Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik zou graag de impulsrubriek rijden (is de enige toegestane klasse zonder 'startkaarten' toch?).
reina schreef:Ik ben alleen helemaal niet bekend met deze sport. Wanneer heb je 'optimaal' gereden? En jullie spreken over grooms en koelwater. Maar is dat nodig voor een ritje van 20 kilometer?
reina schreef:Dag! Wat klinken jullie allemaal enthousiastik zou graag de impulsrubriek rijden (is de enige toegestane klasse zonder 'startkaarten' toch?).
Ik ben alleen helemaal niet bekend met deze sport. Wanneer heb je 'optimaal' gereden? En jullie spreken over grooms en koelwater. Maar is dat nodig voor een ritje van 20 kilometer?
Misschien domme vragen, maar zag zo op de website niet de info die ik zocht...
Ik ga eens kijken! 
Voor de 3e keer een impulsrubriek starten, lekker goedkoop zonder startpas en met het westernrijden als hoofddoel en een toch al 18jarige dame onder me zadel, genieten we gewoon puur van zo'n leuke rit in een mooie omgeving, zonder echte wedstrijd ambities.

Het vergt nogal wat van een paard om onafgebroken een "tempo" te rijden.
Vind het wel altijd een mega interessant onderwerp om over te brainstormen. Fjorj schreef:Tijdens het trainen kan je ook af toe stap pauze in lassen van 5min. Dat werkt ook verkoelend. Dit noemen ze interval training.
)