Eerste wedstrijd van het jaar, Ysselsteyn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

Re: Eerste wedstrijd van het jaar, Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:38

Foto's van mij staan op fb kan alleen via telefoon geen link geven.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:15

Afbeelding Afbeelding

Helaas heb ik weinig mensen van de klasse I op de foto kunnen zetten omdat het op dat moment erg druk was op het punt waar ik stond. Mocht je er niet tussen staan mag je mij pb'en, dan kijk ik mijn foto's nog een keer door.

Link naar de pagina:: http://www.oypo.nl/E81A6746AFD76DC2

Nabestellen kan via de bovenstaande site. Wil je andere formaten/materialen (groter dan 15x22cm of bijvoorbeeld op canvas) mag je mij altijd mailen; info@muriellemulder.nl , of mij een privébericht sturen. Dan kunnen we dit even kortsluiten.

De foto's die in dit album staan (dus met copyright) mag je gewoon kopiëren/opslaan en gebruiken voor Social media/Bokt/etc.
De foto kun je opslaan door even een printscreen te maken van de foto. Het zou fijn zijn als je mijn site ( http://www.muriellemulder.nl) bij de foto vermeld.

Een betere optie is om de (gratis) foto's op internetformaat (max 750px met copyright) bij mij te bestellen, dan zijn de foto's iets groter en van betere kwaliteit. Dit kost dus niks extra's, maar hou er wel rekening mee dat het wat langer kan duren omdat ik de foto's dan opnieuw moet opzoeken/bewerken.

Hopelijk zit er wat leuks voor jullie tussen. :D

Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd mailen!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 13:47

Hele mooie foto's Muurp! Ik heb een foto van mij gedownload! :)

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:54

Prachtige foto's Murielle! Ook ik heb er 1 gedownload. Yentl's AKA Tie's lieve snoetje <3

Afbeelding

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:03

Ik kan mezelf niet vinden op de foto's, heb je een Pb gestuurd Muurp :)

Snap ik wel hoor Kim dat je me niet herkende :p ik ben inmiddels bijna professioneel klasse 1 ruiter, en dan spreek je toch wat minder mensen dan wanneer je meerdere rondjes rijdt en langer aanwezig bent denk ik :') zodoende herken ik wel eens mensen van bokt maar kent niemand mij haha

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:07

Gheghe, Ysselsteyn is hier een half uurtje vandaan fietsen, ik kom zoiezo kijken! :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:10

Izabelle schreef:
Gheghe, Ysselsteyn is hier een half uurtje vandaan fietsen, ik kom zoiezo kijken! :D

De endurance was gisteren, mendurance is wel nog vandaag

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 14:53

Omdat ik de vorige wedstrijd heel wat goede tips heb gehad wil ik hier nog een vraag neer gooien. Mijn paard was echt niet te houden deze wedstrijd. In het begin reed ze nog relax weg, maar na volgens mij een kwartier begon ze al te drammen. Ik heb letterlijk de blaren op mijn handen staan. Ze negeerde me gewoon en wilde alleen hard harder en hardst. Alleen stappen was een beetje te doen, en dan nog was het veel dribbelen. Ik raakte hier echt heel gefrustreerd van wat natuurlijk niet mee hielp.

Verdere info: ze is 8 jaar, wel hoog in het bloed dus ze is wel redelijk fanatiek maar dit uit zich eigenlijk nooit in drammen. Alleen kan ik haar nog goed controleren, in de groep wilt ze wel graag voorop maar nog ben ik gewoon de baas. Normaal gesproken rijd ik haar met een los teugeltje buiten en ontspant ze zich lekker. De vorige wedstrijd gedroeg ze zich ook gewoon normaal ondanks dat ze fanatiek was. Ik ben best verrast door haar gedrag en hoe ze gewoon niet meer reageerde op mijn hulpen.

Nu kan het met meerdere dingen te maken hebben, ze krijgt sinds kort extra prestatiebrok naast haar muesli, ze staan al een hele tijd weer alleen op de paddock en niet op het weiland (wel 24/7), en ik ben haar sinds redelijk recent echt fanatieker en meer aan het trainen.

Ik weet niet of dit eenmalig was en ze de volgende keer weer normaal kan doen, maar als ze het de volgende keer weer presteert wil ik beter voorbereid zijn. Zijn er nog tips van mensen die paarden hebben die zich ook zo gedragen op wedstrijd en hoe gaan jullie hiermee om?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:10

Als je met een groep gaat rijden, geef je haar dan haar zin en mag ze dan voorop?
Anders als je met een groep rijdt ook veel oefenen met achteraan lopen. Als dat goed gaat, lopen op afstand van de groep, steeds wat verder, tot je er gewoon een paar 100 meter achteraan kan rijden. En daarna oefenen met inhalen, wat als jij voorop begint en ze gaan je vervolgens voorbij, lukt dat ook?

Een betere conditie kan ook meespelen natuurlijk, als ze moe zijn geven ze dat rennen vanzelf wel op. Maarja, dan nog blijft het een kwestie van opvoeding, ook als ze niet moe is, moet ze gewoon luisteren. Heel veel oefenen, en vooral niet haar zin geven. Als ze alleen in stap luistert, zou ik gewoon de hele wedstrijd blijven stappen. Jammer voor je wedstrijd, maar als je haar haar zin geeft, wordt het nooit beter..

Is het alleen als je net ingehaald bent, of ook als er geen enkel ander paard meer te zien is?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 15:17

_suus19_ schreef:
Als je met een groep gaat rijden, geef je haar dan haar zin en mag ze dan voorop?
Anders als je met een groep rijdt ook veel oefenen met achteraan lopen. Als dat goed gaat, lopen op afstand van de groep, steeds wat verder, tot je er gewoon een paar 100 meter achteraan kan rijden. En daarna oefenen met inhalen, wat als jij voorop begint en ze gaan je vervolgens voorbij, lukt dat ook?

Een betere conditie kan ook meespelen natuurlijk, als ze moe zijn geven ze dat rennen vanzelf wel op. Maarja, dan nog blijft het een kwestie van opvoeding, ook als ze niet moe is, moet ze gewoon luisteren. Heel veel oefenen, en vooral niet haar zin geven. Als ze alleen in stap luistert, zou ik gewoon de hele wedstrijd blijven stappen. Jammer voor je wedstrijd, maar als je haar haar zin geeft, wordt het nooit beter..

Is het alleen als je net ingehaald bent, of ook als er geen enkel ander paard meer te zien is?

Als ik ga buitenrijden met een groep, wissel ik vaak af met haar voorop laten en bepalen dat ze achter moet blijven. Dit gaat eigenlijk altijd. Goede tip om dan ook te proberen om echt een stuk achter te gaan rijden van de rest! Dit heb ik nog nooit geprobeerd.

Als er geen paarden in zicht waren was het weliswaar iets minder, maar eigenlijk was heel de rit een ramp. En er waren eigenlijk ook vrijwel altijd wel paarden in zicht of aan het inhalen. Ik moest ook echt veel gaan stappen. Ik vond het soms vervelend voor mijn rijgenootje maar iedere keer als ik een poging deed weer te draven trok ze gewoon de teugels uit mijn handen en bepaalde haar eigen tempo tot aan galop toe. En haar dan terug nemen vanuit galop was al helemaal moeilijk. Ik vond het zo vervelend want ik heb de hele rit het gevoel gehad dat ik heb moeten trekken, naar links stelling, naar rechts stelling, proberen te remmen, even op de noodrem om duidelijk te zijn. Ik heb mn paard nog nooit zo gezien iig. Als ik alleen met haar rij, kan ik haar met lichte zit en stemhulpen rond rijden, dit was wel ff heeel iets anders!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:32

Oh dat is wel heel vervelend ja. Zeker als je al met een ander paard reed, dat wist ik niet. Meestal zijn ze dan toch wel rustig..
Op afstand van de groep rijden heeft voor mijn paarden goed geholpen (behalve voor één, die lijkt het niet af te kunnen leren, en die kan ik ook gewoon niet bij me houden als hij weg wil, maar dan werkt samen met een ander rijden tenminste nog)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 15:36

_suus19_ schreef:
Oh dat is wel heel vervelend ja. Zeker als je al met een ander paard reed, dat wist ik niet. Meestal zijn ze dan toch wel rustig..
Op afstand van de groep rijden heeft voor mijn paarden goed geholpen (behalve voor één, die lijkt het niet af te kunnen leren, en die kan ik ook gewoon niet bij me houden als hij weg wil, maar dan werkt samen met een ander rijden tenminste nog)

Nee dat hielp helaas niet! Ze gaf er eigenlijk weinig om dat er een ander paard bij was, wat ze normaal wel gewoon belangrijk vind en er dan steun bij zoekt. Dit was bij de vorige wedstrijd in ieder geval ook zo. Het paard waar we mee reden van bokker Ilse was lekker relax, dit nam ze helaas totaal niet over!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:56

Ook wij een succesvolle dag. Zelf LHT Khariton op zij 1e 80er gestart en wat deed hij het super _/-\o_ resultaat: 5e met een gem.snelheid van 13,79
Anne Marijn en AF Palmass voor het 1st als combinatie gestart en om rustig te beginnen dit op de 40km gedaan met een mooie 4e plek _/-\o_ *\o/*

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten en wij hebben van iedere minuut genoten :j

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:40

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:38

YildizArabs schreef:
Prachtige foto's Murielle! Ook ik heb er 1 gedownload. Yentl's AKA Tie's lieve snoetje <3

[ [url=m/wLxBvK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bizar hoeveel jouw paard op mijn paard lijkt en ook nog dezelfde kleur hoofdstel heeft. AF Palmass wordt door jeugdruiter Anne Marijn Kok gestart en had nr 207

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:39

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:44

Maar wel super veel en hele mooie foto's tanx _/-\o_

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:07

.... dat is idd jammer, het is ook gewoon met een compact camera genomen. Heb niet zo'n spiegerreflexding.... dat laat ik graag aan andere over. ;)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:02

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:30

Karrimh schreef:
YildizArabs schreef:

[ [url=m/wLxBvK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bizar hoeveel jouw paard op mijn paard lijkt en ook nog dezelfde kleur hoofdstel heeft. AF Palmass wordt door jeugdruiter Anne Marijn Kok gestart en had nr 207

Even terugzoeken.... Grappig de mannelijke versie van Yentl hihi! Natuurlijk beide Russisch gefokt, iets anders wel, maar ook meerdere malen Menes in de Pedigree. :)

@ crazymel: kan aan mij liggen hoor maar t linkje doet niks (op m'n Phone)
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 09-03-15 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:30

Ik hoorde (van Katja/Set_elkol) dat het de mama van Yanour is! Tof :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:33

Klopt! :D
Wil graag met Nour Endurance in, maar moet eerst zelf ervaring en puntjes verzamelen eer ik met een hengst mag starten. Hij is nu ook nog te jong.
Yentl vond t super leuk maar is meer een westernpony en natuurlijk volgend jaar weer moeder.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:36

Gaaf! Yanour is echt geweldig <3
Hopelijk kun je snel met hem de endurance in, daar zal hij niet misstaan :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:39

Dank je wel! :o
Hij moet nog 4 worden dus doen nog rustig aan met hem. Maar idd hij zal t vast super leuk vinden! :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:45

hmm kan de rest de album ook niet zien?

welke link heb ik dan nodig is een fb album namelijk