Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Skyefate schreef:Als het warm wordt, jep. Maar over het algemeen is het wel het totaalplaatje dat telt, en er zijn echt grote verschillen. Na tien minuten gaat de hartslag echter al een stuk lager zitten dan die van de sporthaflinger, ook vanwege het lage stressgehalte.
Ilse_123 schreef:Waarom niet gewoon een leuke halfbloed, Engels volbloed of anglo-arabier? Voldoen aan je eisen qua maat en type, en mijn ervaring is dat ze toch wat nuchterder zijn dan kwpn'ers.
daffie1986 schreef:Ilse_123 schreef:Waarom niet gewoon een leuke halfbloed, Engels volbloed of anglo-arabier? Voldoen aan je eisen qua maat en type, en mijn ervaring is dat ze toch wat nuchterder zijn dan kwpn'ers.
Iemand bekend met anglo-Arabieren fokkers in Nederland? Of blijft dat toch meer een ras uit Frankrijk en Engeland?
daffie1986 schreef:BMHP schreef:Afhankelijk van de bloedlijn uitermate geschikt voor ook de hogere klassen.
Daarom juist, vind ze wel gaaf maar wel de 50-50% dan en die zijn juist zo lastig te vinden volgens mij?
, dat er dan een beetje welsh of warmbloed inzit is niet perse nadelig. Ik zie zo op de boktmarkt er al een voorbij komen
. Ilse_123 schreef:Valt wel mee hoor, als te tenminste kijken naar niet de officiele Angloarabieren (waar alleen Engels en Arabisch volbloed inzit). Een beetje rondzoeken bij het NRPS en EASP en je vindt ze zo, dat er dan een beetje welsh of warmbloed inzit is niet perse nadelig. Ik zie zo op de boktmarkt er al een voorbij komen
.
Echte Angloarabieren vind je toch meer in Engeland en Frankrijk.
daffie1986 schreef:Ilse_123 schreef:Waarom niet gewoon een leuke halfbloed, Engels volbloed of anglo-arabier? Voldoen aan je eisen qua maat en type, en mijn ervaring is dat ze toch wat nuchterder zijn dan kwpn'ers.
Iemand bekend met anglo-Arabieren fokkers in Nederland? Of blijft dat toch meer een ras uit Frankrijk en Engeland?

Succes met je zoektocht!
.
.