TREC: zijn hier bokkers die dit doen of willen gaan doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Re: TREC: zijn hier bokkers die dit doen of willen gaan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:12

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:08

Ben dus ook weer thuis en wat heerlijk om weer in je eigen bed te slapen. Vond het ook waanzinnig gezellig.
Een van de leukste dingen aan TREC vind ik toch wel de veelzijdigheid van alles. Al die verschillende rassen en mensen die allemaal weer op een ander niveau rijden. Elkaar niet afkraken maar tips geven, hopelijk blijft dat zo.
Mocht iemand in de Achterhoek willen oefenen in kaart lezen dan zijn jullie welkom, zal ik een leuke route uitzetten.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:58

ik stel wel voor dat als het heel erg veel foto's worden jullie die op HAW zetten

en geen foto's quote gaarne.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:37

Ik wil wel graag de verslagen lezen. Ben erg benieuwd omdat ik dit jaar ook trec wil gaan proberen.

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:16

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:14

Vind de foto van Emma leuk als ze op een IJslander zit, je ziet alleen maar een gigantische glimlach van oor tot oor.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:17

kmvreter schreef:
Ik wil wel graag de verslagen lezen. Ben erg benieuwd omdat ik dit jaar ook trec wil gaan proberen.

Weet eigenlijk niet of iemand het plan had om een verslag te schrijven. Er staan wel verslagen van vorig jaar op de site van Flying Horse, misschien heb je daar iets aan.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:12

Beetje late reactie, maar ook ik heb het echt een heel leuk weekend gevonden. Het leuke van TREC vind ik dat je niet een specifiek ras moet hebben om er aan mee te kunnen doen en dat in principe elk gezond paard het kan. En je hebt gewoon heel veel lol met je paard.

Ik heb inmiddels op de website die ik van Sietske heb, een verslag met foto's geplaatst zie;
http://home.tiscali.nl/berith/ en klik dan op het kopje activiteiten.

Verder ben ik afgelopen woensdag met Sietske naar het strand geweest en dan zie je overall TREC hindenissen Duin op, duin af, ik zag een trap (maar die durfde ik toch niet te nemen) en de waterbak hebben we ook geoefend (zie website onder kopje foto's)

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:27

HOIHOI nog meer trec-ers!
waar ik paard rij doen we sinds een half jaar ook trec tijdens onze lessen, afgelopen weekend is het "buurmeisje"met mijn bijrijdpaard en de eigenaar met zijn paard naar renswoude geweest voor een training bij de schalm. ik heb wat foto's voor voorbeelden wat ze daar hebben gedaan maar kan ze er zelf niet opzetten, dus als ik ze naar iemand toe kan sturen wie dat voor mij wilt doen... ze hebben oa gezwommen, op en afsprongen, in uitjes etc.

Tijdens onze lessen oefenen we met hekjes, tussen smalle balkjes door galoperen, plastic...in zo langzaam mogelijke galop vd groep af, en in zo snel mogelijke stap terug, labirinth, etc..volgend voorjaar wordt er in de wei een slootje gegraven met misschien een watergat erachter waar de paarden kunnen zwemmen. als iemand nog ideen wilt hebben om te oefenen dan PB me maar!!

groetjes esther

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:38

vraagje; hoe zijn de hindernissen die je moet springen? Want alles lijkt me helemaal leuk en wil me er wel in verdiepen, maar die hindernissen? (en fjordje = gaat dit samen... is dit te doen zeg maar?)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:17

De hoogte van de hindernissen is afhankelijk van het niveau,op het hoogste niveau zijn de hindernissen max 1 meter hoog.

En je mag alle hindernissen gewoon passeren, je krijgt dan geen punten maar misschien kan je dat met iets anders wel compenseren. Meestal zitten er 'maar een stuk of 3 a 4 sprongen in dus dat valt best mee.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:44

ok, dus te doen... (laagste niveau, hoe hoog zijn de hindernissen ongeveer)

Echt geweldig... dit wil ik wel gaan doen Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:49

Na het lezen van (gedeeltes) van dit topic en al eerdere info over TREC lijkt het mij echt heel erg leuk om te doen! Ik ben ook wel geïnteresseerd in endurance. Wat voor ons moelijk zal zijn als we aan TREC mee willen doen is vooral dat ZO LANGZAAM MOGElIJK galopperen ... mijn arabiertje heeft tot nu toe één versnelling en dat is vooral hard Haha!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:34

De internationale hoogtes/breedtes die waarschijnlijk op de wedstrijden in NL ook zullen worden aangehouden zijn:

T1 60 cm hoog
T2 70 cm hoog
T3 80 cm hoog
T4 90 cm hoog

@Jalenka, dat zo langzaam mogelijk galloperen is elk paard aan te leren, zelfs mijn Friese merrie die erg gallop erg lastig vind had afgelopen weekend de maximale score voor de gallop! (komt de dressuurles toch nog goeg van pas Knipoog )