Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:51

@Nikyta34: het kan zijn dat je niet veel hoort met een stethoscoop ondanks dat 'ie op de goede plek licht - veel artsen gebruiken een stethoscoop die versterkt (dat ding heet dan anders, maar geen idee hoe) om het te kunnen horen.

Zijn er hier ook mensen die wedstrijden gaan starten in België? Ik ga zelf 26 maart starten (eerste keer, voor mij dan; paard heeft al ervaring) in Helchteren.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:58

Hier niet, maar mensen op het Beneluxforum wel. Ook daar zitten enduranceruiters, uit zowel Nederland, België en iemand uit Luxemburg. Op het Nederlandse forum (EF) zitten ook Nederlanders, Belgen, Luxemburgers en iemand uit Frankrijk.
Ik geef beide links even. Bij het Nederlandse forum kun je je trouwens alleen aanmelden als je lid bent van de DER of een buitenlandse endurancevereniging.
Beneluxforum: http://endurance.phpbb3.net/
Enduranceforum: http://www.endurance-forum.nl

elkie

Re: Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:04

@djilan:wat versta je onder buitenlandse endurancevereniging? ik ben gewoon lid van vlp in belgië, is dat voldoende om op het nederlandse forum te komen?

@hilli: ik ga hopelijk dit jaar in belgië starten, nog niet in helchteren want dan heb ik nog de laatste winterdressuur, en omdat lanaken nu afgelast is zal het wsl pas lichtaart in juni worden (en ik zit nu al vol ongeduld om te beginnen, pff)

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:06

@elkie, yup aantoonbaar lid van een buitenlandse vereniging is voldoende. Join the club zou ik zeggen

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:11

weet me accountnaam van endurenceforum wel maar me wachtwoor niet meer. En schijnbaar heb ik ook een oud mail adres gebruikt. Kan iemand even de mail van aqualeon bekijken op endurence forum

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:20

Ik ga even voor je kijken Karnat.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:22

Je hebt PB!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:23

Ruudjw schreef:
Dus Faas, jij geeft hem als de wiedeweerga toegang tot EF

Wel eerst even lidnummer he. Bovendien ga ik daar niet over . Maar ik zal het wel even regelen mits de formaliteiten ok zijn

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:24

Faas, hij is al lid

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:25

Hij zit er zelfs al op

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:29

, vond het een bekende site en bedacht me ineens dat ik er al een account had. Maar ja, kom eigenlijk altijd op bokt. Moet nu dus 2 forums gaan afspeuren .

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:41

Zijn jullie trouwens ook niet blij dat je weer meer daglicht heb om te trainen (voor de gene die werken dan )

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:45

Karnat schreef:
:D, vond het een bekende site en bedacht me ineens dat ik er al een account had. Maar ja, kom eigenlijk altijd op bokt. Moet nu dus 2 forums gaan afspeuren .

2 pas? Ik zit al op 3 endurancesites (Nederlandse, Benelux en Duitse) en nog een paar andere forums

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:50

nou ja, ik spreek geen word duits dus die valt al af. Voor de rest zit ik door de vere reistijd naar me werk + endurencetraining nogal krap bij tijd. Vandaag is baasje er niet dus kan nu lekker doen en laten wat ik wil

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:04

Karnat schreef:
De dierenarts deed het vlak bij de achterbeen aan de zijkant van der buik bij ons

Was dat niet voor de darmgeluiden of ademhaling oid?
Hartslag meten ze achter het voorbeen (bij de singel ongeveer)

Ik heb een ander ras (koudbloed) dus trainen (en het aantal km's) is best heel anders dan voor een bloedpaardje.

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:18

Ja sorry, haalde dingen door de war. Was idd om de darmen te controleren. PA deden ze linksvoor bij de singel op "ellebooghoogte"

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:39

nikyta34 schreef:
dat vermoeden heb ik ook een beetje, maar ik hoorde waar ik luisterde echt niks, misschienw erkt dat ding niet goed meer, maar voor mijn gevoel kan er aan zo;n stetoscoop niet veel kapot gaan hij is wel al wat ouder maar toch

Je moet hem redelijk stevig tegen het paard aandrukken, anders hoor je alleen maar geruis van de vacht tegen de steth. Gewoon lukt het me bij Rowan ook niet, wel als ik hem onder de singel schuif.

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:53

Zijn er trouwens hier bokkers die hun paarden scheren om zo een lagere hartslag te realiseren. Ik heb ergens gelezen dat dit best wel wat hartslagen kan schelen bij endurence ? En zo ja, is een jachtmodel dan afdoende ???

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:55

Yep, vooral de mensen met niet-arabieren.
Jachtmodel is dan afdoende, soms zelfs alleen de onderkant van de hals al of een racestreep.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:59

Hilli schreef:
@Nikyta34: het kan zijn dat je niet veel hoort met een stethoscoop ondanks dat 'ie op de goede plek licht - veel artsen gebruiken een stethoscoop die versterkt (dat ding heet dan anders, maar geen idee hoe) om het te kunnen horen.

Zijn er hier ook mensen die wedstrijden gaan starten in België? Ik ga zelf 26 maart starten (eerste keer, voor mij dan; paard heeft al ervaring) in Helchteren.

Ik ga dit jaar wel in Belgie starten, is voor mij vaak dichterbij. Helchteren rijd ik niet, was wel de planning maar komt iets tussen, vandaar ook dat ik KWB ga rijden.

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:26

Karnat schreef:
Zijn er trouwens hier bokkers die hun paarden scheren om zo een lagere hartslag te realiseren. Ik heb ergens gelezen dat dit best wel wat hartslagen kan schelen bij endurence ? En zo ja, is een jachtmodel dan afdoende ???

Ja, ik scheer omdat ze anders de warmte helemaal niet kwijt kan (Merens/koudbloed).

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:40

Merel is een KWPNer. Is het verstandig om onder het zadel ook te scheren (aangezien Merel onder het zadel ook best veel zweet)

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:43

Nee, zou ik persoonlijk niet doen. Daar heeft het nl niet zoveel invloed als bijvoorbeeld op de hals, borst ed. Dat heeft te maken met waar de aders diht aan het oppervlak lopen.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:43

Als je moeite hebt met het vinden van de hartslag kun je het beter proberen te luisteren als de hartslag verhoogd is. In rust is het soms best lastig te vinden (zelfs als je wel goed weet waar/hoe je meot zoeken). Dus tijdens het longeren oid eens proberen.

Er is trouwens een sticky met veel endurance info hier op bokt!

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:09

ik heb al meteen een mailtje gestuurd naar het enduranceforum

waar hebben jullie een stethoscoop gekocht? Ik was naar de apotheek gegaan, maar daar keken ze me nogal raar aan, blijkbaar mogen apotheken geen doktersspullen verkopen.