Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dawn1993 schreef:Ik zou hier ook zo graag mee willen beginnen maar ik heb echt geen idee hoe ik het kan uithouden of hoe ik moet beginnen. Hebben jullie misschien wat tips voor me?
Dawn1993 schreef:Ik zou hier ook zo graag mee willen beginnen maar ik heb echt geen idee hoe ik het kan uithouden of hoe ik moet beginnen. Hebben jullie misschien wat tips voor me?
Ibbel schreef:Wel eens 60 km aan een paard gehangen dat harder wil dan gezond voor 'm is?
Koester het feit dat je paard aan een los teugeltje te rijden is. Dat is het fijnste dat je kunt hebben
Een paard dat je iedere km vooruit moet schoppen is overigens weer het andere uiterste. Die vindt het kennelijk totaal niet leuk, en daar zou je niet mee moeten willen starten.
Muurp schreef:Dawn1993 schreef:Ik zou hier ook zo graag mee willen beginnen maar ik heb echt geen idee hoe ik het kan uithouden of hoe ik moet beginnen. Hebben jullie misschien wat tips voor me?
Ik zou zeggen, begin eerst eens met checken hoe het gesteld staat met de conditie van je paard. Ga een ritje maken en kijk hoe lang je paard achter elkaar kan draven (galopperen zou ik pas op een later moment doen) en hoe lang de rit ongeveer is.
Vanuit daar kun je specifieker gaan trainen door de drafstukken steeds iets uit te breiden, en/of de afstand van de rit wat te vergroten.
Joyce_v schreef:Karrimh schreef:
Ik kan een vet-check op die site niet zo snel vinden hoor...![]()