischien met reijer en mij Knipoog moeten we even kijken.. kwa snelheid

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:11

Anouar zit nu al dikker in z'n vacht, dus dat zou tegen die tijd nog wel een stuk erger zijn.
Maar ik ga hem geen dekens op doen of scheren voor mijn plezier, dus ik moet daar maar gewoon rekening mee houden tijdens de wedstrijd. Rustig aan dus

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:14

Corien, dat kan Lachen. Hangt er inderdaad een beetje vanaf hoe snel jullie rijden (of hoe langzaam Haha! Haha!).

Lenneke, vorig jaar werd het inderdaad later in de middag erg warm. Ik had de jaren daarvoor nog nooit hoeven koelen, maar heb vorig jaar toch stevige hoeveelheden water gebruikt.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:09

Afgelopen maandag in de duinen en op het strand gereden bij Meijendel. Route: Parkeerplaats bij de rotonde, langs de pannenkoekenboerderij naar het strand, tot voorbij Wassenaarse slag en dan weer terug Knipoog Best zware stukken duinpad tegengekomen. En Junkie was best een beetje moe na twee uur intensief rijden Knipoog

Vandaag twee rondjes in ons standaard trainingsterrein gereden (recreatieterrein Vlietland bij Leidschendam). Da's bij elkaar zo'n 16 kilometer als ik het goed heb. En dat in anderhalf uur, dus 12 kilometer per uur. En hij was niet eens erg moe na afloop Haha!

Kortom: afstand opvoeren en zwaarte terrein opvoeren en dat in nog zo'n 4 weken. Moet te doen zijn toch?

Per slot van rekening gaan we voor de één na laatste plaats in klasse 1 Haha! Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:18

Ik ga samen met Shyla25 de kennismakingsklasse starten.

We oefenen al geregeld vele kilometers samen, vandaag zijn we naar Oostvoorne/Rockanje strand geweest en hebben meer dan 30 kilometer gereden in 3 uurtjes. Ging goed dus hopelijk gaat het op Katwijk ook goed, maar we zien wel!
Ben erg benieuwd Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:22

Ik heb donderdag rondje Ganzenhoek gedaan. Duingebied daar ligt er best zwaar bij. Gelukkig is dit niet het gedeelte waar de Endurance langs komt Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:16

Ik heb gisteren mijn inschrijving voor klasse I op de post gedaan Haha! Nu hopen dat deze keer alles goed gaat en ik kan starten met Omar.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:35

Ik ga dit weekend naar het strand. We gaan dan vooral oefenen op "een braaf drafje". Om dit voor elkaar te krijgen neem ik mijn zusje en haar fjord mee. Die is namelijk niet zo van het snel-sneller-snelst.
We waren van plan naar Meijendel te gaan, maar ik vraag me af of je daar overdag op het strand mag.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:40

Je mag bij Meijendel overdag het strand op hoor Lachen. Na 15 september is trouwens sowieso het seizoen eigenlijk al weer voorbij Lachen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:48

Gelukkig. Dan kunnen de grooms/ fans zich vermaken bij het pannenkoekenhuis.
Ik ben erg benieuwd wat de paarden er van vinden. Mijn merrie is geloof ik nog nooit op t strand geweest.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:59

Ik start hem waarschijnlijk niet Huilen . Mijn pony heeft vandaag weer een tying-up gehad, de 2e keer in 3 a 4 maanden.

Er is bloed geprikt en woensdag hoor ik dara de uitslag van.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:40

wennie schreef:
Ik ben erg benieuwd wat de paarden er van vinden. Mijn merrie is geloof ik nog nooit op t strand geweest.

In ieder geval niet pannenkoekenhuis Meyendel, want de route gaat van Katwijk uit naar het noorden. Daar zit vast ook ergens een pannenkoekenhuis Haha!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 05:23

olga schreef:
Ik start hem waarschijnlijk niet Huilen . Mijn pony heeft vandaag weer een tying-up gehad, de 2e keer in 3 a 4 maanden.

was dat of klinkt dat heel dom? Bloos

me pony hoest nu heel erg.. zit nu ander halve week aan de antibiotica.. en anti hoest voor geschreven van de vearts.. ben erg beneiuwd of ik mee kan rijden... ben er wel hard voor aan het trainen.. het 25-5-25 schema Haha!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:33

pjotrg schreef:
wennie schreef:

In ieder geval niet pannenkoekenhuis Meyendel, want de route gaat van Katwijk uit naar het noorden. Daar zit vast ook ergens een pannenkoekenhuis Haha!

Ow ik bedoel ook niet bij de wedstrijd Bloos Maar as. zondag, dan ga ik trainen op t strand.

Olga; wat rot dat je paard nu ziek is. Hopelijk gaat het snel beter en kun je een oorzaak hiervoor vinden.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:40

CoriienRN schreef:
olga schreef:

was dat of klinkt dat heel dom? Bloos

Tying up = spierbevangen of ook wel bekend als maandagziekte.

Beterschap met jullie paarden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:53

ooh oke.. das niet best heb mijn vp ook gehad 3 dike maanden op stal gestaan, onder kalmerings middelen niet leuk

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:48

Wij gaan zondag ochtend naar Meyendel. Mijn merrie is ook nog nooit op het strand geweest dus ben benieuwd! Tong uitsteken Gelukkig gaan we met een groepje die wel op het strand zijn geweest, dus moet lukken Haha!

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:45

Is er toevallig iemand die a.s maandagochtend naar Meyendel gaat? Junk en ik zijn tussen 10.00 en 10.30 bij de rotonde.

CU (misschien)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:27

Het wordt dus druk bij Meyendel.
Maandag kan ik helaas niet, moet gymlessen geven (gymjuffie). Hopelijk krijg ik mij groom zo ver om nog een keer extra naar t strand te gaan.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:01

Ik start ook als het goed is.
Dik 3 jaar uit de running geweest.
Ben wel heel zenuwachtig hoe het gaat lopen.
Voor het 1e zonder ijzers, ben daar nog het meest benieuwd naar...

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:20

pjotrg schreef:
Vandaag twee rondjes in ons standaard trainingsterrein gereden (recreatieterrein Vlietland bij Leidschendam). Da's bij elkaar zo'n 16 kilometer als ik het goed heb. En dat in anderhalf uur, dus 12 kilometer per uur. En hij was niet eens erg moe na afloop Haha!

Kortom: afstand opvoeren en zwaarte terrein opvoeren en dat in nog zo'n 4 weken. Moet te doen zijn toch?

Volgens mij heeft de terreinbeheerder van recreatieterrein Vlietland mjn post (zie boven) gelezen Haha! Ze zijn bezig de ruiterpaden te "onderhouden" Dat betekent dat ze de zaak ongeveer omploegen en er vervolgens een zuinig "rupsje" zand overheen leggen. Lekker! Duurt het weer 10 regenbuien en anderhalve maand voor de paden weer normaal zijn Boos! Op dit moment zijn de paden zeer ongelijk en loodzwaar Verdrietig Wees dus voorzichtig als je daar gaat trainen.

Afijn, rustig rondje zonder zadel gereden met veel stap, was toch veel te warm om 'm hard te laten werken Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:10

Wij hebben maandag vanwege de hitte het trainingsrondje ook al drastisch ingekort Scheve mond.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 05:48

jah idd.. ik hoop dat hij dan ook niet TE warm is.. ben benieuwd

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 07:00

Wij zijn dit weekend in Zuid Limburg geweest. Dat was pas werken voor Anouar Ach gut Daarom mag hij deze week lekker rustig aan doen.