Met welk (niet standaard) ras rijd jij endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:25

Fjorj schreef:
hannatjuh schreef:
Barokke paarden toch? nouja dat is vast een andere discussie :+

maar buitenom friezen haflingers of fjorden, rijden er nog meer soorten koudbloeden?
ben wel benieuwd namelijk of ze dat kunnen :D

Tinkers, IJslander en Van van hier rijdt met een Konik.
Van deze begreep ik dat met Tinker zo beetje het moeilijkst is. Maar koudbloed gesproken is ook best discussie want bij hoop koudbloed rasssen zit tegenwoordig ook wat arabische bloed door heen waardoor kunt afvragen tot hoe ver er nog spraken ik van een koudbloed.

Belgisch trekpaarden ben nog nooit tegengekomen in endurance. Maar gezien je ze wel tegenkomt tijdens de paarden 4 daagse zou je zeggen dat de afstand van een korte k1 (20km) geen probleem hoeft te zijn.

Hm ok. Ik heb namelijk een noriker en lijkt me best leuk om eens mee te doen. De afstanden maak ik me geen zorgen om. Trekpaarden hebben zeker in stap een enorm doorzettingsvermogen. Maar de snelheid zit er gewoon niet op...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:25

Even opgezocht alex op de stamboek site.vroeger was et een ligt type trekpaard inderdaad,maar toen waren ze anders gebouwd.nu komt de trekpaardenbouw bij de fries bijna niet eer voor.dus eigenlijk zijn de moderne friezen dus geen trekpaarden meer.maar om on topic te blijven denk dat je gewoon moet starten welk ras je ook hebt als deze maar gezond is.het belangrijkste is dat je lol hebt bij de endurance en mendurance

kim345

Re: Met welk (niet standaard) ras rijd jij endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:39

@hannatjuh
volgens mij heb ik wel eens een noriker voorbij zien komen op de wedstrijden!

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:34

hannatjuh schreef:
AlexVB schreef:
Friezen zijn officieel trekpaarden. Dus ja...

Barokke paarden toch? nouja dat is vast een andere discussie :+

maar buitenom friezen haflingers of fjorden, rijden er nog meer soorten koudbloeden?
ben wel benieuwd namelijk of ze dat kunnen :D

Er hebben ook shetlanders meegedaan, 1 daarvan is van mn stalgenootje die zich hier ook al heeft voorgesteld, en een ander heeft zelfs klasse 2 gelopen. Nadeel bij shetjes is dat de ruitertjes te groot worden als ze eenmaal klasse 1 voorbij zijn!

Mijn haf is inderdaad 1.46 m en we hebben mooie prestaties binnengehaald, afgelopen jaar onze eerste Klasse 4 (120 km) gereden!
Dus superAssie gewoon doen!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:39

Ik had volgend jaar willen starten met mijn quarter. Maar helaas is ze ernstig geblesseerd.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:46

Ik wil misschien starten met mn paint, maar ik heb mezelf er nog niet helemaal in verdiept.
ik heb een lange tijd terug een blik geworpen op de site maar ik snap er nog helemaal niets van. :Y)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:03

hannatjuh, een noriker? Wie weet is er dan nog hoop voor de old-style haflinger hier! Ik ben zo fan van Norikers en brede paarden, het zou echt een zicht zijn op een wedstrijd. Ze is echt het oude type, dikke pijpen, een tank om te zien als ze frontaal op je af komt gedenderd :') Zelf is ze ook erg relaxed en gaat ze op het gemakje in de stap, en de galop al helemaal. Wie weet lukt het ook de koudbloedjes met de juiste training :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:47

Ik hoop volgend jaar te kunnen starten met mijn arabo fries :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:22

ik heb endurance gereden met mijn Connemara x Letlander (een grove meer werkpaardtype warmbloed).

Haar basis hartslag was wel een klap hoger dan de gemiddelde arabier enzo, maar voordeel was wel weer dat als ze eenmaal op gang was, dan dieselde ze wel door. Heel stabiel, goed tredvast. Ze had wel hoger kunnen komen als ik de tijd had gehad.