(END) Katwijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:43

Jammer Heleen, dat ik niet vrij ben als jij vrij bent en visa versa... Scheve mond Ik zou zoiets ook graag een keer doen, je weet wel waarom Knipoog.

DameBlanche0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:45

Lachen Hallo allemaal,

wie start er klasse 2 in Katwijk? Ik ben al 3 keer in katwijk gestart maar nu voor het eerst in de klasse 2! (3de keer klasse 2) Gaat klasse twee ook nog in het tweede gedeelte door de duinen of alleen over strand?

Groetjes van Manon & Dame Blanche (16)

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:12

Ik heb net maar even een lange regenjas gekocht...als het weer zo blijft Rolleyes

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:29

He Dameblanche hebben we niet samen Laag Soeren gereden. Jouw paard is een schimmel?

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:30

Afbeelding
Sorry kan geen betere van je vinden, dat schimmeltje rechts???

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:58

Haha, ik ben vandaag toch maar even in de regen gaan rijden, bah wat een weer... Aangezien ik allergisch ben voor kou had ik wel regenkleren aangetrokken. Ik voel me dan altijd zo banketstaaf, paard wordt nat en ik blijf lekker droog... Bloos Nog even gesprongen, wel een goede training want de bak was erg zwaar door die regen!

DameBlanche0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:39

Hoi Ganna,

Ja dat zijn wij (onze achterste dan!) Heb even op je profiel gekeken gaaf dat je in klasse 3 hebt gestart! Ik en Dam gaan Katwijk proberen het is wel zwaar maar we hebben geen haast (atans ik dan Dam denkt er vaak anders over!) In Kootwijk de 55 KM gestart! Ging er goed! Toch blijf ik bang dat ze veel te hardt loopt ze is niet de jongste meer (16) maar ik heb wel de blaren in mijn handen staan (beetje jammer) maar wel een teken dat ze niet moe is!

Welke klasse ga je in katwijk starten? En ben je nog gestart bij de Fasna Trail?

Dat was het weer! Ga rijden en hoopen dat we het droog houden heb nog geen lange, goede regen jas gevonden!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:25

Even een beetje off-topic hoor.. Bloos

DameBlance0: kijk even op http://www.regenkleding.nl/index.php Ik heb dus gisteren een Agu lange regenjas gekocht en vandaag mee gereden, er zitten alleen geen beenlussen aan maar met een beetje handigheid zet je die er zo op..De jas kostte hier in Huizen €65,- Het is niet perfect maar je blijft in ieder geval droog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:09

Ik heb niet echt ademende regenkleding... Ik heb gisteren wel in de stromende regen gereden met een nieuwe jas, maar helaas hou ik nogal van lekker lang en wijd, en daardoor trok het wel naar achteren met lichtrijden... Scheve mond Maar dan zou ik wel een sjaal omdoen. Ik had toen ook een gewone regenbroek aan, niet perfect of ademend maar de paardrijbroek die ik het fijnst vind zitten is toch flinterdun dus zo warm zal ik het met die wind dan wel niet krijgen... Lachen

Ik kreeg vandaag een groen 'endurance' hoofdstel binnen, dat je als halster kan gebruiken, maar het blijkt een gewoon nylon hoofdstel te zijn. (aangezien ik 'm voor 15 incl heb gekocht ga ik er niet al te moeilijk over doen, want hij is wel erg mooi en goede kwaliteit!) Het is ponymaat en alles past perfect maar de frontriem en keelriem passen natuurlijk weer niet! Erg jammer want bij Domi staat het echt kwijlwaardig mooi (niet dat zij uberhaupt al een bit heeft ingehad... maar groen is haar kleur!) en ik zou als ik het ging gebruiken een musketonhaak aan de keelriem maken want dan wordt ie ook meteen een stuk langer, maar die frontriem kan ik moeilijk langer maken. Scheve mond Het is een zacht onderlegde met paardjes erop, dus zo'n frontriem zal ik ook wel niet in een grotere maat vinden. Maar het is wel een mooi hoofdstel... Lips are sealed

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:08

Nylon lijkt me een stuk prettiger als al dat vieze plastic spul. Ik zou juist blij zijn Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:21

Haha... Ik wist wel dat het nylon was, maar ik dacht dus dat het een halsterhoofdstel was en het is een 'gewoon' nylon hoofdstel. Die nooit passen bij m'n paarden... Verward Met cobmaat is de neusriem haast altijd te groot; ik heb nu een nylon hoofdstel in cob en pony, en gebruik de pony neusriem bij het cob kopstuk. (maar ga op de cob neusriem wel gaatjes bijmaken zodat ik het ponyhoofdstel weer kan verkopen aangezien het hier niks doet...)

Ik was laatst toch aan het twijfelen of ik niet toch iets van biothane zou nemen... Maar ik wil het liefst zo'n webbing of libby's (maar daar zijn de gespen helaas wat minder van, en voor die prijs... Scheve mond) en de webbing zijn er iig nog niet in gestreept. (ik wil zwart met rode zijkanten) Voorlopig iig niks, ik neem mijn zwart met beige nylon hoofdstel op Katwijk wel mee. Lachen

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:52

oke, ik kan niet lezen ik dacht dat het nog steeds wel een halsterhoofdstel...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:16

Haha okee... Lachen Nee, materiaal wist ik al wel, dat had ik al nagevraagd. Maar goed, misschien dat anders de frustratie dat ie niet past nog groter was geweest... Het is wel echt een leuk ding. Ik zie dat soort dingen dus echt nooit nieuw te koop, ik vraag me weleens af waar mensen die nylon hoofdstellen vandaan halen... Verward

jes29

Wat neem je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:53

Ik vroeg me af wat jullie allemaal meenemen voor de endurance rit. Ik doe dit jaar voor de 2e keer mee en heb altijd zadeltassen bij me met flessen water en een hoevenkrabber erin. En natuurlijk wat lekkers voor onderweg voor zowel mijn paardje als voor mij.

Groetjes van Jessica

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:24

Voor 'gewoon' klasse 1 nemen we eigenlijk niets extras mee.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:33

Ik heb alleen van die zadeltassen voor achter, maar die neem ik op endurance niet mee omdat het op de rug van m'n paard ligt. Na verloop van tijd wil ik graag van die zadeltassen die boven de rug van het paard hangen en dus niet hinderen. Lachen Maar goed dit is ook pas m'n tweede wedstrijd dus voorlopig blijft het nog wel een aanzienlijke tijd klasse 1 voor ons. Lachen

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:04

Onderweg neem ik in een heuptasje een klein flesje water (0,3l), de vet kaart en een hoevenkrabber mee, verder niets. En de routekaart hang ik in een hoesje aan mijn zadel.
Het lekkers voor mijn paard staat aan de kant van de weg (grooms of gewoon een hap gras). Water voor het paard neem ik zeker niet mee onderweg! Of de grooms doen dat, of je wacht tot de p/a daar is ook water.

Ook voor een klasse 4 neem ik niet meer mee. Dat flesje water is ook alleen voor de zekerheid, als de grooms een post missen en het is warm bijvoorbeeld.

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 20:47

Hoi, ik draag een heuptasje strak op mijn rug. Daar zit een zakje pepermunt in (voor mij en mijn paard), een pakje sultana oid en een pakje drinken voor mezelf. Hoevenkrabber had ik niet eens aan gedacht dus die gaat er vanaf nu ook in. Vanavond reed mijn moeder opd e fiets een stuk met mij mee. Lekker doorgedraafd. Mijn moeder was verbaasd dat Lyngvi helemaal niet ging hijgen (hij is altijd erg temperamentvol geweest en werd alleen door zijn stress al moe) en toen we terug waren bij stal (ong. een uurtje gedraafd) was ze nog verbaasder, want hij pantte niet eens... (Panten doen de meeste Ijslanders om hun warmte kwijt te raken. Is een soort hijgen van een hond, maar de paarden heben wel hun mond gewoon dicht en halen meer met hun buik snel adem.) maar ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat met hem. Ben al druk aan het kijken voor een regenpak met bandjes onder aan de broek voor onder de schoenen door. Van mij mag het wel flink waaien en evt. ook wel een beetje regenen.

Hoe doen anderen dat met winter-harde paarden... Doen jullie bij de groomplekken een zweetdeken even op je paard? Ik neem hem zowiezo wel mee, heb er een met hals dus misschien wel lekker voor hem als hij erg bezweet is.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:57

Van wat ik hoorde zijn er niet heel veel groompunten op katwijk... Had jij nou 2 van die uitrolbare uitrijdekens Heleen? Ik neem iig mijn zweetdeken mee voor p/a en evt groompunten als ie stil staat, die heeft geen hals...

Ik zie het zelf niet zo heel zonnig in met al die haren van Rusk, maarja waar ik aan begonnen ben...... Lips are sealed Ik verwacht niet echt binnen de tijd binnen te komen, zucht, maarja we zien wel hoe het gaat.

Ik neem 0,5 l in heuspasje mee en vetkaart, en net als heleen zei inderdaad handig om voortaan een hoevenkrabber mee te nemen. Of eventueel alleen een spijker. Heb dus gemerkt dat dat met die stiftgaten wel handig is, ook al liggen er niet zoveel losse steentjes als in Holten op het strand Knipoog.

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 21:40

geen steentjes, maar wel schelpen die ertussen gaan zitten!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:47

Ik heb zo'n schabrak met tassen gekocht en daar kan dan mooi de VET kaart in en een hoevenkrabber en een flesje water. Miro zit ook al aardig in zijn haar maar het is toch niet warm meer dus dat zie ik niet als een probleem. Ik ben van plan om direct na de pa door te rijden dus hopelijk hoeven we niet lang te staan..Ik heb uiteraard een zweetdeken bij me maar zonder hals. Ik heb er reuze zin in!! Haha! Eindelijk na 4 jaar ertussenuit te zijn geweest!!!

DameBlanche0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:24

Ik heb naast een hoevenkraber ook altijd een zakmes bij me! Een keer heb ik hem nog echtnodig gehad ook (he hetja!)! Er zit van alles aan dus erg handig!

Zelf heb ik een zadeltas die voor een groot gedeelte aan mijn lepel van mijn zadel hangt en niet op de rug van mijn paard. Neem voor me zelf altijd een sportdrankje mee de andere bidon is gevult met water om te koelen (denk ik met katwijk niet nodig te hebben maar je weet nooit).

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:31

Ik zit op een klasse 2 post in de ochtend en zie dus een aantal van jullie in het voorbijgaan Knipoog

Dit jaar doe ik niet mee, ik heb een feest in de avond en van endurance rijden word ik nogal brak Bloos
Vorig jaar met mijn racetinker de aanmoedigingsprijs behaald.

Veel plezier allemaal tijdens jullie rit.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:45

DameBlanche0 schreef:
de andere bidon is gevult met water om te koelen (denk ik met katwijk niet nodig te hebben maar je weet nooit).

Een bidon water doet ook niet zo veel als het gaat om koelen. Als je wil koelen heb je veel water nodig, hoe meer hoe beter. Met sponzen en een klein beetje water bereik je helemaal niets... Een ander doel van koelen is zorgen dat het paard niet te veel vocht verliest, dus niet te veel gaat zweten. Dan helpt nat maken wel. Door het water zorg je er voor dat ze eerst dat gaan verdampen (om af te koelen) voordat ze gaan zweten. Maar in principe is ook dan een bidon wel wat weinig.

DameBlanche0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:13

Ja het is inderdaad véél te weinig. Ze zweet altijd heel erg en dan komt er ook veel zand en stof uit de huid en als ik weet dat ik mijn grooms zo tegen kom probeer ik het ergste er af te halen zo dat zij een schoone hals/borst hebben om te koelen! Kwaat kan het in iedergeval niet.