Endurance Utrechtse Heuvelrugrit Leersum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HHenny

Re: Endurance Utrechtse Heuvelrugrit Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:55

Dat gaat goed Mariëtte!
Leuk

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:35

Over de zware zandverstuiving: naast die zandverstuiving is een ruiterpad die veel minder zwaar is, ligt gewoon parallel aan de zandverstuiving, 5-10 meter ernaast ofzo, alleen heb je daar wel normaal zand. Mag je daar met de wedstrijd niet rijden? Dat pad is een stuk minder zwaar... Wel is er vaak een fotograaf op die zandverstuiving dus die zou je dan wel missen helaas, aangezien het minder zware pad door een rijtje bomen en ook een schrikdraad omheining wordt gescheiden van de zandverstuiving. Denk dat iedereen dan toch liever kiest voor een leuke actiefoto, maar zou het mogen? Dan kunnen mensen toch nog zelf kiezen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:38

Je moet de route volgen zoals aangegeven is, dus over de zandverstuiving = over de zandverstuiving. Dus daar zullen we met een beetje verstand toch gewoon overheen moeten rijden :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:42

Ja ik weet natuurlijk ook niet waar de lintjes komen te hangen... Als ze helemaal aan de begin van de zandverstuiving op rechtdoor staan, is dat pad ernaast op zich ook gewoon rechtdoor, het gaat dezelfde richting op? Maar daar zullen de lintjes dan vast wel rekening mee houden, om ze op een goed punt op te hangen :)

Ik rij zelf overigens niet mee helaas, met een beetje geluk volgend jaar wel :) Ik rij zelf in dezelfde omgeving dus vind het wel leuk om erover mee te lezen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:19

Voor zover ik weet mag je niet van de aangegeven paden afwijken.
Dus ik denk ik dit geval over de zandverstuiving.

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:34

Chouchou schreef:
Over de zware zandverstuiving: naast die zandverstuiving is een ruiterpad die veel minder zwaar is, ligt gewoon parallel aan de zandverstuiving, 5-10 meter ernaast ofzo, alleen heb je daar wel normaal zand. Mag je daar met de wedstrijd niet rijden? Dat pad is een stuk minder zwaar... Wel is er vaak een fotograaf op die zandverstuiving dus die zou je dan wel missen helaas, aangezien het minder zware pad door een rijtje bomen en ook een schrikdraad omheining wordt gescheiden van de zandverstuiving. Denk dat iedereen dan toch liever kiest voor een leuke actiefoto, maar zou het mogen? Dan kunnen mensen toch nog zelf kiezen.

Dat pad naast de zandverstuiving is GEEN Ruiterpad...en nee daar mogen we dus niet overheen, zeker niet tijdens de wedstrijd.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:52

MarietteRV schreef:
Chouchou schreef:

Dat pad naast de zandverstuiving is GEEN Ruiterpad...en nee daar mogen we dus niet overheen, zeker niet tijdens de wedstrijd.

Oh gek, ik heb dat echt altijd gedacht... Ik neem vaak dat pad omdat ik de zandverstuiving zo zwaar vind, kom er ook wel vaker paarden tegen dus daarmee werd mijn gedachte bevestigd dat het oké is om daar te rijden. Maar goed om te weten :)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 06:50

Ik rij er ook vaak overheen hoor Chouchou, heel veel ruiters idd.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:23

Ik ben zo ongelofelijk benieuwd naar de kaarten :o Ik heb er een aantal weken terug getraind om eens te proeven van de omgeving. Ik vond het behoorlijk tegenvallen, maar het had toen ook wel enorm geregend en sommige ruiterpaden waren zulke diepe plassen geworden dat Daya tot aan zijn knieen in het water liep :+ Ben benieuwd of ik misschien een deel van de route heb gereden toen.

De zandverstuivingen ( ik heb er een aantal gezien, of steeds dezelfde :+ ) vond ik erg zwaar... Ik train normaal hier in Castricum, in het duin, dus ik was er altijd heilig van overtuigd dat mijn paard wel gewend was aan een pittig stukje zwaar zand, maar hier viel dat even flink tegen :j

Desalniettemin hebben we er ENORM veel zin in!

Ben ik trouwens de enige die het vraagprogramma niet geopend krijgt?

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:55

Nee je bent niet de enige, die klacht heb ik al meer gehoord, maar we hebben nog niet uit kunnen vogelen wat er fout gaat. Als het niet lukt van onze site, probeer het dan rechtstreeks van de knhs site (via de kalender). Dat lukt dan hopelijk wel.

Alle kaarten, startlijst, boekje etc etc komen allemaal dit weekend online. Er wordt momenteel heel hard aan gewerkt om alles af te ronden.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:52

Vorig jaar echt heel nat weer gehad in de week voor Leersum maar eigenlijk was alleen het 1e stuk nat daarna goed te doen en een hele mooie en technische route.
Leersum staat bij mij op 1 :j

Wij zijn er beide dgn, zaterdag als groom en stage op zondag.

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:19

Vraagprogramma zou nu beter moeten gaan, willen jullie nog even testen?
Voorlopige startlijst online, wordt elke avond ververst, definitieve versie volgt donderdagavond.

Er is sinds gisteravond duidelijkheid over het laatste item. Omdat er op zondag ook nog een ander evenement is, moesten we iets aanpassen. Definitieve beslissing daarover is gisterenavond goedgekeurd door Staatsbosbeheer, dus we kunnen eindelijk de kaarten definitief maken. De aanpassing is zo klein dat je het op de gewone kaarten niet ziet, maar de groompunten en dus de groomroute voor zondag zijn anders dan voor zaterdag.
We zijn nu bezig met de groomroutes etc te uploaden.
Kaarten volgen daarna, maar daar is-tie nog wel een nacht+dag mee bezig voor alles over is, althans de grote versies waarop je kunt inzoomen. De pdfjes redden het vanavond nog wel hoop ik...

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:29

Ik kan vraag programma niet openen

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 06:15

Vraagprogramma lukt mij ook nog steeds niet, maar kan misschien aan mijn telefoon liggen! Ga het straks via de pc proberen.

De rest van de linkjes doen het wel prima :j

We hebben er erg veel zin in!

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:01

Ja doet het nu wel, ook op mobiel.
Leuk voorpret kan beginnen

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:12

Routes zien er veelbelovend uit ! !

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:09

Mochten er nog mensen zijn die UHR willen beleven, maar niet komen rijden: we zoeken nog een flink aantal VRIJWILLIGERS!!! Een gezellige dag, een heerlijk lunchpakket en onze eeuwige dank omgezet in een klein presentje zijn je deel als je ons team komt versterken. Aanmelden kan via endurancealive@gmail.com

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:10

Het gaat om allerlei posten, parkeerbeheer, controleposten, verkeersoversteekhulpen, vetgate, start/finish. Meeste vrijwilligers nog nodig voor de zaterdag, maar ook op zondag nog gaten in het schema.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:35

ik heb je mail naar best wat mensen doorgestuurd. gaat het om heel de dag of kun je ook een dagdeel doen?

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:36

Op dit moment hebben we nog dringend behoefte aan 8 mensen voor de zaterdag. 2 vetgatemedewerkers (waarvan minimaal 1 ervaring moet hebben) en 6 oversteekhulpen. Dit is echt het minimum wat we nog nodig hebben om de wedstrijd door te kunnen laten gaan. Zolang we zo weinig mensen hebben gaat het om hele dagen waarbij de begintijden wel iets verschillen, allemaal tussen 7.30 en 10.00 en de eindtijd waarschijnlijk voor 16.30 is (vetgate zelfs 15.30). Wie komt ons helpen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:26

MarietteRV schreef:
Op dit moment hebben we nog dringend behoefte aan 8 mensen voor de zaterdag. 2 vetgatemedewerkers (waarvan minimaal 1 ervaring moet hebben) en 6 oversteekhulpen. Dit is echt het minimum wat we nog nodig hebben om de wedstrijd door te kunnen laten gaan. Zolang we zo weinig mensen hebben gaat het om hele dagen waarbij de begintijden wel iets verschillen, allemaal tussen 7.30 en 10.00 en de eindtijd waarschijnlijk voor 16.30 is (vetgate zelfs 15.30). Wie komt ons helpen?

Ik moet zelf groomen, maar ik zal voor jullie rondvragen want het zou wel heel zonde zijn als de wedstrijd niet doorgaat!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:35

Ik rijd vrijdag het rondje van 37km voor, maar heb je nog steeds iemand nodig voor het rondje van 33km? Misschien wil iemand van hier een super lekker en uitgezet rondje controleren :j

Zaterdag vrijwilligen is natuurlijk ook hartstikke leuk en een aanrader, dus wie wil een dagje lekker onder de pannen zijn met alleen maar paarden mensen?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:20

Helaas moet ik zelf werken op de zaterdag, anders was ik graag het hele weekend gekomen. Hopelijk gaan nog genoeg mensen zich aanmelden!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:29

Chouchou schreef:
Helaas moet ik zelf werken op de zaterdag, anders was ik graag het hele weekend gekomen. Hopelijk gaan nog genoeg mensen zich aanmelden!

Wedstrijd is zaterdag EN zondag, vrijdag word er ook nog iemand gezocht om een rondje voor te rijden dus keus genoeg toch ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:35

Ik heb je oproep gedeeld op fb
Hopelijk reageren er mensen op.