Endurance Otterlo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:50

Iedereen een goede dag gehad? :)

Hier geen geluk helaas. Niet zuiver na het eerste rondje. Daarvoor nog heel blij met alle nette waardes, was echt super allemaal, maar dan die C voor locomotie.. Was rechtsachter zei de DA, toen ik daarna daar naar ging kijken in de vetgate bedacht ik me dat ik dinsdag ook zo had gezeten, ze had een trap gehad. Op die dinsdag ook wel wat dikker maar daarna leek het weer in orde. Thuis voordraven ging ook goed. Helaas dan waarschijnlijk toch naar boven gekomen na inspanning. Terug op stal zag ik zelfs in stap dat ze dat been niet zo lekker neerzette en het was ook wel wat dikker, wat de DA ook al zei. Na 2 uur op de wei voelde ik niet meer echt een verdikking en liep ze ook zuiver door het weiland, hopelijk valt het mee... In ieder geval gaat de geplande rust van een week nog gewoon door, ik denk dat ik het even aankijk hoe het de komende dagen gaat en anders laat ik een DA komen. Maar toch wel een goede dag gehad. Echt mooie waardes steeds, hartslag alweer 44 in de vetgate, had eerder kunnen aanbieden, trailer laden en reizen ging SUPER goed, en toen we ons plekje in de groep eenmaal gevonden hadden, ook relaxed kunnen rijden!

(Als iemand ook toevallig de uitslagen heeft van de 40 km, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke uitslag!)

kim345

Re: Endurance Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:58

Wat zonde !
2 voor mij op de nakeuring werden ook beide afgekeurd op loco... Had het idee dat er best wat waren

Mijn wedstrijd ging super! Ben 2e geworden met Smurf op de 50 km. We werden ingehaald door een Duitse waarna we samen de nummer 2 inhaalden. De laatste 5 km gegalopeerd achter de Duitse aan, het laatste stuk haalden we haar in waarna we voorop zijn gebleven. Na groomount 3 zette zij aan dus smurf en ik ook! Ging hard joh! Maar wel heeeel gaaf om zo te sprinten tot de finish.
Nakeuring werd nog even spannend omdat we best hard hadden gereden maar gelukkig was de hartslag gezakt naar 52.
Was een leuke wedstrijd en organisatie en vrijwilligers bedankt!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:03

Wat super, gefeliciteerd! Gaaf zo'n eindsprint, vast een heerlijk gevoel!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:38

Gefeliciteerd Kim!! Wat fijn dat je zo heerlijk hebt gereden

Chouchou, zonde van de C voor de loco :( dat is altijd zo balen als voor de rest alles prima ging.

Onze wedstrijd ging super!! Mooie omgeving, prachtig die heide in bloei.
Alleen even vreselijk pijn in mijn knieën aan het einde. Dus ben even afgestapt. Vergat ik toch dat ik rijdend moest finishen!! Heb nog nooit zo snel weer op mijn paard gezeten, rijdend en wel.
Maar wat bleek, 2 minuten te vroeg gefinisht. Balen, balen, balen. Maar niets aan te doen. We deden voor het eerst de lange klasse 1 om te zien of mijn oudje het aan kon, met gemak dus. Want zijn hartslag was 52 bij binnenkomst.
Wat een lieve vrijwilligers overal en de stagiaires tijdens het keuren waren ook heel rustig en hadden een zee van geduld. Die van mijn moeder heeft er zo'n hekel aan als hij in zijn mond wordt gekeken.

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:58

Gefeliciteerd en balen!

Ons debuut was top. In het begin zat er iemand van klasse 2 voor ons en toen zij ging galopperen, moest meneer mee. Niet dus wat mij betreft, maar op een gegeven moment werd hij zo gefrustreerd dat ik hem in galop heb gezet, anders was het rodeo geworden. Daarna nog een tijdje met haar opgereden tot het eerste groompunt, daar even stil gestaan, want we gingen te hard. Daarna heerlijk gereden, tot we in galop werden ingehaald, toen moest hij natuurlijk ook mee. Niet dus, maar omdat ik hem in stap hield, werden we nog een paar keer ingehaald. Uiteindelijk hem maar weer laten galopperen want hij werd met de seconde gefrustreerder. Op 1,5km voor het einde gaan stappen, want anders zouden we te vroeg binnen komen. Maar stappen was geen optie, dribbel dribbel. Dus ben ik er even naast gaan lopen, maar toen ik opstapte dribbelen we vrolijk verder. En volgens mij zijn we een minuut te vroeg gefinisht.

Toen nog een paar minuten gewacht met aanbieden, want van dat gestuiter krijg je een hoge hartslag :-). Precies 60. Bij de nakeuring 52, dus prima. Zeker als je bedenkt dat hij, toen ik hem een half jaar geleden kreeg, een conditieloze dikzak was die na twee rondjes draven op apegapen lag.

Echt genoten vandaag! En wat een leuke sfeer! Ik ben verkocht. Nu paardlief nog leren rustig te blijven als er anderen voorbij komen galopperen. En bedenken wanneer we weer gaan starten :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:31

aah wat jammer Chouchou :( Ik hoop dat het mee valt met de beentjes en dat het niets ernstigs is.

Gefeliciteerd Kim! Volgens mij heb ik jou in een vlaag voorbij zien lopen, maar ik was busy busy met mijn eigen pony bij de nakeuring.

Fijn dat het goed ging Milkberry! volgens mij zat ik dan net achter jou bij de finish. Ik zag iemand wandelen en net voor het einde nog heel snel opstappen. Een kleine vos pony?

Super noontje84! Bijzonder he hoe snel die paarden zich ontwikkelen, echt facinerend!

----------------

Ik heb zelf ook een super leuke dag gehad.

Vorig jaar rond deze tijd reed ik mijn eerste impuls. Meer als een soort van buitenrit waarbij de route is uitgestippeld haha. Nu ben ik helemaal verslaafd.

vanmiddag onze 3e officiële wedstrijd gereden, korte klasse 1. Ik had me goed voorbereid in alle opzichten en haalbare doelen gesteld. Ook heb ik 2 van mijn lesklanten zo gek gekregen om eens mee te doen met een impuls ritje, na vandaag zijn zij ook verkocht!
Zij waren precies een half uur eerder dan mij gestart en ongeveer na 15 km kwam ik ze tegen, dit hadden we zo gepland omdat het ons toch leuker leek om samen te finishen ipv samen te starten en ik hen dan op een gegeven moment zou achterlaten (omdat ik sneller wilde rijden dan zij). Zij hebben een gem snelheid van 9,36 gereden, dus ook heel netjes voor de eerste keer.

Mijn doelen voor vandaag waren:

Minimaal een gem snelheid van 11,5 en proberen om tussen de 12 en 13km per uur te rijden. Mijn resultaat was een gemiddelde snelheid van 11,98. dus nét niet in die cat. van 12 tot 13, maar wel boven de 11,5 dus ik ben tevreden.

Een ander doel was om 3 winstpunten te rijden, die heb ik verdiend.

Een ander doel was om na de finish binnen 5 min te kunnen aanbieden en dan in 1x met een hartslag van max 60. Het is me tot nu toe nog niet gelukt om direct aan te bieden en gelijk onder de 60 te zitten. Een keertje was die 62 bij direct aanbieden en de vorige wedstrijd heb ik even 3 min gewacht. Ik twijfelde of ik het aandurfde, maar mijn pony was zo relaxt in de laatste 2 km die we hebben uitgestapt (weer een vooruitgang, want normaal komt ze nog hyper en in snelle stap over de finish), dat ik haar direct heb aangeboden. En raad eens, we hadden een hartslag van 48 ! Dat vind ik echt heel bijzonder! In dat opzicht is ze echt verbeterd ondanks we pas een paar maandjes hier mee bezig zijn.

Kortom, al mijn doelen waren bereikt. en stiekem wilde ik ook wel in de prijzen vallen natuurlijk, maar dat zijn zaken waar je geen controle over heb, want je weet nooit hoe de andere hebben gereden.

Bij de prijsuitreiking bleek dat we 1e zijn geworden.
Ik vind het helemaal leuk!
Mijn pony is 21 jaar en ik vind het fantastisch dat ze dit nog kan!

Hartslag bij de voorkeuring was 44, bij de finish 48 en bij de nakeuring ook 44. Alweer lager dan de vorige keer. Zo fascinerend vind ik dat.

Voor mij helaas geen endurance meer dit jaar, want op alle geplande wedstrijden moet ik helaas werken. Volgend jaar hoop ik weer lekker mee te doen, natuurlijk als mijn pony nog steeds gezond en fit is. Lijkt me heel leuk om ook eens klasse 2 of een lange klasse 1 te starten.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:37

@Jameyskatje: Welk rugnummer had je? Ik was 145 en ik strompelde zo'n beetje naar de finish. Ik heb een donkerbruine draver pony. En ik reed samen met een enorm kasteel van een draver, met een klein vrouwtje er op (mijn moeder XD).
Wat heerlijk dat je al je doelen behaald hebt. Dan ga je als een winnaar terug naar huis!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:39

:wave: noontje84, die 'iemand uit klasse 2' ben ik!

Ik ben waanzinnig trots op m'n merrie, ze heeft niet alleen de 60 uitgelopen, maar ook nog eens de best condition-prijs gewonnen :):)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:13

Wij hebben vandaag ook mee gereden onze derde wedstrijd, en we gingen voor de korte klasse 1.
Het was erg spannend voor ons, door omstandig heden is ze vlak voor de wedstrijd nog gewisseld van beslag soort. nu voor het eerst kunstof beslag.....
Nou werkelijk ze is nog nooit zo looplustig geweest als vandaag.
Op de na keuring draafde ze nog steeds vlot mee.
Dus dit was weer een hele fijne wedstrijd

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:16

Voor ons viel het bij de nakeuring helaas tegen want we werden afgekeurd bij de locomotie. Onderweg was hij een keer flink gestruikeld en liep hij voor mijn gevoel even niet zo goed maar daarna was dat gevoel weg. Helaas bleek hij er toch last van hebben.

Verder heb ik een een heerlijke wedstrijd gereden! Vets en assistentes waren super behulpzaam! Heb zelfs lesje hartslagmeten gekregen. :D
Het was voor mij ook de eerste keer zonder grooms maar mijn lieve vent gedroeg zich weer keurig.
Prachtige route en erg gezellig!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:40

@bismarck
Dan had ik jullie gezien bij de nakeuring. Zonde! Ik had niet eens door dat je een hengst had eerst ..:o

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:46

Hilli schreef:
:wave: noontje84, die 'iemand uit klasse 2' ben ik!

Ik ben waanzinnig trots op m'n merrie, ze heeft niet alleen de 60 uitgelopen, maar ook nog eens de best condition-prijs gewonnen :):)

*\o/*
Gefeliciteerd! Dat is niet zomaar goed uitlopen. Op naar Wassenaar dus:-)

Edit: de uitslagen staan er. Wij zijn niet geklasseerd, inderdaad een minuut te snel en 12,1km/u. Volgende keer maar eerder gaan stappen. Of klasse 1starten :D

allure_moos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:58

Kim gefeliciteerd met je 2e plaats! Ik lag idd 2e, en toen haalde de Duitse mij in en jij kwam er toen ook aan!
Super met een eindsprint finishen en 2e worden!
Ik ben super blij met mijn goed uitgereden rit en een 4e plek!
Was een prachtige omgeving!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:04

allure_moos schreef:
Kim gefeliciteerd met je 2e plaats! Ik lag idd 2e, en toen haalde de Duitse mij in en jij kwam er toen ook aan!
Super met een eindsprint finishen en 2e worden!
Ik ben super blij met mijn goed uitgereden rit en een 4e plek!
Was een prachtige omgeving!

Jij ook nog gefeliciteerd!
Ik kon het niet laten om er dan toch achteraan te gaan... :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:07

@noontje waar zie jij de uitslagen? Jammer dat je net te snel was maar ach volgende keer dus gewoon klasse 1 starten ;)

Gefeliciteerd milkberry met je goeie debuut!

En Nienke nogmaals gefeliciteerd met je bc, het is je echt gegund en heel leuk dat juist jullie hem hebben gewonnen!

Jameskaytje, ook gefeliciteerd! Zou best kunnen het was best druk bij de nakeuring dus heb niet heel goed opgelet om eerlijk te zijn :+

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 07:27

Dank je wel Kim! Uitslagen staan op de facebook van endurance alive.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:17

Gefeliciteerd Hilli!
Lijkt me echt de mooiste prijs om te winnen bij endurance!
Je was er ook geëmotioneerd onder he? Super goed gedaan!!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:29

Ja, er kwamen wat emoties bij kijken. Zo mooi - mijn merrie! Twintig en dan nog zo lopen én als compliment van de DA een best condition-prijs krijgen. Zo gaaf!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:46

echt top! Daar mag je absoluut super trots op zijn :D

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:29

Hilli schreef:
Ja, er kwamen wat emoties bij kijken. Zo mooi - mijn merrie! Twintig en dan nog zo lopen én als compliment van de DA een best condition-prijs krijgen. Zo gaaf!

*D
Top, leeftijd zegt dus ook niet alles :-). Ze liep ook heerlijk ontspannen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 09:38

Opoe's zijn top!!! Mijne is 22 ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:19

Onderweg zijn we langs de fotograaf Tamara gekomen, zij hoop maandagavond alles online te hebben.
Maar we zijn nog een andere fotograaf tegen gekomen (op dat stuk waar normaal gesproken van die zwarte ossen lopen). Wie was deze fotograaf? Ik ben al erg benieuwd naar wat foto's :D!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:53

Tamara zat op het stuk net na de splitsing van de routes toch?

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:06

Halloo allemaal!

Wat een heerlijk dag gister ! Ik heb jullie allemaal op de foto gezet als het goed is :-). Ik zat langs de heide net na boerderij de mossel :-)

Het was echt onvergetelijk! Super weer en wat wij konden zien, lag de route er super bij! Heb van jullie genoten.

Ga zsm aan de slag met de foto's.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:08

balen van de afkeuringen, is toch altijd jammer al de moeite voor niets.

Gefeliciteerd met de prijzen :)

Hier ook een blij mens.
onze eerst klasse 2, dus vond het vreselijk spannend.
Maar het viel mee, had gedacht dat die massastart echt een racepartij ofzo werd :+ maar nee hoor, viel reuze mee, ben er achter aan gehobbeld en na de 1e groomplek heb ik ze allemaal laten gaan en zijn we alleen verder gegaan.
1e rondje ging goed, bij de vetgate na een paar minuten aangeboden met een mooie hartslag van 44, toen 2 rondje, we kwamen langs de parkeerplaats en Noa vond dat we naar de trailer moesten :P maar na enige overtuiging ging ze weer lekker op weg, ook weer alleen, onder weg nog wel wat ingehaald, toen op 16 km ofzo kwam ze even in een dipje, maar gelukkig kregen we ruiters achterop en toen was ze gelijk uit de dip en ben ik tot de finish bij hun gebleven.
Nakeuring was echt mega druk,stonden wel 20 paarden te wachten, maar toch nog een hartslag van 52.
En helemaal goed gekeurd! dus onze eerste winstpunt is binnen! op naar Epe